دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی نوبیا z40 پرو پرچمدار قدرتمند شرکت ZTE

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

نخستین گوشی اندرویدی با شارژ بی سیم مغناطیسی به نام نوبیا z40 پرو توسط شرکت ZTE به بازار ارائه شد. در این مطلب قصد داریم نوبیا z40 پرو پرچمدار را مورد بررسی قرار دهیم.

گوشی نوبیا z40 پرو در فوریه ۲۰۲۲ معرفی و در ماه مارس روانه بازار شد. این پرچمدار قدرتمند از سنسور جدید ۶۴ مگاپیکسلی سونی بهره می برد و قابلیت های جذابی را با خود همراه کرده است. با بررسی نوبیا z40 پرو همراه ما باشید.      

بررسی اجمالی گوشی پرچمدار نوبیا z40 پرو

در فوریه ۲۰۲۲ شرکت ZTE از یک گوشی جدید به اسم نوبیا z40 پرو به عنوان پرچمدار قدرتمندش در کشور چین با ثبت دو رکورد نوین رونمایی نمود و این اسمارتفون در ۲ مارس به بازار عرضه شد. دو رکورد جدید نوبیا z40 پرو این است که در نسخه گراویتی  نخستین گوشی تجاری اندرویدی با قابلیت پشتیبانی از شارژ بی سیم مغناطیسی به حساب می آبد و ضمنا به سنسور جدید ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX787 مجهز شده است.

هنگامی که اپل قابلیت مگ سیف را برای آیفون ارائه داد انتظار می رفت مشابه این ویژگی در گوشی های اندرویدی نیز شاهد باشیم. اکنون نوبیا پیش قدم شده و پرچمدار جدیدش را به این قابلیت تجهیز کرده است. شرکت ZTE در زمینه ساخت گوشی های هوشمند عملکرد بسیار خوبی داشته و تاکنون اسمارتفون های خیلی خوبی را هم به بازار عرضه کرده است.

یکی از نوآورانه ترین این گوشی ها ، ZTE Axon است که با دوربین سلفی زیر نمایشگر به بازار روانه شد. اکنون می خواهیم جدیدترین و زیباترین محصول شرکت ZTE یعنی نوبیا z40 پرو را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم با چه قابلیت هایی همراه شده است.

طراحی و نمایشگر

با توجه به بررسی ها طراحی زاویه دار و مستطیلی نوبیا z40 پرو سری گلکسی نوت سامسونگ همانند گلکسی نوت ۲۰ را در ذهن تداعی می کند. این گوشی پرچمدار از شیشه مات و فلز ساخته شده و طراحی پشتی آن به طور قابل توجهی بر دوربین متمرکز است. در نوبیا z40 پرو از استاندارد ضد آب و گرد و غبار خبری نیست و این محصول با وزن ۱۹۹ گرم دارای ضخامت ۸.۴ میلی متر می باشد.

  •  آرون گروپس

در پنل جلوی گوشی نیز نمایشگر ۶.۶۷ اینچی دیده می شود که حدود ۹۱ درصد این نما را به خود اختصاص داده است. نمایشگر با پنلی از نوع آمولد و وضوح تصویر فول اچ دی پلاس (۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل) نرخ تازه سازی ۱۴۴ هرتزی را ارائه می دهد و مطابق ادعای شرکت سازنده حداکثر روشنایی آن به هزار نیت می رسد. به این صورت محتوای HDR10+ را به بهترین شکل نمایش می دهد.

در ضمن این نمایشگر امکان پوشش صد درصد گاموت رنگی DCI-P3 را به همراه دارد. این نمایشگر نسبت به نمایشگر بهترین گوشی های بازار مانند گلکسی اس ۲۲ اولترا حرف زیادی برای گفتن ندارد ولی در حد و اندازه محصولات خود شرکت، خیلی عالی محسوب می شود.

سخت افزار و نرم افزار

در بررسی ها مشخص شد قلب تپنده گوشی نوبیا z40 پرو را اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تشکیل داده است که در حال حاضر بهترین و قدرتمندترین تراشه بازار برای گوشی های اندرویدی محسوب می شود. برای نوبیا z40 پرو سه نوع حافظه رم و ذخیره سازی در نظر گرفته شده که شامل ۸/۱۲۸، ۱۲/۲۵۶، ۱۶/۵۱۲ گیگابایت می باشد.

ضمنا حافظه ذخیره سازی قابلیت ارتقا تا یک ترابایت را هم داشته که سبب می شود نوبیا z40 پرو یکی از مجهزترین و قدرتمندترین پرچمداران بازار به حساب بیاید. بررسی نرم افزاری گوشی هم نشان داد که سیستم عامل آن بر پایه اندروید ۱۲ و رابط  کاربری MyOS ارائه می شود ولی این که نوبیا تا چه مدتی پشتیبانی نرم افزاری را انجام می دهد مشخص نیست.

دوربین سه گانه

در پنل پشتی نوبیا z40 پرو یک ماژول دوربین سه گانه تعبیه شده است. که  به صورت منحصر به فردی کنار یکدیگر قرار گرفته اند. لنز اصلی گوشی به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم F/1.6 مجهز بوده و از قابلیت OIS بهره می برد. با این لنز می توان به ثبت تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با فناوری کواد پیکسل به ثبت رساند. به کمک این فناوری با ترکیب ۴ پیکسل در یک پیکسل بزرگتر، نور بیشتری جذب شده و عکس های بهتری به ثبت برید.

به همراه لنز اصلی یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور تله فوتو پریسکوپ ۸ مگاپیکسلی به زوم اپتیکال پنج برابر هم وجود دارد که ماژول دوربین سه گانه نوبیا z40 پرو را تشکیل می دهند. در بخش دوربین سلفی هم شاهد یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی هستیم.

نوبیا z40 پرو نخستین گوشی هوشمند با سنسور نوین ۱/۱.۳ اینچی ۶۴ مگاپیکسل سونی می باشد که پشت یک لنز هفت المانه با لرزشگیر اپتیکال تعبیه شده است. با ترکیب ۴ به ۱ پیکسل هم گوشی تصاویر ۱۶ مگاپیکسلی با کیفیتی را به صورت پیش فرض به ثبت می رساند.

از سایر قابلیت های نوبیا z40 پرو می توان به پورت یو اس بی ۳.۱، کانکتور یو اس بی – سی، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر و NFC اشاره نمود. از قابلیت های خوبی که در این گوشی شاهد آن نیستیم پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی و جک هدفون ۳.۵ میلی متری صدا است که این روزها حتی در برخی گوشی های میان رده نیز دیگر حضور ندارند.

باتری و شارژ مغناطیسی

احتمالا مفهوم شارژ مغناطیسی برای شما جای سوال داشته باشد؟ اسمارتفون نوبیا z40 پرو نیز مشابه آیفون های جدید اپل همانند آیفون ۱۲ مینی؛ درون بدنه با یک حلقه آهنربایی همراه شده است. به این صورت می توانید شارژرهای بی سیم خاص را به آن بچسبانید. این سیستم البته مانند آیفون اپل با لوازم جانبی متعددی مانند کیس های مغناطیسی هم سازگار می باشد. البته باید اشاره کرد این قابلیت فقط محدود به نسخه گراویتی نوبیا z40 پرو خواهد بود.

قابلیت شارژ مغناطیسی در تبلیغات گوشی نوبیا z40 پرو به صورت گسترده مورد تمرکز بوده و همانطور که اشاره شد فقط در نسخه گراویتی دیده می شود. این نسخه به باتری با ظرفیت ۴۶۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز است که به فناوری شارژ سریع ۶۶ واتی هم مجهز بوده و اندکی گران قیمت تر هم هست.

بقیه نسخه های گوشی نوبیا z40 پرو هم به باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده اند و از فناوری شارژ سریع ۸۰ واتی سیمی پشتیبانی می کنند. در ضمن این دستگاه ها فاقد آهنربا در بدنه پشتی هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *