دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سوالات ممنوعه خواستگاری کدامند و چگونه باید مطرح شوند؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

سوالات ممنوعه خواستگاری سوالات چارچوب داری هستند که گاها نباید عنوان شوند. این سوالات اغلب در زمینه های مسائل جنسی هستند و باید بعد از ازدواج و یا در خلال جلسات مشاوره عنوان شوند. نحوه عنوان کردن این سوالات باید به شکلی باشد که شخصیت فرد مقابل را مشخص کند و باید با دقت این سوالات را عنوان کرد.

 پیش از جلسه خواستگاری سوالات مختلفی می تواند ذهن شما را درگیر کند ممکن است تردید داشته باشید که چه سوالاتی را باید بپرسید یا نپرسید. بنابراین پیش از شروع جلسه باید یک برنامه ذهنی و کلی از سوالاتی که قصد دارید بپرسید در ذهن داشته باشید. باید توجه کنید که سوالات ممنوعه خواستگاری را نباید مطرح کنید زیرا می تواند ذهنیت فرد مقابل را نسبت به شما تغییر دهد بنابراین باید چارچوب تعیین شده ای داشته باشید.

جلسه خواستگاری یک جلسه رسمی با اهمیت است که در آن می توانید به شناخت متقابل و دو طرفه از یکدیگر برسید در این جلسه بیان کردن برخی از سوال ها ممنوع است به ویژه سوال های جنسی در اینگونه از جلسات نباید مطرح شوند. تعیین کردن یک چارچوب در اینگونه از جلسات با اهمیت است و شما باید درباره بخش های مختلفی از یکدیگر سوال بپرسید با توجه به اینکه مسائل جنسی یکی از ارکان مهم در زندگی مشترک هستند، صحبت کردن درباره آن ها بهتر است به بعد از ازدواج موکول شود(باید بدانید که تمام مسائل زندگی به این مورد ختم نمی شود).

سوالات ممنوعه خواستگاری چیست؟

قطعا شما برای سوال پرسیدن در جلسات خواستگاری از دیگران نیز پرس و جو می کنید زیرا اطرافیان تجربه های بیشتری در این زمینه دارند و می توانند به شما در این زمینه کمک کنند این سوالات ممکن است بخش هایی از رمز و رازهای شما را برملا می کنند بنابراین باید درباره نحوه سوال پرسیدن خود نیز از دیگران سوال بپرسید. در صورتی که نحوه سوال پرسیدن را یاد داشته باشید و به شکل مناسبی آن را بیان کنید می تواند نتایج مثبتی از سوالات خودتان دریافت کنید نکات مهمی در این زمینه وجود دارند که باید به آن ها اشاره شود.

سوالات ممنوع خواستگاری

سوالات را به شکل جزئی بپرسید:

اگر فرد مقابل شما یک فرد کلی گو است بهتر است سوالات را به شکل جزئی از او بپرسید بنابراین نباید تعجب کنید شیوه درست پرسیدن اینگونه از سوالات می تواند مختص این جلسات نیز باشد این دسته از سوالات در جلسات خواستگاری نیز پر کاربرد هستند و می تواند در بحث های پر نقل موقر باشد. شما باید نسبت به هر مسئله ای حس کنجکاوی داشته باشید. این دسته از افراد پیش از اینکه وارد عمل شوند تصمیم گیری می کنند و به خوبی به مطالعه و بررسی می پردازند. این دسته از افراد به زودی به دیگران اعتماد نمی کنند. شکاک بودن در این افراد یک تصور غلط است بلکه آن ها سعی دارند به شکل مشکافانه ای مسائل را بررسی کنند.

نگاه شما در این جلسات باید واقع گرایانه باشد و از تصور و رویاپردازی دوری کنید سعی کنید از کنار مسائل مهم به زودی عبور نکنید در واقع تا زمانی که مسائل برای شما روشن نشده است نباید از کنار آن ها عبور کنید. در این مقاله درباره سوالات ممنوعه خواستگاری بیشتر اطلاعات کسب می کنید.

  •  آرون گروپس

این سوالات را چگونه مطرح کنیم؟

سوالاتی در این زمینه عنوان می کنیم که می تواند به عنوان یک راهنما کمک کننده باشد این سوالات شما را راهنمایی می کنند تا منظور خود را به شکل واضح و صحیح به فرد مقابلتان عنوان کنید این دسته از سوالات شامل موارد زیر می باشند:

  • برای من فعالیت های اجتماعی همسرم با اهمیت است.
  • منظورتان از انجام فعالیت های اجتماعی چه دسته ای از فعالیت ها است؟
  • دوست دارم خودش را در خانه حبس کند.
  • می توانید بیشتر توضیح دهید.
  • یعنی در جامعه حضور داشته باشید و سر کار برود.

سوالات ممنوعه خواستگاری

مچ گیری کردن درست است؟

ابهام ایجاد کردن در تمام سوال ها کار درستی نیست و باید از ایجاد آن پرهیز کنید نباید فراموش کنید که مراسم خواستگاری دارای اصول و چارچوب خود است و حساسیت های ویژه خود را دارد که باید به آن ها توجه کنید. برخی از افراد سعی دارند در اینگونه از جلسات مچ گیری کنند در صورتی که باید بنای این گفت و گو را صداقت و شرافت قرار دهید بنابراین هر دو طرف باید موارد ضروری و اخلاقی را در این جلسه رعایت کنند و وجدان اخلاقی داشته باشند. بازجویی کردن در اینگونه از جلسات هیچ گاه توصیه نمی شود بنابراین نباید فرد مقابلتان را متهم کنید و سوالات ممنوعه در خواستگاری را مطرح نکنید.

چطور شخصیت او را بشناسیم؟

برخی از افراد ترس از شناخت نادرست از فرد مقابلشان را دارند و می ترسند که شناخت درستی از فرد مقابل و خانواده او نداشته باشند گاهی ممکن است این افراد نگران باشند که ویژگی های منفی در شخص مقابل آن ها باشد. این افراد از دروغگویی می ترسند و سعی دارند تا از ویژگی های شخص مقابل خود اطلاع پیدا کنند شخصیت افراد در جامعه شناخته می شود و شما می توانید شاکله شخصیتی او را در جامعه ببینید بنابراین شما نباید توقع داشته باشید که به سرعت به این شناخت دست پیدا کنید. پرسیدن از خود فرد عموما نمی تواند در این زمینه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد و شما باید با استفاده از پرسش های هوشمندانه در جلسات خواستگاری به او پی ببرید.

سوالات مهم در خواستگاری

پرسیدن سوالات مهم:

پرسیدن سوالات ممنوعه در جلسات خواستگاری بسیار مهم است شما باید بدانید در جلسه خواستگاری چه سوالاتی باید مطرح شود و چه سوالاتی را مطرح نکنید اما مطرح کردن دسته ای از سوالات با اهمیت هستند و می تواند روشن کننده بخشی از شخصیت فرد در رابطه با شما باشد این سوالات شامل سوالات زیر می باشند:

  • از نظر شما بزرگ ترین خطا و اشتباهی که در رابطه با همسر ممکن است رخ دهد چیست؟
  • نظر شما راجع به احساسات مرد و زن چیست؟
  • چه معیارهایی برای ازدواج دارید؟
  • مهمترین نکاتی که زن و شوهر باید درک کنند چیست که از غافل می شوند؟
  • هدف شما از ازدواج کردن چیست؟
  • شروع یک زندگی مشترک چه احساسی در شما ایجاد می کند؟

سوالات منع شده در خواستگاری

این دسته از سوالات مسائل و سوالات جلسه اول خواستگاری و تمام بایدها و نبایدهای آن است که می توانید به آن ها توجه کنید. همچنین در لینک می توانید راجع به اهمیت پول در ازدواج و اینکه در خواستگاری از پول حرف بزنیم یا نه اطلاعات بیشتری کسب کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *