دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

عمده وظایف وکیل خانواده کدامند؟

  • شقایق ایران دوست
  • ۲ خرداد ۱۴۰۱
  • ۰

برای این که با وظایف وکیل خانواده آشنا شوید بهتر است این مطلب را از دست ندهید زیرا در این مطلب قصد داریم شما را با وظیفه هایی که این وکلا بر عهده دارند آشنا کنیم.

همه وکیل هایی که دارای مدرک وکالت می باشند می توانند در همه زمینه ها فعالیت داشته باشند با این حال تخصص داشتن در یک موضوع نیز بسیار اهمیت دارد. اگر نتوانید وکیلی خبره در زمینه خانواده را پیدا کنید ممکن است در پرونده خود دچار مشکل شوید. در ادامه قرار است شما را با وظایف وکیل خانواده آشنا کنیم و اطلاعاتی در مورد این نوع وکیل ها را در اختیار شما قرار بدهیم.

مهم ترین وظیففه وکیل خانواده

شرح وظایف وکیل خانواده

یکی از پر اهمیت ترین شاخه های حقوقی در دادگاه ها دعاوی خانواده می باشد. بسیاری از وکلابه صورت تخصصی در این زمینه کار می کنند و پرونده های دیگر را کم تر قبول می کنند بنابراین در این زمینه خبره شده اند و می توانند نتیجه را برای شما تغییر دهند. به این وکلا وکلای خانوادگی می گویند. طبق تعریف متعارف جامعه وکیل خانواده به وکیلی گفته می شود که در دعاوی خانوادگی متخصص می باشد. دعاوی خانوادگی به آن دسته از دعاوی گفته می شود که در بین خانواده و اعضای آن ایجاد می شود.  در ادامه شما را با تمامی وظایفی که این نوع وکیل ها بر عهده دارند آشنا می کنیم.

دفاع از موکل

یکی از اصلی ترین وظیفه ای که هر وکیل خانواده بر عهده دارد این است که از موکل خود در هر زمینه ای دفاع کند. در واقع وکیل باید طبق خواسته موکل خود عمل کند و پرونده را طوری به پیش ببرد که ابعاد پرونده را در بر گرفته و تمامی سعی خود را بکند تا پرونده نتیجه ای بسیار خوب با خود به همراه داشته باشد.

پیگیری پرونده

از دیگر وظایفی که بر عهده این نوع وکیل ها می باشد این است که پرونده و روند آن را به نحو احسن پیگیری کند و اطلاعاتی که در این زمینه دارد را در اختیار موکل قرار دهد. در واقع این وکیل ها موظف هستند در ساعات و زمان های معین به سوال های موکل خود در خصوص پرونده پاسخ داده و روال کاری را برای او شرح دهد.

کار هایی که یک وکیل خانواده باید انجام دهد چیست؟

  •  آرون گروپس

حفظ اسرار

علاوه بر روانشناس ها وکلا نیز باید اسراری که موکل برای آن ها بیان کرده است را حفظ نمایند. در واقع این اسرار بسیار مهم می باشند و اگر وکیل نتواند این کار را انجام دهد و با طرف مقابل تبانی کند موکل می تواند از وکیل خود در این زمینه شکایت کند. در نظر داشته باشید که قابل اعتماد بودن وکیل یکی از مهم ترین کارهایی است که قبل از گفتن هر حرفی  باید به آن پی برده باشید در غیر این صورت ممکن است مشکلات بسیاری برایتان ایجاد شود و روند پرونده به صورت کلی تغییر نماید.

حفظ کردن کانون خانواده

یکی دیگر از وظایفی که بر عهده این وکلا قرار دارد این است که او باید تمامی سعی خود را بکند تا بتواند بین اعضای خانواده صلح برقرار کند و به بقای آن اهمیت بدهد. این ویژگی و وظیفه وکیل خانواده به خصوص در دعاوی مرتبط با طلاق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و می تواند از تشدید این مشکل پیشگیری کند. در واقع این وکیل ها نباید تنها به منفعت های مالی خود توجه کنند و باید حفظ کانون خانواده تا حدالامکان را مبنای کار خود قرار بدهند.

وظایف وکیل خانواده

یادتان باشد که اگر وکیل شما نتواند این وظایفی که بیان کرده ایم را به درستی انجام دهد شما به عنوان موکل حق دارید از او شکایت کنید. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های داده شده مطالبی را در زمینه اطلاعات عمومی مانند تفاوت شکایت کیفری و حقوقی و تفاوت دادگاه و دادسرا مشاهده کرده و اطلاعات خود را در این زمینه ها افزایش دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *