دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه رایس کریسپی ترد و عالی

  • ستایش بهبودی
  • ۹ دی ۱۴۰۱
  • ۰

رایس یک نوع شیرینی است که با برنج تهیه می گردد. در این دستور تهیه برنج را ترد و خوشمزه می کنند که به آن برنجک هم می گویند. این شیرینی یک نوع شیرینی بسیار معروف و خوشمزه بود که در زمان کمی به محبوبیت بسیاری رسیده است. در این مطلب به آموزش طرز تهیه رایس کریسپی می پردازیم.

رایس کریسپی از برنج ترد و پفکی شده تهیه می شود که می توان آن را با برنج خانگی هم تهیه کنید. این شیرینی خوشمزه را می توان برای صبحانه، پیش غذا و عصرانه میل کنید. با رایس کریسپی انواع کوکی را می توانید تهیه کنید، مانند کوکی ولنتاین که با رایس کریسپی و به شکل قلبی و رنگی تهیه کنید. این شیرینی با رنگ های گوناگون و حتی رنگین کمانی تهیه می شود اما اگر بخواهید رنگ اصلی خود را از بین نرود، بدون رنگ خوراکی تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه رایس کریسپی قرار دارد.

رایس کریسپی رنگین کمانی

معمولا رایس کریسپی تزئین نمی شود و برای داشتن ظاهری زیبا و دلنشین از قالب های متنوع و یا رنگ های خوراکی استفاده می شود. برای تهیه کوکی رایس کریسپی قلبی دو رنگ وسط آن را قرمز و بقیه را به رنگ اصلی خود بگذارید یا می توانید دور آن و درون آن را یک رنگ کنید. رایس کریسپی همچون کوکی قهوه و قرابیه فندق ترد و خوشمزه است.

مواد لازم

  • برنج: ۲ پیمانه
  • روغن: به مقدار لازم
  • شربت غلیظ یا عسل: ۳ قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی به دلخواه: به مقدار لازم

طرز تهیه رایس کریسپی خوشمزه و ترد

ابتدا برای تهیه رایس کریسپی خوشمزه و ترد، ۲ پیمانه برنج را بردارید و ۳ بار تمیز بشویید که در آن چیزی نباشد. سپس صبر کنید برنج به مدت ۱ الی ۲ ساعت با مقداری نمک خیس بخورد.

حالا یک قابلمه مناسب بردارید تا نیمه کمتر آن را آب کنید و بر روی شعله متوسط قرار داده و صبر کنید تا آب درون قابلمه جوش بیاید و برنج را درون قابلمه بریزید. زمانی که برنج پخته شد آن را آبکش کنید.

رایس کریسپی با طعمی عالی

  •  آرون گروپس

در ادامه وقتی که برنج خنک شد آن را در سینی پهن کنید. در یک ظرف مناسب کمی روغن بریزید و زمانی که روغن داغ شد، ۱ قاشق غذاخوری برنج را درون آن بریزید. پس از ریختن برنج زود پف می کند.

پس از پف کردن برنج آن را از ظرف گود در بیاورید و درون ظرف مناسب بریزید. در مرحله قبلی برای پراکنده نشدن و بهتر برداشتن برنج ها می توان از توری فلزی استفاده کرد.

اگر می خواهید رنگی رنگی شوند قبل از سرخ و ترد کردن برنج ها آن ها را به رنگ خوراکی مورد نظر آغشته کنید. می توانید آن ها را مانند برنجک میل کرده و یا قبل سرخ کردن درون یک قالب بریزید و درون آن قالب کمی روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید.

طرز تهیه رایس کریسپی خوشمزه

در آخر برای داشت طعمی شیرین از کمی پودر قند استفاده کنید. اگر علاقمندید تا انوع شیرینی های خوشمزه و رنگارنگ را مشاهده و تهیه کنید بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *