دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

بررسی شیائومی سی وی ۲ استمارتفون جدید با دوربین سلفی متمایز

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در اواخر سپتامبر ۲۰۲۲ گوشی جدید شیائومی سی وی ۲ به بازار معرفی شد. این محصول نسبت به دو نسخه قبلی تغییر یافته و مشخصات بالاتری هم ارائه می دهد. این مطلب به بررسی شیائومی سی وی ۲ می پردازد.

اسمارتفون شیائومی سی وی ۲ که به تازگی معرفی شده یکی از نمونه های موفق این برند می باشد که از تراشه قدرتمند و باتری با دوام بهره برده و وجه تمایزش دوربین سلفی آن است. با بررسی شیائومی سی وی ۲ همراه این مطلب از آرگا باشید.

آشنایی و بررسی شیائومی سی وی ۲

قابل ذکر است شرکت شیائومی مجموعه ویژه ای از محصولاتش را با اسم سری سی وی از چندین سال قبل به شکل محدود در چین و البته با اسامی دیگر در سایر نقاط دنیا عرضه می کند که به تازگی نسل دوم این سری به اسم شیائومی سی وی ۲ رونمایی شده است.

به عبارتی یکی از جدیدترین اسمارتفون های معرفی شده به بازار؛ گوشی شیائومی سی وی ۲ می باشد که از نمونه های موفق این برند محسوب می شود. این اسمارتفون با قیمت مناسب و مشخصات خوبی که دارد می تواند یکی از بهترین انتخاب شما باشد. از نقاط قوت و وجه تمایز شیائومی سی وی ۲ در حقیقت دو دوربین سلفی آن است که آن را از سایر محصولات همرده جدا می کند.

این اسمارتفون نخستین گوشی این برند است که در پنل جلویی به دو دوربین سلفی و البته فلش ال ای دی مجهز است. قبل از این در زیر برندهای شیائومی مانند ردمی و پوکو شاهد دوربین سلفی دوگانه بوده ایم ولی فلش ال ای دی جلویی شامل چهار چراغ مجزا در بالای نمایشگر بوده که درون حاشیه ای باریک تعبیه شده اند.

شیائومی مدعی است فلش های جلویی این گوشی می توانند در شرایط نوری مختلف عملکرد خیلی خوبی ارائه دهند. شایان ذکر است اولین گوشی از خانواده سی وی با عنوان شیائومی سی وی در اواخر سپتامبر ۲۰۲۱ رونمایی شد و اندکی بعد شیائومی سی وی ۱ اس در آوریل ۲۰۲۲ معرفی شد که تفاوت چندانی هم با نسخه قبلی نداشت.

  •  آرون گروپس

به تازگی این شرکت چینی در ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر ۱۴۰۱) محصول جدید خود به اسم سی وی ۲ را رونمایی کرده است. که طرحی آن نسبت به دو مدل قبلی تغییراتی پیدا کرده و مشخصات بالاتری هم ارائه می دهد. از جمله مهمترین مشخصات این اسمارتفون می توان به حضور دو دوربین سلفی در حفره قرصی شکلی در پنل جلویی اشاره داشت که برای نخستین بار در گوشی های اندرویدی در بخش مرکزی بالای نمایشگر تعبیه شده است.

به طور کلی گوشی های سری سی وی شیائومی طرفداران خاص خود را دارد. و شایان ذکر است این اسمارتفون با همین اسم و سری فقط در چین عرضه می شود اما معمولا شرکت سازنده با تغییر اسم دستگاه و بعد از مدت کوتاهی آن را به سایر کشورها هم ارائه می دهد. در ادامه به بررسی شیائومی سی وی ۲ می پردازیم.

طراحی ظاهری

بررسی ها نشان می دهد طراحی نسل دوم و جدید اسمارتفون این برند یعنی شیائومی سی وی ۲ با دو نسخه قبلی خیلی تفاوت دارد. به عبارتی سبک طراحی شیائومی سی وی ۲ متفاوت از محصولات قبلی بوده و در نمای ظاهری طراحی ترکیبی از سبک مینیمال و مدرن لحاظ شده تا محصول متمایزی ارائه شود.

البته به سری شیائومی ۱۲ و ردمی کی ۵۰ شباهت زیادی داشته و در پنل پشتی آن یک جزیره مستطیل شکل جهت میزبانی از دوربین تعبیه شده است. دوربین ها درون دایره ای در این جزیره مستطیلی قرار گرفته به این ترتیب دو مرحله برجستگی دارند.

همچنین این گوشی نخستین اسمارتفون اندرویدی شناخته می شود که دارای حفره کپسولی شکل در مرکز بخش بالایی نمایشگرش می باشد. این سبک طراحی به آیفون های نسل جدید (آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس) خیلی شباهت دارد. به عبارتی برش کپسولی شکل نمایشگر تا حدود زیادی تداعی کننده گوشی های پرچمدار اپل می باشد.

در بررسی ها مشخص شد گوشی شیائومی سی وی ۲ دقیقا مشابه نسل قبل دارای وزن خیلی سبکی بوده که حدود ۱۷۱ گرم است و با ضخامت ۷.۲۳ میلی متری یک گوشی باریک هم محسوب می شود. این اسمارتفون در رنگ های مشکی، آبی و نوع خاصی از صورتی ارائه می شود. همچنین یک مدل خاص از شیائومی سی وی ۲ با رنگ سفید و الگوهای مواج هم عرضه خواهد شد.

به گفته شرکت سازنده رنگ صورتی ظاهری مخملی داشته و مدل آبی بافتی سرامیکی به مخاطب القا می کند. مدل مشکی نیز شیشه ضد انعکاس مات داشته ولی در مدل سفید رنگ، شیارهای زیبایی به صورت مواج استفاده شده که به چین پیراهن زنانه بی شباهت نیست. به این خاطر شیائومی این سبک طراحی را پیراهن زنانه سفید کوچک نام نهاده است.

شایان ذکر است ابعاد شیائومی سی وی ۲ برابر با ۷.۲۳*۷۲.۷*۱۵۹.۲ میلی متر است. به این ترتیب ابعاد گوشی بسیار مناسب بوده و به خوبی در دست قرار می گیرد. و با وزن کمی که دارد یک اسمارتفون خیلی سبک شناخته می شود. این اسمارتفون از دو سیم کارت نانو همزمان یکی فعال پشتیبانی دارد.

با توجه به بررسی ها می توان گفت گوشی شیائومی سی وی ۲ یک نمونه عالی از این برند است که مشخصات منحصر به فردی ارائه می دهد. نمایشگر این اسمارتفون وضوح تصویر بالایی داشته و مورد پسند کاربران واقع می شود. درباره کیفیت ساخت گوشی نیز باید اشاره کرد که شیشه جلو از جنس گوریلاگلس ۵ بوده و فریم آلومینیومی آن گوشی را در مقابل ضربه مقاوم می سازد.

نمایشگر آمولد

بررسی ها حاکی از آن است شیائومی سی وی ۲ به نمایشگر ۶.۵۵ اینچی آمولد تجهیز شده است که رزولوشن ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل و تراکم پیکسلی ۴۰۲ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. نرخ نوسازی تصویر این نمایشگر ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی آن به ۲۴۰ هرتز می رسد. روشنایی صفحه نمایش مذکور ۹۰۰ نیت اعلام شده که البته حداکثر روشنایی آن به هزار نیت هم می رسد.

شیائومی در معرفی نمایشگر سی وی ۲ به نوعی فناوری کاهش نور صفحه موسوم به مدولاسیون عرض پالس با حداکثر فرکانس ۱۹۲۰ هرتز اشاره داشته است. قابلیت های ای اچ دی آر ۱۰ پلاس، دالبی ویژن، حالت محافظ از چشم و پوشش گوریلاگلس ۵ نیز این نمایشگر را همراهی می کنند.

در زیر نمایشگر سنسور اثر انگشت استفاده شده که سرعت و دقت خوبی از خود نشان می دهد. این نمایشگر خمیده عمق رنگ ۱۰ بیتی دارد و با استفاده از تکنیک pwm از شدت تابش صفر نیت تا حداکثر ۸۰۰ نیت، با نرم ترین حالت ممکن قابل تنظیم می باشد. همچنین نمایشگر آن حدود یک میلیارد رنگ ارائه می دهد. رزولوشن تصویر در این گوشی نیز بالا بوده و نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۹.۵ درصد است که نشان از حاشیه کم اسمارتفون دارد

سخت افزار و نرم افزار

یکی از بخش های مهم هر گوشی سخت افزار به کار رفته در آن است. سخت افزار قوی و حرفه ای نشان می دهد که اسمارتفون مورد نظر چه کاربری هایی داشته و آیا می توان با آن به اجرای برنامه ها و بازی های سنگین پرداخت یا نه. درباره گوشی شیائومی سی وی ۲ قابل ذکر است که به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مجهز شده است.

این تراشه ۴ نانومتری هشت هسته ای با ترکیب حافظه های رم ۸/۱۲ و حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت و سیستم خنک سازی مایع مبتنی بر محفظه بخار با هادی گرمایی ضد زنگ همراه شده است تا از هر نظر نیاز کاربر را تامین نماید.ضمنا تراشه مذکور را پردازنده گرافیکی آدرنو همراهی می کند. به این ترتیب با این سخت افزار امکان اجرای برنامه و بازی های سنگین فراهم می باشد.

قابل ذکر است برای شیائومی سی وی ۲ قابلیت کارت حافظه جانبی در نظر گرفته نشده از این رو باید مطابق نیاز خود یکی از حافظه های داخلی اشاره شده را انتخاب نمایید. از نظر نرم افزاری نیز این اسمارتفون با سیستم عاملی بر پایه اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه شده است. طبق گفته شرکت سازنده تا چند سال هم بروزرسانی خواهد داشت.

دوربین های جذاب

در این بخش می توان گفت دوربین گوشی شیائومی سی وی ۲ قسمت جذاب آن محسوب می شود. ماژول دوربینی که در پشت دستگاه تعبیه شده میزبان سه لنز دوربین و یک فلش ال ای دی است. لنز این دوربین ها برآمدگی زیبایی داشته که شرکت سازنده این سبک طراحی را حباب های سبک اکسیژن نامیده است.

دوربین اصلی به لنز ۵۰ مگاپیکسلی سونی مجهز است که دارای گشودگی دیافراگم ۱.۸ است. شیشه لنز اپتیکال با درجه پاشندگی کم، ترکیب ۴*۱ پیکسل، ضبط ویدیوی ۷۲۰ پیکسل با حداکثر سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه از امکانات این دوربین محسوب می شوند. شایان ذکر است یک دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۲ و میدان دید ۱۱۵ درجه و یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل با دیافراگم ۲.۴ هم دوربین اصلی را همراهی می کنند.

بی شک جذاب ترین بخش این اسمارتفون مجموعه دوربین های جلو محسوب می شود. این مجموعه شامل دو دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در حفره ای قرصی مانند می باشد که به طریقی شبیه دو چشم انسان است. بر اساس ادعای شرکت سازنده قوی ترین مجموعه دوربین سلفی تاریخ شیائومی به حساب می آید.

دوربین سلفی دارای لنزی به گشودگی دیافراگم ۲.۰ بوده و پوشش ضد انعکاس موسوم به ALD روی آن را فرا گرفته است. فوکوس خودکار هم از نکات برجسته آن محسوب می شود. به لطف قابلیت تشخیص چهره به کمک هوش مصنوعی اگر افراد حاضر در کادر سلفی سه نفر یا بیشتر باشند، دوربین سلفی دوم به صورت خودکار وارد عمل شده زیرا این دوربین دارای میدان دید ۱۰۰ درجه بوده و به نوعی اولتراواید محسوب می شود.

با توجه به اهمیت دوربین سلفی در این اسمارتفون امکانات نرم افزاری بسیاری برای این مجموعه در نظر گرفته شده است. به طور مثال قابلیت زیباسازی کمک می کند ایرادات چهره از جمله لک؛ نقاط تیره یا چین و چروک برطرف شود. در ضمن این دوربین ها می توانند ویدیوی پرتره با افکت بوکه ضبط نمایند.

جالب است بدانید دوربین سلفی شیائومی سی وی ۲ را فلش ال ای دی ۴ گانه همراهی می کند که می تواند بازه گسترده ای از گرمای رنگ متناسب با محیط را پوشش بدهد.

باتری و اسپیکر

همانطور که می دانید باتری هم یکی دیگر از مهمترین بخش ها در گوشی های هوشمند محسوب می شود که در این گوشی یک باتری قدرتمند در نظر گرفته شده تا تایم طولانی تری از دستگاه استفاده نمایید. برای شیائومی سی وی ۲ یک باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت غیر قابل تعویض در نظر گرفته شده است که دارای استاندارد فست شارژ ۶۷ واتی بوده و در عرض ۴۰ دقیقه گوشی فول شارژ می شود.

ناگفته نماند این باتری قدرتمند نشانگر آن است که با شیائومی سی وی ۲ می تواند برنامه ها و بازی های سنگین را اجرا کرد بدون این که نگران اتمام شارژ آن باشید. به این ترتیب می توان گفت ظرفیت باتری این گوشی با ظرفیت گوشی های هوشمند پرچمدار برابری دارد.

از لحاظ بررسی صدا و اسپیکر نیز باید گفت اسمارتفون شیائومی سی وی ۲  علمکرد فوق العاده خوبی دارد. اگر به شنیدن موزیک علاقه دارید؛ باید اشاره کرد که صدای شفاف و گیرایی را دریافت می کنید. دو اسپیکر مجهز به صدای دالبی آتموس و موتور لرزاننده خطی مشخصات سخت افزاری شیائومی سی وی ۲ را کامل می کنند.

لازم به ذکر است که این اسمارتفون فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی متری بوده از این رو برای گوش دادن به موزیک و تماشای فیلم باید از هندزفری بلوتوثی کمک بگیرید. شایان ذکر است گزینه های اتصالی در شیائومی سی وی ۲ شامل بلوتوث ۵.۲، وای فای ۶، نسل پنجم شبکه ارتباطی، NFC، یو اس بی تایپ سی، GNSS، سنسور مادون قرمز، و پشتیبانی از مسیریاب های GPS, QZSS, GLONASS, GALILEO, Beidou و … اشاره نمود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *