دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تمیز کردن هود آشپزخانه با بدنه استیل، پلاستیکی و شیشه ای

  • شقایق ایران دوست
  • ۵ دی ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب قرار است به تمیز کردن هود آشپزخانه بپردازیم و نحوه درست انجام این کار را برایتان بیان خواهیم کرد. در واقع اگر ترفندهای ساده ای را بلد باشید این کار برایتان راحت تر خواهد شد و می توانید بدون دردسر این بخش از آشپزخانه را پاکسازی کنید.

تمیز کردن هود آشپزخانه یکی از سخت ترین کارهایی می باشد که افراد باید آن را انجام دهند. این کار بسیار سخت می باشد زیرا تمامی چربی هایی که از غذاها خارج می شود روی آن جمع شده و هود را کثیف می کند. در ادامه راهکار های بسیار ساده ای را برایتان بررسی می کنیم تا بتوانید بدون مشکل چربی هود را از بین برده و آن را مانند روز اول تمیز کنید.

ترفند تمیز کردن هود آشپزخانه

تمیز کردن هود آشپزخانه

برای این که بتوانید بخش های مختلف هود را تمیز کنید باید ابتدا به آن ها آگاهی داشته باشید. در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن هود تنها بدنه خارجی آن کفایت نمی کند بلکه باید بخش های مختلف آن را نظیر فیلتر هود، موتور آن و سایر وسایل درونی آن را تمیز کنید.

تمیز کردن فیلتر هود

بهتر است قبل از هر چیزی یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید و سعی کنید فیلتر هود خانه خود را در یک زمان معین تمیز کنید در غیر این صورت باید سعی کنید هر چه سریع تر هود خانه خود را تعویض کنید. فیلتر هود انواع مختلفی دارد بنابراین تمیز کردن آن ها بنابر نوعی که دارد کمی فرق می کند.

فیلتر الیافی

این فیلتر ها از جسم الیاف و پشم شیشه می باشد و قابلیت تمیز شدن ندارند و معمولا بعد از مدتی باید آن ها را تعویض کنید. اگر این کار را انجام ندهید و از هود خود استفاده کنید قطعا مشکلاتی را در قطعات هود به وجود خواهید آورد و برای تعمیر این مشکلات باید یک سری هزینه های زیادی را بپردازید.

تمیز کردن هود آشپزخانه

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

فیلتر آلومینیومی

فیلتر آلومینیومی از جمله فیلترهایی می باشد که شما در خانه به راحتی می توانید آن ها را تمیز کرده و سالیان سال از آن ها استفاده کنید. در نظر داشته باشید که برای تمیز کردن این فیلترها می توانید آن ها را خارج کرده و با ترکیب سرکه و جوش شیرین بشویید و دوباره بعد از خشک کردن سر جای خود قرار بدهید.

فیلتر زغالی

این فیلترها برای هودهایی مورد استفاده قرار می گیرد که لوله خروجی در آن ها تعبیه نشده است. این فیلترها نیز مانند فیلترهای الیافی قابلیت شستشو ندارند و اگر احساس می کنید که کثیفی آن ها بسیار بیش تر از قبل شده است باید سعی کنید سریعا آن ها را تعویض کنید تا هود شما خراب نشده و هزینه اضافی برایتان ایجاد نشود.

تمیز کردن فیلتر زغالی هود

تمیزکاری بدنه هود

هودها از بدنه فلزی، یا شیشه ای و یا پلاستیکی ساخته می شوند. تمیز کردن هر کدام از این هود ها متفاوت می باشد و شما می توانید به راحتی با استفاده از روش هایی که در ادامه برایتان بیان می کینم تمامی هودها را از هر جنسی که هستند به راحتی تمیز کنید و آسیبی به آن ها نرسانید.

هود شیشه ای

اگر هود خانه شما با بدنه شیشه ای می باشد نیاز به مواد خاصی برای تمیز کردن ندارید و می توانید از انواع مختلف شیشه پاک کن ها استفاده کنید. بهتر است در حین تمیز کردن هود فشار بیش از حدی به آن وارد نکنید و سعی کنید به آرامی این کار را انجام دهید. شیشه شورهایی که ترکیبات تترا دارند بهترین مواد برای تمیز کردن هود های شیشه ای می باشند.

هود با بدنه استیل

این نوع هد ها دارای حساسیت بسیار زیادی می باشند و باید در حین تمیز کردن آن ها کمی بیش تر از سایرین مراقب باشید زیرا استیل از حساس ترین موادی می باشد که در صنعت وجود دارد ولی نسبت به مواد دیگر دارای مقاومت بسیار بالایی است. سعی کنید برای تمیز کردن هود ها از ترکیبات بسیار قوی استفاده نکنید زیرا ممکن است بدنه آن شکل دی پیدا کند و نمای زیبای آشپزخانه شما را از بین ببرد. برای تمیز کردن این نوع هود ها و ضد عفونی کردن آن ها می توانید از ترکیب سرکه سفید و آب کمک بگیرید.

تمیز کردن بدنه هود

هودهای پلاستیکی

این هود ها ساده ترین و کاربردی ترین هودهایی هستند که در بیش تر خانه ها یافت می شوند. ترکیب آب و جوش شیرین و سرکه مناسب ترین ترکیب برای تمیز کردن این نوع هود ها می باشند و آسیب جدی به بدنه هود شما وارد نمی کنند.

تمیزکاری داخل هود

داخل هود از قطعات بسیار زیادی ساخته شده است و برای تمیز کردن آن ها نیاز به بخار آب دارید. برای این که بتوانید داخل هود را تمیز کنید مقداری آب را روی گاز بگذارد تا به جوش بیاید و بخار کند و این بخار باید به قطعات درونی هود برسد. بعد از این که چربی ها و ذرات کثیف روی وسایل درونی هود نرم شد می توانید آن ها را با استفاده از یک دستمال تمیز کرده و در صورت نیاز می توانید از اسپری مواد شوینده استفاده کنید.

تمیز کردن وسایل داخل هود

نکات مهم

اگر می خواهید که در حین تمیز کردن وسایل آشپزخانه به خصوص تمیز کردن ظروف استیل و تمیز کردن سرخ کن به آن ها آسیبی نرسد باید سعی کنید نکاتی را رعایت کنید.

  • برای تمیز کردن هود اگر به بخش های درونی آن آشنایی ندارید بهتر است این کار را به تنهایی انجام ندهید.
  • برای تمیز کردن داخل هود آشپزخانه بهتر است از مواد شوینده و ضد عفونی کننده استفاده نکنید.
  • بهتر است برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه خود از ترکیب جوش شیرین و سرکه کمک بگیرید و سعی کنید استفاده از شوینده ها را به حداقل برسانید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *