دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاشت پیچک بوستون و نگهداری این گیاه برگ ریز رونده

  • زهره گنج بخش
  • ۱۴ آذر ۱۴۰۰
  • ۰

اگر علاقمند به گل ها و گیاهان می باشید در این مطلب با کاشت پیچک بوستون آشنا شوید و اطلاعاتی را راجع به این گل کسب کنید.

گیاه بوستون از خانواده ی گیاهانی است که گل دهنده می باشد و در خانواده تاک جای دارد. بوستون به صورت برگ ریز رونده است که منشا آن چین، ژاپن و مناطق غربی آسیا بر می گردد. آن ها همانند پیچک ها به دیوار می چسبند و نمای زیبایی را ایجاد می کنند. برگ های این گیاه در فصل پاییز و زمستان قرمز می شوند. رشد این گیاه می تواند به اندازه ۳۰ متر نیز باشد و یک دیوار را کاملا بپوشاند. کربنات کلسیمی که از این گیاه ترشح می شود باعث ایجاد چسبندگی در پپیچک یوستون شده است. از دیگر خصوصیات این گیاه گل های خوشه ای آن می باشد که سبز رنگ بوده است. هم چنین میوه بوستون نیز کوچک و به رنگ آبی می باشد. در ادامه  با کاشت پیچک بوستون همراه ما باشید.

گل زیبا پیچک بوستون

طریقه کاشت پیچک بوستون

برای کاشت پیچک بوستون به روش  قلمه زنی در ابتدا یک گلدان تهیه کرده و در آن خاک مخصوص بریزید. ظرفی که انتخاب کردید باید سوراخ زهکشی داشته باشد. حال باید برگ های نیمه پایین قلمه را بکنید. دو یا سه برگ در نوک قلمه باشد کافی است.

در ادامه بخش انتهایی قلمه را داخل پودری که حاوی هورمون ریشه زایی می باشد فرو برید. به کمک میله ای در خاک سوراخی ایجاد و قلمه را در آن بگذارید. خاک را با دستان خود فشرده کنید تا قلمه بتواند خود را در خاک نگه دارد. اگر می خواهید چند قلمه بکارید باید ما بین آن ها فاصله ۵ سانتی متری را رعایت کنید.

سپس باید گلدان را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته تا مرطوب بماند. دقت کنید که به طور پیوسته رطوبت خاک را باید چک کرد و خاک را همراه مرطوب نگه داشت.

قلمه را به مکانی گرم و روشن، طوری که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد منتقل کنید. شش هفته بعد باید قلمه را به آهستگی بیرون آورده و وضعیت ریشه آن را چک کنید. توجه داشته باشید که قلمه زدن بوستون ممکن است حتی سه هفته زمان ببرد.

در ادامه قلمه های ریشه دار را بعد اینکه ریشه دادند در گلدان هایی کاشته و آن ها را به مدت یک سال در خانه قرار بدهید. پس از گذشت یک سال می توانید آن ها را به زمین منتقل کنید.

  •  آرون گروپس

در هنگام کاشت این نهال توجه داشته باشید که میزان فاصله بین آن ها باید بین ۴۵ تا ۶۵ سانتی متر باشد. این گیاه در آفتاب کامل و هم چنین سایه آفتاب می توانند به رشد خود ادامه دهند. هم چنین در خاک های خنثی، قلیایی، و اسیدی نیز  رشد خواهند کرد.

کاشت بوستون به روش قلمه

شرایط اکولوژیکی پیچک بوستون

نیاز آبی این گیاه متوسط است. مکان هایی که نیمه سایه و نیمه آفتاب دارند برای رشد بوستون مناسب می باشند. دمایی ارزیابی شده که آن ها تا این حد می توانند تحمل کنند منفی ۱۵ درجه می باشد. توجه کنید که قرار دادن این گیاه در معرض مستقیم نور خورشید باعث آسیب رسیدن به آن ها خواهد شد.

پیچک بوستون در زمستان دمای ۱۳ درجه سانتی گراد حداقل  درجه حرارت بهینه ی آن می باشد. در تابستان نیز درجه حرارت اتاق برای آن مناسب خواهد بود. برای آب دان به این گیاه بهتر است اجازه دهید که سطح خاک بین فاصله دو آبیاری خشک شده باشد.

برای کاشت و پرورش پیچک بوستون اگر بیش از اندازه آن را آبیاری کنید باعث رساندن آسیب به گیاه می شوید. در تابستان دو بار در هفته و در زمستان یک بار در هفته به آن ها آب بدهید. در ضمن غبار پاشی در هفته به مدت دوبار ضروری می باشد.

نیاز کودی این گیاه نیز به این صورت است که هر دو هفته با کود های مخصوص گل ها و گیاهان زینتی آن ها را کود بدهید. به طور کلی این گیاه کم توقع می باشد ولی باید با مواد غذایی کمکی به رشد و شادابی آن کمک کنید.

پیچک بوستون و شرایط اکولوژوی آن

آفت های پیچک بوستون

در حالت کلی این گیاه را آفت و یا بیماری خاصی تهدید نخواهد کرد. اما ممکن است که شانکر، کپک و لکه برگی در بوستون اتفاق بیفتد. اگر قبل از کاشت آن برنامه ریزی های مناسب را در اطراف رشد این گیاه نداشته باشید ممکن است بوستون رشد کندی داشته و حالت هرز داشته باشد.

ضمن سپاس از شما برای همراهی در این مطلب، هم چنین از علاقه مندان دعوت می شود برای اطلاع از کاشت گیاهان دیگر روی لینک آن کلیک نمایید و مطالب را مشاهده بفرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *