دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تزیین خانه بدون هزینه با این روش های جالب و شیک

  • محدثه خاکشور
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰
  • ۰

آرگا همراه همیشگی شما خوش سلیقه ها، با کلی ایده برای تزیین خانه بدون هزینه خدمت رسیده است. در واقع شما عزیزان با استفاده از این ایده ها می توانید فضای منزل خود را تغییر داده، زیباتر، شیک تر، رمانتیک تر، و در نتیجه متفاوت تر نمایید. همراه ما باشید.

تزیین خانه بدون هزینه ممکن است دقیقا مطلبی دلخواه برای اغلب ما خانم ها باشد که برای برطرف ساختن یکنواختی و تکراری بودن فضای خانه دست به دامان آن می شویم. تزیینات خانه نیز دارای تقسیم بندی های بسیاری می شود که تزیین پذیرایی، تزیین نشیمن، تزیین اتاق خواب و …. از جمله این بخش ها می باشد. و اما در هر یک از این قسمت ها نیز می توان کارهای خلاقانه متنوعی بدون صرف هزینه را انجام داد که البته بسیار زیبا و خاطره انگیز خواهند بود. در صورت تمایل برای آشنایی با معرفی و آشنایی با تعدادی از ایده های تزیین خانه بدون هزینه با آرگا همراه باشید.

ایده هایی زیبا از تزیین خانه بی هزینه

هرچه قدر هم طراحی و دکوراسیون منزل شما بی نظیر و فوق العاده باشد، باز هم پس از مدتی خسته کننده و تکراری می شود که صد البته در روحیه شما می تواند تاثیر منفی بگذارد. همیشه در روزهای پایانی سال و آغاز شدن سال جدید به پیشواز عید نوروز و بهار دختر شاد و مهربان دکوراسیون منازل خود را تغییر می دهیم. اما چرا این تغییر را فقط محدود به این زمان کنیم. برای رفع یکنواختی طراحی و فضای خانه ی خود گاهی با ساده ترین اقدامات و البته کمترین و یا حتی بدون هزینه می توانید مفید واقع شوید. این بار بر خلاف تعویض و تغییر های سال نو می توانید به مرمت و تغییر بسنده کنید. برای شرح روشن و آشکارتر این گفته در این مطلب ایده های جالب و کاربردی را از تزیین خانه بدون هزینه فراهم نموده ایم.

تزیین خانه بدون هزینه

تزیین بخش های مختلف منزل بدون هزینه

۱ – ساخت گلدان از شیشه و بطری

اغلب در منزل تمامی ما ایرانیان تعدادی قوطی، شیشه، بطری های ساده و بدون استفاده وجود دارند که می توانید از آنها به بهترین شکل خلاقانه از جمله ساخت گلدان های زیبا و شیک استفاده کنید. به این صورت که آنها را با استفاده از روبان های رنگارنگ و همچنین چسب و یا گل های خشک شده دیزاین نموده و برای زیباسازی نقطه های مختلف منزل از آن استفاده کنید.

همچنین می توانید شیشه های مربای خالی را با نوار چسب های رنگی و دارای طرح و نقش و یا روبان تزیین نمایید، سپس داخل آنها شاخه های گل طبیعی زیبایی را قرار داده و برای دیزاین منزل خود استفاده کنید. منتظر نمانید که حتما هدایای گل برای شما بیاورند، گاهی هم خود شما شاخه گل هایی را خریداری کرده و برای این منظور به کار ببرید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

تزیینات خاص و خارق العاده خانه بدون هزینه

۲ – ساخت دیوار خاطره ها

برای تزیین دیوارهای منزل به خصوص دیوارهایی که نیازمند مرمت می باشندف می توانید تابلوهای و یا تصاویر مختلف استفاده کنید. ساختن یک گالری خانوادگی و یا عاشقانه زوجین می توانید ایده ی فوق العاده جالبی محسوب شود. همچنین در صورت تمایل می توانید بر روی دیوارها خط های راه راه رسم کنید.

تصاویر کاربردی تزیین خانه بدون هزینه

تزیین خانه بی هزینه

۳ – یکی از دیوارها را با رنگ و طرحی متفاوت دیزاین کنید

می توانید یکی از دیوارها را با رنگ آمیزی، یا کاغذ دیواری متفاوت و زیبا دیزاین کنید. همچنین می توانید با نصب نقشه های مختلف یک کره جغرافیایی بر روی این دیوار تهیه کنید.

ایده های زیبای تزیین خانه بدون هزینه

۴ – سایه انداختن بر روی دیوارها یا یک دیوار

به ساده ترین روش می توانید سایه انداختن بر روی دیوارها را تجربه کنید، به این صورت که قسمت بالایی دیوارها را روشن و قسمت پایینی آن را تیره رنگ آمیزی نمایید. به این ترتیب شاهد یک تحول بزرگ و زیبا در منزل خود خواهید بود.

۵ – نصب قفسه ای بلند

قرار دادن قفسه ای با طول زیاد توانایی بزرگ جلوه دادن محیط منزل شما را دارد. می توانید از قاب های عکس خانوادگی خود در این قفسه ها بهره ببرید.

۶ – افزودن آینه به طراحی اتاق

آینه را می توان یکی از پرکاربردترین وسایل به شمار آورد که در واقع نقش های متعددی همچون نمایش دادن تصویر چهره هاف اجسام و .. می تواند با بازتاب نور در نورپردازی نیز موثر بوده و محیط را بزرگتر نشان می دهد. چنانچه محیط منزل شما کوچک است می توانید در آن آینه بگذارید. و اما نقش دیگر آن تزیین و دیزاین منزل می باشد. می توانید با ساتفاده از ایده های جذاب و لوازم ساده تزیین آینه را انجام دهید.

ایده های زیبای دیزاین خانه بدون هزینه

۷ – چیدمان کتاب ها بر پایه رنگ در کتابخانه

نظم را می توان به نوعی روشی از دیزاین و زیباسازی به شمار آورد. بر همین اساس می توانید محیط کتابخانه را نظم بخشیده و طبق رنگ آنها طبقه بندی و چیدمان دهید. به همین سادگی نظم و زیبایی را مهمان منزل خود کرده اید.

همچنین می توانید یکی از کتاب های مورد علاقه ی خود را که خطی خوش و جملاتی زیبا و ادبی دارد را به یک تابلو تبدیل کنید، به این صورت که تعدادی از برگ های آن حدودا ۲۰ – ۲۵ عدد را جدا کرده و قاب نمایید.

انواع نمونه های بینظیر تزیین خانه بدون هزینه

۸ – نصب کاغذ دیواری در پشت قفسه ها

می توانید در صورت تمایل دیوارهای حاشیه و اطراف قفسه را با کاغذ دیواری پوشش دهید، همچنین می توانید از کاغذ دیواری برای پوشاندن قسمت پشتی قفسه کتاب استفاده کنید.

تزیینات زیبا و شیک خانه بدون هزینه

۹ – تزیین خانه با زیورآلات

خانمی را نمی شود بدون زیورآلات تصور کرد، به بیانی زیورآلات بخشی از زندگی و دارایی های مهم خانم ها محسوب می شوند، برای استفاده از این لوازم در تزیین منزل می توانید آنها را بر روی شاخه های یک گل بزرگ قرار دهید، و یا به سلیقه های مختلف و با چیدمانی خاص همچون قرار گرفتن در ویترین به نمایش بکشید.

طرح های جالب تزیین خانه بدون هزینه

۱۰ – تغییر روکش بالش ها و کوسن ها

برای تغییر دکوراسیون و تزیین منزل بدون هزینه می توانید روکش بالش ها و کوسن ها را تغییر دهید. به این وسیله کوسن های قرار گرفته بر روی مبل های نشمین و تختخواب نمایی متفاوت پیدا می کنند و به ساده ترین شکل محیط را زیبا و تمیز می نمایند. لازم به خرید پارچه های گران قیمت نیست، با استفاده از پارچه های دم دستی و موجود در خانه می توانید یان کار را انجام دهید.

همچنین برای به نماش گذاشتن هنر خود و زیباتر ساختن فضا می توانید رواندازهای خوش رنگ و زیبایی را آماده و بر روی مبل خود بیندازید.

انواع نمونه های جذاب و بینظیر دیزاین خانه بدون هزینه

۱۱ – دیزاین درب حمام با لاک

جهت زیبا ساختن و طراحی سرویس بهداشتی و حمام می توانید درب های آن را با استفاده از لاک های رنگارنگ و خوش رنگ به ویژه اکلیلی تزیین نمایید، در این عمل باید از الکل نیز بهره ببرید.

همچنین می توانید برای تزیین منزل از گلدان ها و گلها که عناصر اصلی در این زمینه محسوب می شوند, بهره ببرید.

تزیین منزل بدون هزینه

۱۲ – رنگ آمیزی درب های منزل

همانطور که دیوارها سعم مهمی در دیزاین منزل ایفا می کنند، درب ها نیز همین  عمل را انجام می دهند. برای تزیین خانه و تغییر فضا می توانید درب ها را نیز رنگ آمیزی کنید. به هارمونی داشتن رنگ های دیوار با درب ها توجه داشته باشید.

۱۳ – تغییر و تزیین لامپ و چراغ خواب

همیشه لازم نیست با خریدن و جایگزین کردن یک جنس نو تحول را به فضای اتاق و منزل خود ببخشید. گاهی تزیین ایده و راه حل بهتری است. به عنوان مثال می توانید به جای خرید یک لوستر تازه، تنها حباب های آن را تغییر دهید.

همچنین می توانید برای تزیین چرغ خواب تکه هایی برنجی به چایه آن بیاویزید.

۱۴ – استفاده از نور طبیعی و نور شمع

اگر پنجره ای بزرگ و رو به نور دارید، می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید. به این صورت که اگر پرده ای قطور و ضخیم در مقابل آن آویزان کرده اید؛ از پرده ای نازک تر بهره ببرید. همچنین تعدادی شمع را برای تزیین اتاق و ایجاد محیطی احساسی درون شیشه های تمام شده ی مربا (که تزیین شده اند) قرار دهید.

انواع طرح های تزیین منزل بدون هزینه

تزیین منزل بدون هزینه

۱۵ –ساخت باغچه دیواری

ایده ی ساخت باغچه دیواری یکی از بهترین ایده های فراهم آورد فضای سبز در محیط منزل خانه به شمار می رود که در روش ساده می توانید با کنار یکیدگر قرار دادن تعداد زیادی گلدان، به این هدف خود برسید. چنانچه تعدادی گلدان بزرگ و کوچک در اختیار دارید، آنها را بر روی کنار پنجره و یا …بگذارید.

۱۶ -رنگ آمیزی وسایل مختلف

در عوض خریداری صندلی های نو، روکش هایی زیبا جهت صندلی های قبلی و در حال استفاده خود فراهم سازید.

۱۶ – چند عدد کاسه و سبد چوبی آماده نمایید، سپس درون آنها گردو، گلابی، سیب های زرد و قرمز با چیدمانی زیبا قرار دهید تا نما و جلوه ای فوق العاده به منزل شما ببخشد.

تزیین منزل بدون هزینه

و در ادامه چند ایده ی بیشتر:

ایده های بینظیر دیزاین خانه بدون هزینه

تزیین خانه بی هزینه

ایده های جذاب تزیینات خانه بدون هزینه

تزیینات متنوع و متفاوت خانه بدون هزینه

انواع الگوهای خلاقانه تزیین خانه بدون هزینه

انواع ایده های شیک و خواستنی از تزیینات خانه بدون هزینه

تزیینات شیک خانه بدون هزینه

ایده هایی متفاوت و جذاب از تزیین خانه بدون هزینه

نمونه هایی منحصر به فرد از دیزاین خانه بدون هزینه

انواع نمونه های جذاب تزیین خانه بدون هزینه

از این که تا پایان مطلب تزیین خانه بدون هزینه ما را همراهی کردید، بی نهایت متشکریم، امیدواریم مورد توجه و پسند شما عزیزان واقع شده باشد. برای آشنایی بیشتر با جدیدترین مطالب اشتباهات دکوراسیون داخلی، تزیین منزل با سنگ، تزیین خانه با وسایل ساده و ارزان، تزیین منزل کم هزینه بر روی لینک های ارائه شده کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *