دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پاناکوتا موزی یک دسر عالی و خوشمزه در خانه

  • زهره گنج بخش
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

اگر علاقه مند به درست کردن دسر های خوشمزه هستید. پیشنهاد می کنیم با طرز تهیه پاناکوتا موزی آشنا شوید و آن را تهیه و با این دسر سفره های خود را رنگین کنید.

دسر ها این خوراکی های خوش طعم، بر سر سفره رنگ لعاب خاصی می بخشند. یکی از انواع دسر های مجلسی پاناکوتا است. پاناکوتا یک دسر ایتالیایی بسیار خوش مزه است که انواع مختلفی دارد. از محبوب ترین درسهای پاناکوتا می توان به پاناکوتا وانیلی، پاناکوتا شکلاتی و پاناکوتای توت فرنگی اشاره کرد. افزودن موز به این دسر طعم آن را فوق العاده خوشمزه می کند، در ادامه با طرز تهیه پاناکوتا موزی همراه ما باشید و این دسر شیک و خوش طعم را تهیه کنید و با آن از مهمانان خود پذیرایی کنید.

پاناکوتا موزی فوق العاده خوشمزه

مواد لازم:

موز: ۱ عدد

شیر: ۱ پیمانه

شکر: ۱/۳ پیمانه

خامه: ۱ پیمانه

پودر ژلاتین: ۱ قاشق غذا خوری

  •  آرون گروپس

آب جوش: ۲ قاشق غذا خوری

 دسر خوش طعم پاناکوتا موزی

طرز تهیه پاناکوتا موزی خوشمزه

در ابتدا برای تهیه این دسر فوق العاده خوش طعم باید قابلمه ی کوچکی تهیه کنید. سپس خامه را در آن بریزید. شیر را نیز به آن اضافه کنید. گاز را روشن کرده و روی حرارت ملایم قرار بدهید.

موز ها را  خرد کرده و به شیر و خلمه اضافه کنید و آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید تا یکدست شود.

منتظر بمانید تا مواد شما جوش بیاید. بعد از یکی دو بیار جوشیدن، نوبت آن است که شکر را به آن ها اضافه کنید. دقت کنید که بهتر است شکر را به صورت یکجا اضافه نکنید و مرحله به مرحله بریزید و طعم آن را تست کنید تا متوجه کافی بودن مقدار شکر بشوید.

در این مرحله منتظر بمانید تا شکر به خوبی در مواد حل شود. سپس قابلمه را از روی گاز بردارید.

کاسه ای را بردارید و ۲ قاشق آب جوش داخل آن بریزید. پودر ژلاتین را به آب جوش اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی در آن حل شود. زمانی که پودر ژلاتین شفاف و حل شد هم زدن آن را متوقف کنید. سپس آن را به مواد آماده شده ی مرحله ی قبل اضافه کرده و با هم به خوبی مخلوط کنید.

مواد دسر را داخل  قالب یا جام های تک نفره ریخته و به مدت ۵ تا ۶ ساعت داخل یخچال قرار دهید.  پس از گذشت این زمان پاناکوتا موزی آماده است.

طرز تهیه پاناکوتا موزی خوشمزه

برای برگرداندن دسر اگر مواد را به طور کامل داخل قالب ریخته اید، در ظرفی مقداری آبجوش بریزید و قالب را به مدت سه ثانیه داخل آن نگه دارید و سپس آن را برگردانید. لازم است مجددا دسر را به مدت یک ربع داخل یخچال قرار دهید. دسر شما آماده نوش جان کردن است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *