دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معرفی بهترین بازی های رایگان استیم

  • حکیمه فهیمی
  • ۳ شهریور ۱۴۰۰
  • ۰

در فروشگاه استیم برای علاقمندان به گیمینگ، بازی های رایگان ارزشمندی وجود دارد تا کاربران بدون پرداخت هزینه از دانلود و اجرای آن ها لذت ببرند. در این پست تعدادی از معروفترین و بهترین بازی های رایگان استیم به ویژه برای سال ۲۰۲۱ معرفی می شود.

معمولا پلتفرم های گیمینگ تلاش می کنند برای کاربران خود تعدادی بازی رایگان باکیفیت در دسترس قرار دهند تا همه امکان تجربه لذت بخش از اجرای این بازی ها را داشته باشند. در این پست به معرفی معروفترین و بهترین بازی های رایگان استیم می پردازیم. همراه ما باشید.

بهترین بازی های رایگان استیم را بشناسید

پلتفرم استیم به منبع اصلی بازی های رایانه ای Valve متعلق است. این برنامه پرطرفدار به فروشگاهی خارق العاده برای افراد به شدت علاقمند به گیمینگ تبدیل شده است. همچنین استیم بازی های رایگان زیادی را نیز در اختیار کاربران خود می گذارد که بدون صرف حتی یک دلار از اجرای آن ها لذت ببرند. این بازی ها طیف گسترده ای از ژانرها را شامل می شود از جمله اکشن، مبارزات، تیراندازی چند نفره، مبارزات به سبک دوستانه، شبیه سازی های نظامی.

قطعا در بین عنوان های مختلف حداقل یک بازی رایانه ای این برنامه نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. از این رو پیشنهاد می کنیم به جز بازی مورد علاقه قبلی یک بازی جدید را امتحان کنید. به طور معمول پلتفرم های مختلف گیمینگ برای این که همه کاربران آن ها بتوانند از اجرای بازی های آن ها لذت ببرند تعدادی بازی های باکیفیت را رایگان در دسترس کاربران قرار می دهند.

از آنجا که بازی های ویدیویی گران بوده و نرخ دلار مدام در نوسان است احتمالا گیمرها ترجیح دهند به سراغ عناوین رایگان باکیفیت بروند و برای بازی های ویدیویی کمتر هزینه متقبل شوند. یکی از این پلتفرم های محبوب، فروشگاه استیم است که شماری بازی های ارزشمندی را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهد که در ادامه این پست قصد داریم تعدادی از بهترین و معروفترین بازی های رایگان استیم به ویژه برای سال ۲۰۲۱ را معرفی نماییم. با آرگا همراه باشید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

بازی اکشن جنگی War Thunder

این بازی اکشن جنگی با وسایل نظامی می باشد که از بعضی جنبه ها مشابه War gaming’s world of tanks است. War Thunder مسابقات ساده ای را ارائه می نماید که در آن دو تیم با حداکثر ۱۶ بازیکن با انتخاب وسیله نقلیه جنگی خود به مبارزه با یکدیگر می پردازند. ضمنا این بازی فیزیک واقع گرایانه، جنگ های شبیه سازی شده خیلی دقیق و استفاده از مهمات و مکانیک تعمیرات وسایل نقلیه را شامل می شود که قطعا عطش مبارزه شما را برطرف می سازد. بازی  War Thunder را می توان جزو بهترین بازی های رایگان استیم در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد.

بازی Brawlhalla

چنانچه گیمر پی سی بوده و تشنه بازی به شیوه سوپر smash Bros باشید انتخاب بازی Brawlhalla قطعا جذاب خواهد بود. در این بازی شما در مراحل شناور با سه حرف به جنگ می پردازید و باید تلاش کنید آن ها را از بازی خارج کنید تا امتیاز بدست آورید. در بازی Brawlhalla دقیقا شبیه smash حرکات کاراکترها نسبتا ساده بوده و نبردهای این بازی روی سلاح تمرکز دارد.

به این ترتیب به شکل تصادفی از آسمان سلاح ها فرود می آیند. ضمنا Brawlhalla  هر هفته کاراکترهای قابل انتخاب را می چرخاند هر چند می توان شخصیت های مورد علاقه را از طریق پول های داخل بازی خریداری کرد. این بازی نیز یکی از بهترین و محبوب ترین بازی های رایگان استیم برای سال ۲۰۲۱ می باشد.

بازی استراتژیک DOTA 2

بازی DOTA 2(مخفف شده Defense of the Ancients 2 ) یک بازی استراتژیک عالی و منحصر به فرد پلتفرم استیم می باشد که در سبک موبا توسط شرکت والو ساخته شده و از تیر ۱۳۹۲ به طور رایگان در دسترس کاربران رایانه های شخصی قرار گرفت. هدف این بازی در دو تیم پنج نفره نابودی پایگاه تیم رقیب است. سیستم بازی روندی کوتاه برای یادگیری و آشنایی با خط داستانی آن دارد. از این رو می توان در سریعترین زمان با دیگران رقابت نمایید. همه قهرمانان در دسترس می باشند از این رو به پرداخت هزینه نیاز نبوده مگر این که واقعا بخواهید کاراکترهای خود را با اسکین های جدید به نمایش دربیاورید.

بازی DOTA 2 بین گیمرهای پی سی محبوبیت زیادی دارد و به خاطر وسعت زیاد و پیچیدگی هایی که از نظر استراتژیکی دارد گیم پلی چالشی داشته و طی سال ها توانسته کاربرانش را راضی نگه دارد. در این بازی بیشتر از ۱۰۰ کاراکتر وجود دارد که هر یک ویژگی های مخصوص به خود را دارد و در برابر شخصیت های مختلف باید استراتژی متفاوتی اعمال کرد.

این بازی در مواقع بسیاری دست گیمر را باز گذاشته و به خاطر گستردگی احتمالات و پیش آمدها وسعت زیادی دارد. حول انتخاب و هماهنگی بین شخصیت های یک تیم درباره شیوه گرفتن آیتم ها و تصمیم گیری در مورد نحوه و زمان استفاده از آن ها همواره راه حل های متعددی وجود دارد. در ضمن بیشتر از ۱۵۰ آیتم در بخش فروشگاه در دسترس هستند که کاربران در طول بازی باید از آن ها بهره بگیرند. می توان گفت بازی DOTA 2 برای افراد علاقمند به سبک بازی موبا و چندنفره گزینه هیجان انگیزی خواهد بود همچنین این بازی جزو بهترین بازی های رایگان استیم هم به شمار می رود.

بازی DCS World: steam edition

این بازی شبیه ساز مبارزه واقع گرایانه در یکی از میدان های جنگی است. DCS World: steam edition روند یادگیری پیچیده و سختی دارد. از این رو انتظار نداشته باشید که به سادگی کنترل یک هواپیما یا دیگر وسایل نقلیه نظامی را در دست گرفته و شروع به تیراندازی ها از آسمان نمایید. حتی ابتدایی ترین جنگنده ها، تانک ها و کشتی ها هم به مهارت و تسلط نیاز دارند.

چنانچه می خواهید یک نبرد واقعی نظامی داشته باشید بازی DCS World: steam edition گزینه مناسبی بوده و می توان آن را در فهرست بهترین بازی های رایگان پلتفرم استیم برای سال ۲۰۲۱ قرار داد.

بازی شوتر counter-strike: global offensive

بازی counter-strike: global offensive که به اختصار به آن cs:go می گویند. از محبوب ترین و پرطرفدارترین عناوین تیراندازی تاریخ بازی های ویدیویی به شمار می رود که در سال ۲۰۱۲ عرضه شد. این عنوان چهارمین بازی از سری کانتر استایک می باشد که از آن زمان برای سیستم عامل های ویندوز، اپل، ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۳ منتشر گشت.

cs:go از قوی ترین عناوین شوتر چند نفره می باشد و این بازی شوتر سریع پی سی هنوز در مقابل عناوین مدرن حرفی برای گفتن دارد به طوری که آن را مادر بازی های شوتر می دانند. با این وجود cs:go همواه به  نشان دادن سنش اشاره دارد ولی از لحاظ داستانی به اندازه عناوین محبوب نظیر اور واچ کامل و غنی نیست. هنوز نیز خیلی از گیمرها از تجربه بی نظیر این بازی و صحنه های نبرد رقابتی آن خیلی لذت می برند.

در این بازی چند نفره حالت های گوناگونی وجود دارد که کابر بسته به علاقه و نیاز خود می تواند از آن ها بهره بگیرد و در کنار دیگر بازیکنان تجربه هیجان انگیزی داشته باشد. cs:go کاملا رایگان بوده و در سراسر دنیا مسابقات زیادی برای آن در نظر گرفته می شود که گیمرها با تشکیل تیم و شرکت در آن جوایز باارزشی می توانند کسب کنند. این عنوان تیراندازی از اواخر سال ۲۰۱۸ برای استیم رایگان شد و در حال حاضر جزو بهترین بازی های رایگان استیم محسوب می شود.

بازی علمی تخیلی EVE Online

اگر طرفدار بازی های علمی تخیلی و شبیه ساز پرواز فضایی هستید EVE Online گزینه خوبی محسوب می شود. در این بازی نقش آفرینی به شکل آنلاین برگزار شده و امکان دسترسی رایگان دارد. وسعت بی نهایت EVE Online از ویژگی هایی به شمار می رود که این بازی را از دیگر عناوین این سبک متمایز ساخته و بسیار اعتیادآور است.

EVE Online توسط ccp گیمر توسعه پیدا کرده و نخستین بار در امریکای شمالی و اروپا در سال ۲۰۰۳ ارائه شد. این بازی از نظر کامل بوده معروفیت زیادی دارد . کاربران ان می توانند علاوه بر جنگ و مبارزه توسط سیاست و اقتصاد با یکدیگر رقابت داشته باشند. در ضمن تعامل بازیکنان در این عنوان علمی تخیلی بسیار اهمیت دارد و جزو نقاط قوت آن محسوب می شود.

کابران EVE Online هیچ موقع از این بازی خسته نخواهند شد و چنانچه از مبارزه و رقابت با دیگر بازیکنان دست بکشند انتخاب های گوناگونی مانند تجارت، ساخت و ساز، اکتشاف و … پیش روی آن ها خواهد بود و می توانند لحظات سرگرم کننده ای را در این اثر به نقش آفرینی بپردازند. در ضمن شخصی سازی کاراکترها نیز جذابیت خاص خود را داشته و بازیکنان می تواند کاراکتر مدنظرشان را آن طور که مایلند و بازی اجازه می دهد خلق نمایند. این بازی هم اکنون در فروشگاه استیم موجود بوده که به راحتی می توان آن را رایگان دانلود کرد و وارد دنیای وسیع فضایی شد.

بازی Path of Exile

اگر علاقمند به نقش آفرینی در دنیای فانتزی هستید بازی Path of Exile می تواند گزینه مناسبی باشد. این بازی با نمرات و محبوبیت بالا توانسته جزو یکی از عناوین پرطرفدار رایگان فروشگاه استیم باشد. دنیای بازی در سرزمینی دارک فانتزی طراحی شده و موجودات و نژادهای مختلفی را دربر می گیرد. بازی در شرایطی آغاز می شود که کاربر خود را در ساحلی به حالت نیمه جان می یابد و باید برای زنده ماندن منابع مختلفی را جمع آوری کند.

به لطف آنلاین بودن بازی Path of Exile و حضور سایر کاربران در این سرزمین احتمالا تجربه جذابی رقم بخورد. بازیکنان می توانند باهم تعامل داشته و برای اهداف مختلف و نبرد با موجودات عجیب و غریب تیم ایجاد کنند. این بازی زاویه دوربین ایزومتریک ارائه می دهد و سیستم شخصی سازی مناسبی دارد به نحوی که کابران می توانند بر حسب تمایل خود کاراکتر را عوض کنند. به طور کلی وسعت دنیای Path of Exile گسترده بوده و اگر علاقمند به ژانر نقش آفرینی هستید احتمالا با یکی از بهترین بازی های رایگان پلتفرم استیم روبرو می باشید.

بازی Dota underlords

سازنده و ناشر بازی Dota underlords شرکت Valve است و با توجه به این که مدت زیادی از عرضه این بازی نمی گذرد توانسته بازیکن های زیادی داشته باشد و کاربران عنوان Dota 2 را به خود متمایل کند. البته به جز کاربران Dota 2 افراد بسیاری نیز وجود دارند که صرفا از تجربه بازی Dota underlords لذت برده و عنوان موبای Dota 2  را بازی نکرده اند.

این بازی در استیم به صورت رایگان در اختیار کاربران می باشد و بر اساس حالت Dota auto chess که آن نیز طبق Dota 2 ساخته شده توسعه پیدا کرده است. سیستم این بازی به شکل نبردهای اتوماتیک عمل می کند و یک اثر استراتژیک به شمار می رود. از سوی دیگر این بازی گیم پلی ساده ای داشه و به سادگی می توان مکانیسم های مختلف مانند آشنایی با انواع قهرمانان، چینش و استفاده از آن ها در بازی ، ارتقا و … را فراگرفت. بخش آموزشی بازی نیز به یادگیری سریعتر تازه واردها کمک خواهد کرد.

از المان های مهم بازی Dota underlords کارت هایی می باشند که در طی بازی به کاربران داده می شود و هر یک ویژگی خاص خود را دارد. در حقیقت بخشی از این بازی استراتژیک به شانس بازیکن وابسته است. از نظر ظاهری نیز این عنوان جذابیت بسیاری داشته و به لطف چند نفره بودنش یکی از بهترین بازی های رایگان و هیجان انگیز استیم محسوب می شود.

بازی شوتر اول شخص Destiny 2

بازی Destiny 2 در سال ۲۰۱۷ انتشار یافت و در حال حاضر جزو پر دانلودترین بازی های استیم محسوب می شود. این سری محبوب از عناصر علمی تخیلی استفاده کرده و یکی از پرطرفدارترین عناوین شوتر اول شخص به شمار می رود. به لطف جهان باز بودن این بازی کاربران می توانند بدون هیچ گونه خستگی به گشت و گذار در جهان هیجان انگیر و تخیلی آن بپردازند.

با توجه به آنلاین و چندنفره بودن این بازی تعامل و همکاری بازیکنان بر جذابیت آن می افزاید و معمولا سرورهای شلوغی دارد. از نقاط قوت Destiny 2 فضا سازی و دنیای متفاوت آن است که جزئیات، کیفیت و گستردگی زیادی دارد و با وجود دشمنان متنوع همواره ماموریت های جدیدی برای بازیکنان در نظر می گیرد. برای علاقمندان به یک شوتر درجه یک و البته با ریتم بالا بازی Destiny 2 جزو بهترین بازی های رایگان استیم محسوب می شود.

بازی planetside 2

این بازی نیز شوتر اول شخص می باشد که در سال ۲۰۱۲ برای رایانه های شخصی ارائه و خیلی زود به محبوب ترین بازی رایگان استیم تبدیل شد. در این بازی آنلاین و چند نفره شما در وسط جنگی سیاره ای قرار می گیرید که وسایل نقلیه فضایی، سلاح های انفجاری و محیط های مختلف نبرد را دربر می گیرد. اگر در بازی planetside 2 شجاعت داشته باشید می توانید به تنهایی یک مبارزه را پشت سر گذاشته و پیروز گردید. بازی گرافیک و کیفیت ظاهری مناسبی دارد و از عناصر علمی تخیلی نیز بهره گرفته است.

برای آشنایی با بازی days gone نیز می توانید مطلب ارائه شده در این زمینه را دنبال کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *