دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کراتینه مو چیست؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۶ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

امروزه زیبایی یکی از دغدغه‌های اصلی بانوان محسوب می‌شود. یکی از مواردی که نقش بسزایی در زیبایی افراد دارد، موی سالم است. موی سر هرچقدر نرم‌تر و شفاف‌تر باشد، نشان‌دهنده سلامتی و زیبایی آن‌ است. از همین‌رو، روش‌های مختلفی برای احیا و صافی مو به وجود آمده‌ است که می‌تواند این زیبایی را به افراد هدیه دهد؛ از این روش‌ها می‌توان به کراتینه مو، بوتاکس مو و پروتئین مو اشاره کرد. هریک از این روش‌ها کاربردهای مختلفی دارند که در ادامه به طور کامل بررسی می‌کنیم.

روش‌های احیا و صافی مو بدون آسیب

همانطور که گفتیم به دلیل اهمیت مو در زیبایی انسان، روش‌های مختلفی در زمینه زیباسازی و احیای مو وجود دارد که در ادامه، پرکاربردترین آن‌ها را شرح می‌دهیم.

کراتینه مو چیست؟

کرایتنه مو

کراتینه مو یکی از روش‌های کاربردی و رایجی است که امروزه بسیاری از بانوان برای رهایی از موهای زبر و شکننده خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع کراتین مو یکی از اصلی‌ترین پروتئین‌های موجود در مو است که به مرور زمان، به خاطر شرایط آب و هوایی و مراقبت نادرست از مو کاهش پیدا می‌کند. در کراتینه مو این پروتئین دوباره به مو باز گردانده می‌شود. این روش باعث ایجاد یک لایه محافظ بر روی ساقه‌های مو می‌شود و می‌تواند از مو در برابر آسیب‌های احتمالی و شکنندگی مجدد، جلوگیری کند.

روش کراتینه کردن به چه صورت است

روش کراتین مو بدون آسیب به این صورت است:

  • ابتدا موی سر با شامپو شسته و رطوبت آن توسط حوله گرفته می‌شود.
  • بعد از شستشو اگر موی شما به آبرسانی نیاز داشته باشد، مراحل مربوط به آن انجام می‌گیرد.
  • سپس مواد کراتینه به موها اعمال می‌شود؛ این مواد با توجه به دستورالعملی که دارند، می‌توانند به مدت ۳۰ الی ۵۰ دقیقه (با توجه به نظر آرایشگر) بر روی موها بماند.
  • سپس با استفاده از اتوی مو، موها حالت داده می‌شوند و در نهایت با شامپو شسته می‌شوند تا مواد از موها جدا شوند.

بوتاکس مو

یکی دیگر از روش‌های احیای مو بدون آسیب را می‌توان بوتاکس مو در نظر گرفت. در این روش فیبرهای مو با برخی از مواد موثر مانند کراتین پوشانده می‌شوند. این روش معمولا برای افرادی که از شکستگی مو رنج می‌برند یا موهای نازک و ضعیفی دارند استفاده می‌شود.

کراتینه مو چیست؟

پروتئین مو

از دیگر روش‌های مفید برای بازگرداندن سلامتی مو، می‌توان به پروتئین تراپی اشاره کرد. در این روش علاوه بر زیبا و نرم سازی، به احیا و جوان‌سازی مو نیز توجه می‌شود. در واقع در این روش پروتئین از دست رفته مو را به آن باز می‌گردانند، زیرا پروتئین یکی از مهم‌ترین مواد برای تقویت و رشد و سلامت مو است.

سخن پایانی

حال که با انواع روش‌های احیا و زیباسازی مو آشنا شدید، وقت آن رسیده است تا فروشگاهی امن و معتبر برای خرید مواد کراتین مو و دیگر روش‌ها به شما معرفی کنیم. گالری لیلاک یکی از مطمئن‌ترین فروشگاه‌ها در زمینه فروش محصولات آرایشی است که می‌توانید از محصولات با کیفیت و درجه یک آن خریداری کرده و در سالن‌های آرایشی یا برای مصرف شخصی خود استفاده کنید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *