دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تاتو در بارداری چه خطرات و عوارضی دارد؟

  • مریم صبوری
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

خطرات استفاده از تاتو در زمان بارداری می تواند منجر به عفونت شده و این عفونت از طریق جفت به رحم و جنین انتقال پیدا کند و سلامتی فرزندتان را به خطر بی اندازد. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

مادران بارداری که می خواهند تاتو انجام دهند یکسری خطرات آن را دنبال می کند که در هنگام وارد شدن سوزن به پوست و جوهر به خون نمی رسد. ولی براساس تحقیقاتی که صورت گرفته نشان می دهد بعضی از رنگ ها متابولیزه شده از راه غدد لنفی جذب خواهند شد. در موارد کمی امکان این که جوهر به باکتری آلوده شده باشد زیاد است و با هر بار که سوزن در پوست فرو می رود احتمال بروز خطر و عفونت وجود خواهد داشت. این خطر می تواند فرد را به ایدز یا هپاتیت ب از طریق سوزن آلوده وارد بدن شود. اغلب سالن های تاتو به تمیزی و نظافت محل کار خود اهمیت می دهند که باید از طریق اداره و سازمان بهداشت دارای مجوز باشند. که با داشتن دستگاه اتوکلاو مجهز بوده و از استریل همه تجهیزات برای مشتری خود مثل: گاز استریل، سوزن جدید، دستکش یکبار مصرف و رنگ جدید استفاده نماید.

تاتو در دوره بارداری

خطرات تاتو در دوران بارداری

بنا به تغییراتی که در پوست زمان حاملگی رخ می دهد تاتو کردن اشتباه و غلط است. چون در این مدت پوست کش آمده و به حالت ارتجاعی درآمده و بعد از زایمان به حالت اول خود برمی گردد. پس وقتی طرحی که شما در این زمان می زنید تغییر خواهد کرد و مهم تر از این که عوارضی هم برای سلامت مادر و هم جنین به دنبال خواهد داشت. ما در این مقاله به چندین خطر اصلی تاتو در دوره بارداری می پردازیم که به شرح زیر است؛

  • خطر بیهوشی مادر به خاطر وارد شدن فشار شدید!

خیلی از افراد تاتو کار بانوانی که حامله هستند را تاتو نمی کنند چون امکان غش کردن و خطر بیهوش شدن وجود دارد. چون استفاده از داروی بی حسی هم در دوران بارداری بسیار خطرناک بوده نمی توان برای کاهش درد از آن استفاده کرد. با استفاده نکردن از این مواد منجر به احساس درد زیاد در بدن و غیر قابل تحمل بودن آن می شود.

تاتو در بارداری چه معایبی دارد؟

  • آیا از استریل بودن سوزن تاتو اطمینان دارید؟

هرگز شما نمی توانید مطمئن باشید سوزنی که شخص تاتو کار برای شما استفاده می کند استریل است یا خیر؟ سوزن غیربهداشتی سلامت شما را به خطر می اندازد و امکان عفونت مثل: هپاتیت ب که سبب عفونت کبد شده و بیماری اچ آی وی که همان ایدز می نامند قرار می گیرید. همیشه خطر این وجود دارد که بیماری عفونی از راه سوزن آلوده از بدن شخصی به شخص دیگر انتقال پیدا کند که این بیماری را شما به جنین درون شکم منتقل کنید.

  •  آرون گروپس

آیا در حاملگی می توانید تاتو بزنیم؟

  • عوارض رنگ و تغییر شکل تاتو به همراه عفونت پوستی!

رنگی که در تاتو مورد استفاده قرار می گیرد می تواند وارد بدن شما شود و از راه خون به جنین انتقال یابد. که با توجه به تحقیقات زیاد در ارتباط با تاثیرات رنگ تاتو روی جنین انجام شده این کار ارزش این همه خطر را ندارد. هنگام حاملگی پوست کشیده و مادر چاق تر می شود و همین امر موجب حساس تر شدن پوست می شود. که با انجام تاتو بیشتر در معرض خطر عفونت پوستی قرار می گیرید و همین امر درد را بیشتر کرده و فشار زیادی بر مادر وارد خواهد شد. که پس از زایمان مادر به حالت اولیه خود برگشته و طرح و شکل تاتو پس از زایمان تغییر کرده و بهم می ریزد.

تاتو در بارداری چه معایبی دارد؟

  • افزایش خطر برای تولد نوزاد نارس!

یکی دیگر از عارضه های تاتو در دوره بارداری احتمال به دنیا آمدن نوزاد نارس است. بسیاری از افراد تاتو کار به خاطر درد و حمله عصبی و ضربه ای که وارد می شود منجر به زایمان زود هنگام شده با این که درصد خیلی کمی به چشم خورده شده ولی از خطرات احتمالی محسوب می شود. عوارض این کار در ماه های اولیه بسیار کمتر بوده ولی اگر بیشتر به فکر سلامتی خود و جنین تان هستید این کار را به بعد از زمان شیردهی موکول کنید تا کمترین عوارض از طریق جوهر وارد خون شود.

عوارض تاتو در بارداری

توصیه هایی درباره تاتو در حاملگی

چنانچه شما در هر شرایطی تصمیم به انجام تاتو در دوران حاملگی گرفتید باید به نکات و توصیه های زیر عمل کنید:

  1. از تمیز بودن وسایل و تجهیزات بهداشتی در آن مکان حتما مطمئن شوید که محلی می روید از همه نظر تمیز باشد.
  2. برای بکارگیری سوزن وسواس به خرج دهید و از شخص تاتو کار بخواهید که از سوزن نو و استریل استفاده نماید.
  3. حتما قبل از انجام تاتو در زمان بارداری با پزشک متخصص مشورت نمایید تا مطمئن شوید خطری تحدیدتان نمی کند. دکتر می تواند بفهمد میزان درد شما تا چه حدی است و این اجازه را به شما بدهد یا خیر؟
  4. در این دوران حساس هیچ ارزشی ندارد که شما تاتتو انجام دهید و سلامتی بدن خود و فرزندان به خطر بیوفتد.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *