دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بررسی شیائومی بوک ایر ۱۳ با نمایه بسیار باریک و بدنه سبک

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

اگر مایلید تا با مشخصات باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ جدید شرکت شیائومی آشنا شوید این مطلب به صورت کوتاه به بررسی شیائومی بوک ایر ۱۳ می پردازد.

به تازگی از شیائومی بوک ایر ۱۳ در کشور چین رونمایی شده است که از آن به عنوان باریک ترین و سبک ترین غول فناوری چین یاد می شود. در این مطلب به بررسی شیائومی بوک ایر ۱۳ می پردازیم. البته مختصر و کوتاه تا زمانی که عرضه رسمی این دستگاه صورت گیرد.

آشنایی و بررسی شیائومی بوک ایر ۱۳

چند هفته پیش شرکت شیائومی در رویدادی که در کشور چین برگزار شد، به رونمایی از مجموعه ای از محصولات خود (گوشی های سری ردمی نوت ۱۲، تلویزیون جدید، پروژکتور ردمی و بخاری برقی) اقدام کرد. در این بین سری گوشی ردمی نوت ۱۲ (چهار مدل پایه، پرو، پرو پلاس و اکسپلورر ادیشن) با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسل و سرعت شارژ ۲۱۰ وات توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کرد.

همچنین این شرکت از لپ تاپ باریک و چشم نواز جدیدش به اسم شیائومی بوک ایر ۱۳ نیز رونمایی کرد. شیائومی بوک ایر ۱۳ با نمایشگر لمسی اولد؛ پردازنده نسل دوازدهم اینتل، حافظه ذخیره سازی ۵۱۲ گیگابایت باریک ترین و سبک ترین لپ تاپ شیائومی لقب گرفته است. همچنین یک لپ تاپ با طراحی ۳۶۰ درجه محسوب می شود. در ادامه با به بررسی کوتاه شیائومی بوک ایر ۱۳ پرداخته تا به اختصار با مشخصات این لپ تاپ زیبا آشنا شوید.

طراحی

شیائومی بوک ایر ۱۳ که اسمی شبیه لپ تاپ های اپل دارد، از نظر طراحی ظاهر هم تا حد بسیاری مک بوک را تداعی می کند. که این موضوع برای کاربران لزوما ناخوشایند نخواهد بود. این لپ تاپ به سادگی قابل حمل و نقل بوده زیرا نمایه بسیار باریک و بدنه سبکی دارد.

این لپ تاپ با طراحی ۲*۱ و لولای ۳۶۰ درجه و نمایشگر لمسی سبب می شود کاربران بتوانند از دستگاه در شکل های مختلفی بهره بگیرند. به عبارتی کاربر می تواند لپ تاپ را کاملا باز کرده و دو سمت آن را به هم بچسباند. یا به لطف این ویژگی از لپ تاپ در حالت های دیگر نیز استفاده کند. همانطور که ابتدای مطلب اشاره شد با لپ تاپ بسیار باریک و سبکی روبرو هستیم که تنها ۱.۲ کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن فقط ۱۲ میلی متر است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

نمایشگر

شیائومی بوک ایر ۱۳ به نمایشگر ۱۳.۳ اینچی از نوع اولد با رزولوشن ۱۸۰۰*۲۸۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۶:۱۰ مجهز است. این نمایشگر توسط گوریلاگلس ۳ محافظت می شود. که یکی از ویژگی های مفید و درخور توجه بوک ایر ۱۳ محسوب می شود. چرا که نمایشگر لمسی بوده و دارای لولای چرخان است. از سایر مشخصات نمایشگر می توان به حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت، نرخ رفرش ۶۰ هرتز، حاشیه های خیلی کم و پشتیبانی از قابلیت دالبی ویژن، اچ دی آر ۵۰۰ و پوشش ۱۰۰ درصدی طیف رنگی DCI-P3 اشاره نمود.

پردازنده و باتری

در بررسی ها مشخص شد شیائومی بوک ایر ۱۳ از پردازنده مرکزی نسل دوازدهم اینتل بهره می برد و در دو نسخه ۵ و ۷ هسته ای روانه بازار می شود. هر دو نسخه به ۱۶ گیگابایت حافظه رم با فرکانس ۵۲۰۰ مگا هرتز و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت مجهز هستند. ناگفته نماند برای خنک سازی پردازنده نیز از یک محفظه بخار بزرگ کمک گرفته شده است.

همچنین این دستگاه به یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی تجهیز شده است و از وای فای ۶ و بلوتوث ۵.۲ نیز پشتیبانی دارد. بر اساس یافته ها این دستگاه به صورت پیش فرض با ویندوز ۱۱ همراه خواهد بود. همچنین به لطف اسپیکرهای استریو دالبی اتموس و دو اسپیکر دیگر صدای واضح و بلندی ارائه می دهد.

قابل ذکر است شیائومی بوک ایر ۱۳ از جک هدفون ۳.۵ میلی متری و پورت تاندربولت ۴ نیز برخوردار می باشد. در نهایت برای این دستگاه باتری ۵۸.۳ وات ساعتی با سرعت شارژ ۶۵ واتی در نظر گرفته شده است. ضمنا صفحه کلید در نظر گرفته شده برای شیائومی بوک ایر ۱۳ به نور پس زمینه مجهز بوده و تاچ پد شیشه ای دارد. همچنین برای دستگاه حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده که با کلید پاور ادغام شده است.

در پایان باید اشاره کرد شیائومی بوک ایر ۱۳ در رنگ سفید با حاشیه های طلایی و قیمتی حدود ۶۹۱ دلار برای تراشه ۵ هسته ای و حدود ۷۵۵ دلار برای نسخه با تراشه ۷ هسته ای روانه بازار می شود. البته این محصول در حال حاضر در بازار چین در دسترس بوده و هنوز مشخص نیست که به بازار جهانی نیز وارد می شود یا خیر؟

همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای آشنایی با مک بوک ایر ۲۰۱۹ و مک بوک ایر ام ۲ روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *