دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

زندگینامه فاضل نظری و معرفی آثار و کتاب های وی

  • سحر هودانلویی
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

بسیاری از افراد می خواهند نسبت به زندگی شاعران اطلاعات خوبی را داشته باشند که از این رو به معرفی زندگینامه فاضل نظری برای افرادی که طرفدار ایشان هستند، پرداخته ایم.

فاضل نظری از دیگر شاعران ایرانی به شمار می آید که در شهر خمین و سال ۱۳۵۸ به جهان متولد شد. ایشان دکترای مدیریت را از دانشگاه شهید بهشتی اخذ نمود و تا به حال، افتخارات بسیاری را کسب نموده است که در ادامه کتاب های بسیاری از ایشان به نوبت چاپ رسیده است. از اثر های معروف او می توان به کتاب اشاه کرد که به شمارش بسیاری چاپ شده است و در یک ماه ۲۵۰۰۰ جلد از آن به فروش رسید. در ادامه به معرفی زندگینامه فاضل نظری پرداخته ایم.

معرفی زندگینامه فاضل نظری

آشنایی با زندگینامه فاضل نظری

گفتنی می باشد که فاضل نظری در ۱۰ شهریور ۱۳۵۸ و شهر خمین که از مناطق جنوبی استان مرکزی به شمار می آید، دیده به جهان گشود. ایشان از دیگر شاعران ایرانی هستند که در کنار این رشته، استاد دانشگاه و مدیر عامل کانون پروزش فکری کودکان و نوجوانان نیز بودند.

در رابطه با شرایط تحصیلی باید این چنین گفت که فاضل نظری تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در شهر های خمین و خوانسار به پایان رساند.

  • مدارک تحصیلی

پس از آنکه در سال ۱۳۷۶ به دانشگاه وارد شدند، رشته مدیریت را در تهران ادامه داده و مدرک دکترای رشته مدیریت تولید و عملیات را در دانشگاه شهیدی بهشتی اخذ نمود.

فاضل نظری دارای عناوین ادبی خاص به مانند دبیری سه مرحله از جشنواره های بین المللی فیلم صد، دبیری علمی و پژوهشی جشنواره بین المللی شعر فجر و عضویت در شورا های علمی گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی می باشد.

  • آثار هایی که بر جای ماند

در رابطه با زندگینامه فاضل نظری و آثار هایی که بر جای گذاشت باید چنین گفت که این شاعر مطرح دارای پنج مجموعه شعری به نام های گریه های امپراطور، اقلیت، آن ها، ضد و کتاب است که محبوب بسیاری از مخاطبان بوده است. سه مجموعه ابتدایی از مجموعه شعر های فاضل در بسته بندی های مجزا و با عنوان سه گانه شعری منتشر شد و در پایان نیز هر پنج مجموعه شعر در قالب های پنج دفتر، روانه بازار شد.

زندگینامه فاضل نظری چگونه است؟

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

زندگینامه فاضل نظری با ۱۰ سال ریاست در حوزه های هنری استان تهران، رئیس مرکز موسیقی، رئیس جشنواره و معاون هنری حوزه های هنر همراه شد. همچنین در سال ۱۳۸۳ در دانشگاه تهران و حوزه های مدیریت تدریس نموده است.

  • کتاب های وی

از کتاب های برگزیده او در سال های جمهوری اسلامی و سال ۱۳۸۷ تقدیر شد و او را یکی از شاعر های جریان ساز در دهه ۱۳۸۰ و پر مخاطب ترین شاعر در بین مردم تجلیل شد. از دیگر افتخارات فاضل نظری می توان به چهره شاخص هنری او اشاره کرد که در سال ۱۳۹۳ در ایران و روز هنر انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۹۴ اعلام و تقدیر شد.

بهترین آثار او در کشور های پارسی زبان به خوبی منتشر شد و برگزیده شعر های او در سال ۱۳۹۲ در دو قطعه رقعی و جیبی به همراه مقدمه ای از اشعار به قلم او در انتشاراتی به نام مروارید به انتشار رسیده است و تا به حال نیز چیزی بیش از ۱۵ نوبت از کتاب های او به طور مجدد چاپ شده است.

آخرین اثر او به نام کتاب است که به تعداد ۱۸۰۰۰ در طی ۱۰ روز به فروش رسیده است و نمایشگاه کتاب خود را در سال ۱۳۹۵ برپا کرد و از آذر ماه سال ۹۶ به عنوان مدیر عامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان برگزیده شد.

  • معرفی کتاب های فاضل

  1. گریه های امپراطور در سال ۱۳۸۲
  2. اقلیت در سال ۱۳۸۵
  3. آن ها در سال ۱۳۸۸
  4. گزیده شعر در سال ۱۳۹۰
  5. ضد در سال ۱۳۹۲
  6. کتاب در سال ۱۳۹۵

آشنایی با زندگی پر فراز و نشیب فاضل نظری

در صورتی که مطالعه این مطلب هنری در کنار تیم آمورشی مجله آرگا برایتان لذت بخش بوده است، با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند اشعار هوشنگ ابتهاج و زندگینامه مریم میرزاخانی ما را همراهی و حمایت نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *