دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

معرفی چند ماسک مرطوب کننده مو خانگی با طرز تهیه آسان

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲
  • ۰

در واقع ماسک مرطوب کننده مو دارای خاصیت مرطوب کنندگی و لخت شدن موها است که در این مطلب سعی داریم انواع ماسک موهای خانگی و دستورالعمل تهیه آن ها را شرح دهیم با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید امروزه موها در اثر عوامل مختلفی دچار خشکی و از بین رفتن رطوبت شان می شود که شما می توانید در این مواقع با استفاده از ماسک های مرطوب کننده مو به راحتی این مشکل را حل کنید و از داشتن موهایی مرطوب و سالم لذت ببرید.

آشنایی با ماسک مرطوب کننده مو

به طور کلی عوامل متفاوتی از جمله ترشح ناکافی سبوم یا چربی پوست سر، آلودگی های محیطی، فر کردن موها، اشعه ماوراء بنفش نور خورشید، عوارض ناشی از کلر آب استخر و نمک دریا و همچنین آسیب های فیزیکی مانند استفاده طولانی مدت از شسوار و براشینگ موجب ایجاد موهایی خشک و آسیب دیده می شود. همانطور که می دانید موی خشک و آسیب دیده معمولا حالتی زبر، خشن، شکننده و غیر یکنواخت داشته و فاقد درخشندگی و براقیت لازم خواهد بود.

در این مواقع شما می توانید از ماسک های خانگی مختلف استفاده نمایید که این ماسک با موادی اماده خواهند شد که به احتمال زیاد در خانه تان یافت می شود. البته نکته مهم برای نتیجه گرفتن از این دسته از ماسک موها به جز طرز تهیه و استفاده درست از آن، داشتن صبر و پشتکار فراوان است زیرا برای ترمیم آسیبی که در اثر مراقبت نادرست به مو وارد شده طبیعتا به زمان نیاز خواهد بود.

انواع ماسک مرطوب کننده مو

ماسک سرکه سیب :

یکی از ماسک های مرطوب کننده مو بسیار مفید و موثر به منظور نرم کردن موها ماسک سرکه سیب است که دارای اسید استیک و مواد مغذی است و کمک زیادی به متعادل کردن PH مو می کند بنابراین، دو قاشق غذا خوری سرکه سیب، یک فنجان غذا خوری عسل و دو فنجان آب را داخل کاسه ای با هم ترکیب کرده و بعد از اینکه موهایتان را با شامپو شستید محلول سرکه سیب را بر روی موهای شسته شده بریزید و نیازی به آبکشی نمی باشد که به منظور دریافت نتجه بهتر این ماسک مرطوب کننده مو هفته ای دو تا سه بار استفاده کنید.

ماسک ماست :

استفاده از ماست به عنوان یک مرطوب کننده مو محسوب می شود و کمک زیادی به پیشگیری از آسیب دیدگی موها می کند از این رو، سه قاشق غذا خوری ماست، یک قاشق غذا خوری عسل، یک قاشق غذا خوری سرکه سیب، یک قاشق غذا خوری روغن نارگیل و پنج قطره روغن اسانسی نعناع را داخل کاسه مناسبی با هم ترکیب کرده و بعد از اینکه موهایتان را شامپو و آب گرم شستید آب اضافی موهایتان را گرفته و روی آن نرم کننده بریزید و بعد از زمان پانزده دقیقه با آب خنک یا ولرم موهایتان را بشویید و از این ماسک مرطوب کننده مو سه بار در هفته استفاده نمایید.

ماسک با روغن زیتون و آووکادو:

به طور کلی روغن زیتون منبعی غنی از اسید های چرب امگا ۳ محسوب می شود که این اسید های چرب نقش مهمی در رشد، درخشش و استحکام مو خواهند داشت. همچنین این روغن با داشتن اثر آنتی اکسیدانی برای مقابله با رادیکال های آزاد که باعث آسیب به مو می شوند بسیار مفید خواهد بود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

همچنین آووکادو نیز دارای اسید های آمینه و پروتئین هایی است که موجب تحریک رویش مو خواهد شد. در واقع این میوه موجب مرطوب شدن موهای خشک و نرم شدن و رفع خشکی پوست سر می شود و به همین خاطر برای موهای آسیب دیده و خشک می تواند انتخاب ایده آلی باشد.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد آووکادو رسیده و له شده
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • برای آبرسانی بیشتری می توانید ۲ قاشق غذاخوری عسل نیز به آن اضافه نمایید.

طرز تهیه:

برای ساخت این ماسک مرطوب کننده مو بایستی مواد را درون مخلوط کن بریزید و به خوبی ترکیب نمایید. سپس موهای تمیز و نمناک تان را به دست های کوچک تقسیم نمایید و ماسک را روی آن ها بمالید. پس از آن موها را با کلاه حمام به خوبی بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر نمایید. در نهایت موها را مانند همیشه با شامپو بشویید و در پایان از نرم کننده مو استفاده نمایید.

خصوصیات ماسک مو اووکادو

ماسک با تخم مرغ، سس مایونز، روغن زیتون و عسل:

جالب است بدانید که سس مایونز را علاوه بر ساندویچ می توان بر روی موهای سر نیز استفاده کرد. در واقع چربی های موجود درون این سس به مو کمک می کند تا رطوبت را بهتر جذب کند در حالی که اسید های چرب آن فولیکول های مو را تغذیه خواهند کرد.

همچنین روغن زیتون و عسل نیز خاصیت آنتی اکسیدانی و مرطوب کنندگی دارند و پروتئین تخم مرغ نیز به تقویت و ترمیم مو کمک شایانی خواهد کرد. به طور کلی این ماسک گزینه مناسبی برای موهای فر است تا رطوبت کافی را برای جلوگیری از وز شدن آن ها فراهم نماید.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد تخم مرغ
  • یک قاشق غذاخوری عسل
  • دو قاشق غذاخوری سس مایونز
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون

طرز تهیه:

برای ساخت این ماسک مو بایستی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. موهای تمیز و نمکناک تان را به دسته های کوچک تقسیم نمایید و سپس ماسک مو را روی آن ها بمالید. سپس موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه صبر کنید. در نهایت موها را مانند همیشه با شامپو شسته و در نرم کننده استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که استفاده زیاد از روغن زیتون موجب سنگین شدن موهای فر شده و در صورتی که ضخامت موها کم باشد موجب کاهش حالت فنری آن ها خواهد شد. به همین خاطر اگر موهای فر اما نازک دارید مقدار و تعداد دفعات استفاده از روغن زیتون را بسته به واکنش موهایتان به آن تنظیم نمایید.

ویزگی های ماسک موی خانگی

ماسک مو با روغن نارگیل و عسل:

یکی دیگر از ماسک های مرطوب کننده ترکیب نارگیل و عسل است که برای افرادی که موهایی با ضخامت نازک تا متوسط دارند بسیار مناسب خواهد بود. در واقع روغن نارگیل به محافظت از پروتئین های طبیعی کمک شایانی خواهد کرد. این خاصیت به ویژه برای افرادی که پروتئین موجود در فولیکول های موی ان ها کم است بسیار موثر خواهد بود.

همچنین که ویتامین E موجود درون روغن نارگیل نیز خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و اسید لوریک موجود درون آن موجب نفوذ خواص نرم کنندگی عسل به عمق ساقه مو خواهد شد.

مواد مورد نیاز:

  • دو تا چهار قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

برای ساخت این ماسک مو بایستی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و سپس موهای تمیز و نمناکتان را به دست های کوچک تر تقسیم کرده و ماسک را روی آن ها بمالید. بعد  از این موها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با کلاه حمام بپوشانید و سپس آن ها را با شامپو شسته و از نرم کننده استفاده کنید.

دستورالعمل تهیه ماسک مو

ماسک مو با شیر بادام و روغن نارگیل:

در واقع بادام منبع غنی از پروتئین است و همانطور که می دانید پروتئین عنصر اصلی ساختار مو محسوب خواهد شد. همچنین بادام حاوی مقادیر زیادی ویتامین E بوده که بر اساس مطالعات انجام شده این آنتی اکسیدان به کاهش التهاب کمک کرده و رشد موها را تقویت خواهد کرد.

مواد لازم:

  • چهار عدد سفیده تخم مرغ
  • دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • پنج قاشق غذاخوری شیر بادام

طرز تهیه:

پس از اینکه مواد فوق را با استفاده از همزن یا مخلوط کن به خوبی با یکدیگر ترکیب کردید بایستی ماسک را بر روی موهای تمیز و نمناک تان بمالید. موها را به مدت ۴۵ دقیقه با کلاه حمام بپوشانید. پس از گذشت این مدت زمان موها را با شامپو شسته و از نرم کننده استفاده نمایید.

مزیت های استفاده از ماسک مو

ماسک مو با زرده تخم مرغ:

همانطور که می دانید تخم مرغ منبعی غنی از پروتئین ها و اسید های آمینه است که این اسید های آمینه اجزای سازنده موهای قوی و سالم خواهند بود. این ماده غذایی رطوبت عمیق مو و پوست سر را به خوبی تامین کرده و یکی از معدود منابع غذایی طبیعی حاوی ویتامین D خواهد بود.

مواد لازم:

  • دو عدد زرده تخم مرغ
  • آب به مقدار کافی
  • دو قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن نارگیل

طرز تهیه:

مواد را به خوبی با هم ترکیب نمایید و سپس ماسک آماده شده را روی موهای تمیز و نمکناک تان ماساژ دهید. موها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با کلاه حمام بپوشانید و سپس با شامپو شسته و در پایان از نرم کننده استفاده نمایید.

خصوصیات ماسک مو با زرده تخم مرغ

ماسک با عسل و موز:

یکی دیگر از ماسک های مرطوب کننده مو ترکیب عسل و موز است که برای موهای شکننده و آسیب پذیر مناسب خواهد بود. موز به بهبود استحکام ساختار مو کمک کرده و از شکنندگی آن جلوگیری خواهد کرد. ویتامین C موجود درون این ماسک با رادیکال های آزاد مقابله کرده و بیوتین آن نیز موجب تقویت موهای سالم سر خواهد شد.

مواد مورد نیاز:

  • یک عدد موز رسیده و له شده
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه:

به طور کلی بایستی مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس موهای تمیز و نمکناک را به دست های کوچک تقسیم کرده و ماسک را روی آن ها بمالید. موها را به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه با کلاه حمام بپوشانید و سپس آن ها را با شامپو بشویید و از نرم کننده استفاده نمایید.

تهیه ماسک مرطوب کننده مو با موز

همچنین در ادامه نیز پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی لینک های مقابل با مطالب خصوصیات ماسک مو برای موخوره و همچنین انواع ماسک مو برای موهای فر نیز آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *