دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی ردمی نوت ۱۱ اس اسمارتفون اقتصادی با دوربین باکیفیت

  • حکیمه فهیمی
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۱
  • ۰

در فوریه ۲۰۲۲ سه مدل از سری ردمی نوت ۱۱ به بازار ارائه شدند. ما در این مطلب میان رده ردمی نوت ۱۱ اس را مورد بررسی قرار می دهیم که علاوه بر قابلیت های جذاب، خوش قیمت هم هست.

ردمی نوت ۱۱ اس میان رده جدید شرکت شیائومی است که در فوریه ۲۰۲۲ به بازار عرضه شد. این اسمارتفون با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و نمایشگر آمولد فول اچ دی قیمت مناسبی هم دارد. با بررسی ردمی نوت ۱۱ اس همراه ما باشید.

بررسی ردمی نوت ۱۱ اس گوشی میان رده

در اواخر ژانویه ۲۰۲۲ شرکت شیائومی از سه مدل گوشی های سری ردمی نوت ۱۱ رونمایی کرد. در این میان ردمی نوت ۱۱ اس یکی از بهترین گزینه ها برای خرید محسوب می شود. این اسمارتفون در فوریه ۲۰۲۲ به بازار روانه شد. در حقیقت ردمی نوت ۱۱ اس با بهره مندی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی، نمایشگر آمولد فول اچ دی پلاس و قابلیت های جذاب دیگر قیمت مناسبی هم دارد.

در بازار جهانی برای این گوشی قیمت ۲۲۰ یورو در نظر گرفته شده است که با توجه به مشخصاتی که ردمی نوت ۱۱ اس ارائه می دهد اقتصادی محسوب می شود. در ادامه به بررسی بیشتر گوشی ردمی نوت ۱۱ اس می پردازیم.

محتویات جعبه

درون جعبه ردمی نوت ۱۱ اس شاهد یک قاب محافظ شفاف، یک کابل یو اس بی سی، شارژر ۳۳ وات و تعدادی برگه و دفترچه راهنما هستیم. همراهی شارژری با حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط یک اسمارتفون، قابلیت خوب این سری است که کاربر را از خرید جداگانه این وسیله بی نیاز می نماید.

جای تعجب دارد که گوشی میان رده با چنین شارژر سریعی عرضه می شود ولی سازندگانی مانند اپل و سامسونگ این المان ضروری را از جعبه پرچمدارهای گران قیمت حذف نموده اند.

  •  آرون گروپس

آشنایی سریع با ردمی نوت ۱۱ اس

این اسمارتفون از قابلیت های زیر به طور خلاصه بهره می برد.

  • نمایشگر آمولد فوق العاده با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز
  • دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • جک هدفون ۳.۵ میلی متری
  • بلندگوی دوگانه و اسپیکر استریویی
  • وزن سبک
  • نرم افزار بروز
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
  • عمر باتری بالا

طراحی ظاهری پریمیوم

در بررسی طراحی ظاهری گوشی ردمی نوت ۱۱ اس می توان گفت در نگاه اول این اسمارتفون به نسخه استاندارد این سری (ردمی نوت ۱۱) بسیار شبیه به نظر می رسد. ولی در حقیقت تفاوت هایی میان این دو وجود دارد. به طور مثال در ردمی نوت ۱۱ اس یک لایه اضافی شیشه ای روی دوربین پشتی را احاطه کرده تا آن را از خط و خش و ضربه محافظت کند.

ضمنا سبب ضخیم تر شدن نسبی بدنه گوشی شده و تا حدودی تعادل گوشی را روی سطوح صاف از بین می برد و سبب لرزش دستگاه می شود.

به طور کلی ردمی نوت ۱۱ اس از لحاظ طراحی بسیار شبیه نسخه های گران تر از خودش در این سری است. در حقیقت لبه ها تخت بوده و رنگ گوشی تا اندازه ای مات می باشد که ظاهر آن را لوکس نشان می دهد. ماژول دوربین نیز با طراحی مستطیل شکل در سمت چپ پنل پشتی تعبیه شده و لنز اصلی مستقل از سایر لنزها در بالای آنها قرار دارد.

در بالای نمایشگر نیز بریدگی دوربین سلفی درون حفره ای تعبیه شده تا پریمیوم بودن ظاهر ردمی نوت ۱۱ اس را ارتقا بخشد. در لبه بالایی گوشی شاهد حضور اسپیکر، میکروفون، پورت اینفرارد، درگاه جک هدفون ۳.۵ میلی متری هستیم. در لبه پایین نیز میکروفون و اسپیکر ثانویه، و پورت شارژر تایپ سی تعبیه شده است.

در سمت چپ پورت سیمکارت و کارت حافظه خارجی دیده می شود و در سمت راست گوشی راکرهای تنظیم صدا در بالای دکمه پاور که با اسکنر اثر انگشت یکی شده است، جای گرفته اند. قابل ذکر است عملکرد این سنسور بسیار سریع بوده و می توان به آن کاملا اتکا کرد.

بررسی ها نشان داد ردمی نوت ۱۱ اس با ابعاد ۸.۱*۷۳.۹*۱۵۹.۹ میلی متر و وزن ۱۷۹ گرم به یکی از گوشی های خوش دست بازار تبدیل می شود. در حقیقت با توجه به باتری حجیم این مدل، وزن تقریبا سبک آن یکی از قابلیت های مثبت و قابل توجه گوشی محسوب می شود.

از قابلیت های جالب دیگر این اسمارتفون در این رنج قیمتی داشتن گواهی ip53 می باشد که به معنای مقاوم بودن گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار و پاشش آب است. همچنین نمایشگر نوت ۱۱ اس از پوشش گوریلاگلس نسل سوم بهره مند است که تاحدودی آن را از خط و خش و آسیب دیدن محافظت می کند.

نمایشگر بسیار روشن

با بررسی که از نمایشگر ردمی نوت ۱۱ اس به عمل آمد می توان آن را بزرگترین نقطه قوت گوشی محسوب کرد. این نمایشگر به یک پنل آمولد بسیار روشن مجهز است که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند. این نرخ نوسازی سبب می شود پیمایش میان صفحات با سرعت بیشتری انجام شود و روان بودن تصاویر و انیمیشن های متحرک بیشتر حس شود.

همچنین حداکثر روشنایی نمایشگر ردمی نوت ۱۱ اس ۱۰۰۰ نیت می باشد که آن را به یکی از روشن ترین پنل های موجود در بازار تبدیل می کند. در حقیقت به سادگی می توان در نور روز و فضای باز از ردمی نوت ۱۱ اس بهره گرفت و محتوای نمایشگر به راحتی زیر تابش مستقیم خورشید قابل مشاهده می باشد. عملا در این رده قیمتی نمایشگری که تا این اندازه روشنایی ارائه دهد، کمتر دیده شده است.

نمایشگر این اسمارتفون با سایز ۶.۴۳ اینچ، حدود ۸۴.۵ درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص داده و از آنجا که دوربین سلفی نیز سطح بسیار کوچکی را اشغال نموده می توان گفت نمایشگر دارای حاشیه های نه چندان باریکی در اطراف می باشد. البته این حاشیه ها به اندازه ای نیست که آزاردهنده باشد و شاهد نمایشگری تقریبا یکپارچه هستیم.

قابل ذکر است نمایشگر ردمی نوت ۱۱ اس وضوح تصویری معادل ۱۰۸۰*۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می دهد و دارای تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می باشد. این رزولوشن بسیار عالی است و در حقیقت می توان بیان کرد نمایشگر فول اچ دی پلاس ردمی نوت ۱۱ اس یکی از بهترین گزینه ها برای وبگردی، خواندن کتاب های الکترونیکی و مشاهده محتوای ویدیویی می باشد.

علاوه بر نمایشگر خوب ردمی نوت ۱۱ اس آنچه سبب می شود دیدن فیلم با این اسمارتفون لذت بخش شود اسپیکر دوگانه استریویی آن می باشد که صدای بسیار خوبی را ارائه می دهد و در این رده قیمتی بی نظیر است.

دوربین چهار گانه با کیفیت

در همین ابتدای بررسی دوربین ردمی نوت ۱۱ به لنز اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی آن اشاره می کنیم که در این رنج قیمتی دستگاه بسیار قابل توجه است. ولی موضوع اینجاست که این عدد صرفا تبلیغاتی بوده یا واقعا می تواند عکس های باکیفیتی را به ثبت برساند.

هر چند تراشه این گوشی توانایی پردازش داده های دوربین و ثبت عکس های باکیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل را دارد اما بازهم بهترین راه تست دوربین می باشد. به طور کلی ردمی نوت ۱۱ اس از دوربین های چهارگانه بهره می برد که شامل لنز اصلی واید ۱۰۸ مگاپیکسل با قابلیت فوکوس خودکار دوال پیکسل، لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسل با زاویه تحت پوشش ۱۱۸ درجه، لنز ۲ مگاپیکسل ماکرو و در نهایت لنز ۲ مگاپیکسل عمق سنج می باشد.

لنز سنجش عمق ۲ مگاپیکسل قادر است سوژه را به خوبی از پس زمینه تشخیص دهد و زمینه را به صورت جذابی درآورد و تصاویر پرتره باکیفیتی را به ثبت برساند. علاوه بر تنوع لنزهای دوربین و قدرت بالای تراشه در پردازش تصاویر، نرم افزار دوربین هم قابلیت های متعددی ارائه داده که می تواند عکاسی را جذاب تر نماید. به طور مثال در حالت پرومود عکاس می تواند گزینه های مختلف مانند ایزو، وایت بالانس و … را به طور دستی تنظیم نماید. این موارد برای عکاسان حرفه ای حائز اهمیت است.

با این همه دوربین این اسمارتفون نمی تواند ویدیوهای ۴k را ضبط کندو با آن ویدیوهای ۱۰۸۰ پیکسلی با سرعت سی فریم در ثانیه به ثبت می رسد. همچنین به دلیل عدم بهره مندی دوربین از لرزشگیر تصویر، فیلمبرداری با آن تاحدودی چالش برانگیز بوده ولی در این محدوده قیمتی نباید انتظاری فراتر از این داشت.

در بررسی دوربین سلفی ردمی نوت ۱۱ اس نیز شاهد لنز ۱۶ مگاپیکسلی واید هستیم که کیفیت درخور توجهی داشته و می تواند ویدیوهای ۱۰۸۰ را با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. ناگفته نماند این اسمارتفون از دو میکروفون هم بهره می برد که هنگام ضبط ویدیو می تواند کاربردی بوده و قطعا در کیفیت صدای ضبط شده تاثیرگذار می باشد.

سخت افزار و نرم افزار

در این بخش ابتدا مشخصات سخت افزار گوشی ردمی نوت ۱۱ را مورد بررسی قرار می دهیم. این اسمارتفون به تراشه هشت هسته ای با معماری ۱۲ نانومتری هلیو جی ۹۶ مدیاتک مجهز است که شامل دو هسته پرسرعت با فرکانس کاری ۲.۰۵ گیگاهرتز و شش هسته عادی با فرکانس کاری ۲ گیگاهرتز می باشد.

این درحالی است که ردمی نوت ۱۱ به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ مجهز شده است. همانطور که می دانید عملکرد سخت افزاری هر گوشی به تراشه آن بستگی دارد. تراشه به کار رفته در ردمی نوت ۱۱ اس ساخت شرکت تایوانی مدیاتک بوده و چندان شناخته شده نیست.

در حالی که تراشه های جدید لیتوگرافی تا ۴ نانومتری هم دارند ولی لیتوگرافی این تراشه ۱۲ نانومتری می باشد که مدتی است منسوخ شده است. البته با توجه به اقتصادی بودن گوشی این لیتوگرافی قابل توجیه می باشد. با این حال نگرانی از بابت عملکرد تراشه نداشته باشید زیرا در این محدوده قیمتی کارکرد عالی داشته و موفق شده امتیازات بسیار خوبی کسب کند.

تراشه مذکور را پردازنده گرافیکی مالی جی ۵۷ ام سی ۲ برای پردازش های گرافیکی همراهی می کند که عملا تاحدودی در اجرای بازی های سنگین و گرافیکی موفق بوده و نباید فراموش کرد که این اسمارتفون یک گوشی گیمینگ نیست و نمی توان با آن به اجرای بازی پرداخت و انتظار آسیب نداشت.

قابل ذکر است نوت ۱۱ اس از فناوری خنک کننده مایع هم بهره می برد که دارای عملکرد قابل قبولی بوده و در کنترل حرارت و کاهش دمای گوشی موفق است. می توان گفت تراشه مذکور به اندازه کافی قوی بوده و از پس کارهای روزانه و عادی به خوبی بر می آید.

برای ردمی نوت ۱۱ اس حافظه های رم ۶/۸ و حافظه های داخلی ۶۴/۱۲۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است و برای ارتقا حافظه نیز از قابلیت کارت حافظه جانبی میکرو اس دی پشتیبانی می کند. به این ترتیب تا یک ترابایت امکان ارتقای حافظه خواهید داشت. از این رو درباره فضای ذخیره سازی نگرانی وجود ندارد.

به طور کلی با در نظر گرفتن قیمت ردمی نوت ۱۱ اس عملکرد سخت افزاری آن بسیار خوب ارزیابی می شود. ناگفته نماند این گوشی از نسل پنجم شبکه اینترنت پشتیبانی نمی کند که یک نقطه ضعف برای آن محسوب می شود.

در ادامه به بررسی مشخصات نرم افزاری ردمی نوت ۱۱ اس می پردازیم. یکی از جذابیت های این اسمارتفون به روز بودن نرم افزاری آن می باشد. در حقیقت همه نسخه های این سری با جدیدترین نسخه رابط کاربری اش یعنی MIUI 13 عرضه شده اند. به این ترتیب به صورت پیش فرض ردمی نوت ۱۱ اس از اندروید ۱۱ بر پایه رابط کاربری MIUI 13 بهره می برد.

این رابط کاربری به صورت قابل توجهی بهبود یافته تا کاربر بتواند به راحتی با آن تعامل برقرار کرده و ضمنا بهینه سازی هایی سودمندی نیز در مصرف انرژی توسط نرم افزار صورت گرفته که عمر باتری را تا ۱۰ درصد بیشتر می کند. نرم افزار ردمی نوت ۱۱ اس از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی می کند که دارای عملکرد سریع و خوبی می باشد. با این وجود خطای آن درخور توجه است . بنابراین در صورت مهم بودن فضای خصوصی برای شما بهتر است از این قابلیت برای بازگشایی قفل گوشی کمک نگیرید.

قابلیت جالب و کاربردی دیگر در نرم افزار این دستگاه ویژگی دبل تپ می باشد که می توان آن را روی خاموش و روشن شدن نمایشگر در مواقعی که نمایشگر قفل است، تنظیم نمایید. با این کار با دو بار ضربه به گوشی نمایشگر روشن شده و در صورت روشن بودن قفل، با دوبار ضربه زدن نمایشگر خاموش می شود. این ویژگی می تواند ارزش خرید ردمی نوت ۱۱ اس را افزایش دهد.

باتری حجیم

در بررسی ها مشخص شد گوشی ردمی نوت ۱۱ اس برای تامین انرژی خود به باتری حجیم با ظرفیت ۵ هزار میلی آمپر ساعت متکی است و از قابلیت شارژ سریع ۳۳ واتی هم پشتیبانی می کند. در حقیقت ظرفیت باتری برای استفاده روزانه کافی بوده و حتی در یک استفاده نیمه سنگین نیز تا پایان روز دوام می آورد.

بنا به ادعای شرکت سازنده این باتری با شارژر سریع ۳۳ واتی در عرض یک ساعت از شارژ صفر به صد می رسد. از این رو هیچ نگرانی برای باتری و شارژدهی وجود ندارد. ناگفته نماند ممکن است با توجه به بازار فروش، شیائومی این فست شارژ را از جعبه گوشی حذف کند و شما مجبور شوید آن را جداگانه خریداری کنید.

در صورت تمایل برای آشنایی با گوشی های ردمی نوت ۱۰، ردمی نوت ۱۰ پرو و ردمی نوت ۹ اس روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *