دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

راهنمای خرید دوچرخه برای بانوان

  • منصوره رمضان زاده
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

به طور کلی دوچرخه بانوان از تنوع بالایی برخوردار بوده و در برندها، سبک ها و قیمت های مختلفی وجود دارد که بانوان بهتر است قبل از خریداری مدل موردنظر در ابتدا راهنمای خرید دوچرخه بانوان را به خوبی مطالعه و بررسی کرده سپس به انتخاب مدل ایده آل و مناسبی از آن بپردازند.

دوچرخه ها در انواع و اقسام مختلفی طراحی شده اند و متناسب با محیطی که در آن مورد استفاده قرار می گیرند ساختار و کاربردهای متفاوتی دارند. از جمله آن ها می توان به دوچرخه بانوان اشاره کرد که سبک مخصوص به خود را دارد و مطابق با ویژگی های فیزیولوژیکی و جسمی بانوان طراحی و تولید می شود. بدین منظور تصمیم داریم در این مطلب به جهت آگاهی و شناخت شما عزیزان به معرفی بهترین راهنمای خرید دوچرخه بانوان و نکات مهم در این زمینه بپردازیم.

آشنایی با راهنمای خرید دوچرخه بانوان

دوچرخه سواری ورزشی مناسب در جهت کاهش استرس و افزایش متابولیسم بدن می باشد که همین امر موجب تمایل افراد به انجام این ورزش و تهیه دوچرخه مناسب شده است. دوچرخه ها براساس جنسیت و معیارهای مختلف به دسته های گوناگونی تقسیم بندی شده اند که دوچرخه بانوان جزئی از این زیر مجموعه می باشد و در صورت تمایل به خرید بایستی نسبت به راهنمای خرید دوچرخه بانوان اطلاعات لازم را داشته باشید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

ویژگی های بارز دوچرخه بانوان

به عبارت کلی می توان گفت خرید و گزینش هوشمندانه یک کالا وقتی انجام می شود که شما از پیش در رابطه با خصوصیات آن محصول داده و اطلاعات کاملی داشته باشید که این امر در خصوص خرید دوچرخه نیز صدق می کند. بر همین اساس بهتر است پیش از تهیه یک دوچرخه ایده آل و مناسب با تمام ویژگی های یک دوچرخه استاندارد آشنا شده و متناسب با سلیقه و بودجه خود و همچنین دیگر فاکتورها مدل کارآمدی از آن را تهیه نمایید.

مشخصات دوچرخه بانوان

دوچرخه زنانه همچون دوچرخه مردانه با سایز و قطر تایر رده بندی می شود. مرسوم ترین سایزهای دوچرخه برای خانم ها سایز ۲۶، ۲۷.۵ و ۲۹ می باشد که این اندازه همان قطر دوچرخه بر اساس اینچ است. اغلب خانم هایی که از دوچرخه برای جاده های شهری و کوهستانی با شیب کم استفاده می کنند معمولا سایز ۲۶ آن را خریداری می کنند. سایز ۲۷.۵ برای مسیرهای شهری و کوهستانی با شیب زیاد مناسب می باشد و سایز ۲۹ این مدل دوچرخه ها برای مسابقه جاده های کوهستانی تولید شده است.

مهمترین مشخصات دوچرخه زنانه

دوچرخه های زنانه متناسب با نوع پدال زنی به دسته های مختلفی همچون دوچرخه برقی زنانه، دوچرخه شهری و دوچرخه کوهستانی تقسیم بندی می شوند. از لحاظ ظاهری نیز دوچرخه بانوان همچون دوچرخه های مردانه می باشد ولی بخاطر این که میزان وزن بانوان در مقایسه با آقایان در حد کمتری می باشد در نتیجه دوچرخه های زنانه سبک تر تولید می شوند و با این عمل در واقع بکار بردن این وسیله برای خانم ها آسان تر و راحت تر خواهد بود. همچنین باید گفت چون بانوان نسبت به آقایان حالت پاهایشان کشیده می باشد در نتیجه زاویه لوله زین و لوله بالایی نوع طراحی منحصر به فردی دارد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

راهنمای جامع خرید دوچرخه بانوان

راهنمای کامل تهیه دوچرخه زنانه

در زمان خرید دوچرخه بایستی نسبت به تمام نکات و اصول مهم در این زمینه آگاهی لازم داشت و مطابق با آن ها عمل نمود تا بهترین نتیجه را گرفت. در ادامه به معرفی مهمترین موارد راهنمای خرید دوچرخه بانوان به منظور تهیه یک دوچرخه مناسب پرداخته ایم.

نوع نیاز فرد :

اولین چیزی که بایستی به آن توجه نمایید این است که دوچرخه ای انتخاب نمایید که با نوع نیازتان مطابقت داشته باشد. مدل های مختلف دوچرخه زنانه برای بانوان طراحی شده که هر فردی بر مبنای نوع نیاز خود می تواند دوچرخه کوهستانی و یا دوچرخه شهری را نتخاب نماید.

میزان بودجه :

همیشه سعی نمایید بودجه دوچرخه مدنظر را برآورد نمایید. قیمت دوچرخه ها متناسب با نوع فناوری بکار گرفته شده و مواد اولیه آن می تواند با همدیگر فرق داشته باشد. دوچرخه های زنانه از لحاظ میزان قیمت به سه گروه ارزان، میان رده و گران قیمت طبقه بندی می شوند. متفاوت بودن قیمت دوچرخه ها معمولا به دلیل جنس بدنه و نوع فلزی که در ساختار آن ها بکار رفته است می باشد.

راهنمای کامل تهیه دوچرخه زنانه

سایز دوچرخه :

در زمان خرید دوچرخه زنانه اطمینان حاصل نمایید که سایز دوچرخه با نوع اندام شما مطابقت دارد. در صورتی که سایز مناسبی انتخاب نکنید کنترل کردن دوچرخه بسیار سخت می شود و همینطور فرم بدنتان در زمان دوچرخه سواری حالت خنده داری به خود می گیرد. در هنگام تهیه دوچرخه باید این نکته را در نظر داشته باشید که قد و تناسب اندام خود را به مسئول فروش یادآور شوید تا آن ها مشاوره و راهنمایی لازم را در این زمینه به شما بدهند. از جمله تفاوت های اصلی دوچرخه زنانه و مردانه فرمان کوچک و ترمزهای ظریف می باشد.

راهنمای جامع خرید دوچرخه زنانه

فروشگاه معتبر :

خانم هایی که تمایل دارند دوچرخه جذاب و مفیدی برای خود خرید نمایند بایستی به یک فروشگاه معتبر مراجعه کنند. تنوع و متفاوت بودن برندها نباید شما را آشفته نماید و شما بایستی با شناخت و آگاهی دقیق نسبت به انواع دوچرخه مدل مناسبی از آن را با قیمت و کیفیت مطلوب خریداری نمایید. در بعضی از فروشگاه ها امکان دارد دوچرخه ها دارای قیمت های بسیار بالایی باشند که به همین خاطر لازم است در این زمینه تحقیق و بررسی نمایید و در نهایت به کالای مناسبی دست پیدا کنید.

میزان وزن :

مقدار وزن در هنگام انتخاب نوع دوچرخه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حقیقت به هر اندازه که یک دوچرخه دارای وزن کمتری باشد به فرد در بهره مندی از شتاب و سرعت کمک شایانی خواهد کرد. امروزه تلاش زیادی شده که در تهیه فریم دوچرخه از مواد خاصی استفاده شود که موجب وزن بسیار کم دوچرخه گردد به همین خاطر در تولید اغلب دوچرخه ها از آلومینیوم، کروم و یا کربن استفاده می گردد که به علت قیمت کم آلومینیوم در مقایسه با دو نوع دیگر کاربرد آن زیادتر می باشد.

بهترین راهنمای خرید دوچرخه زنانه

فریم دوچرخه :

به دلیل تفاوت در ساختار بدن خانم ها و آقایان بعضی از برندهای مشهور دوچرخه سازی شروع به ساخت دوچرخه مخصوص بانوان کرده اند. مهمترین تفاوت میان دوچرخه زنانه و مردانه در نوع طراحی فریم می باشد. فریم دوچرخه زنانه در بخش مثلتی جلو دوچرخه و در قسمت بالا به صورت منحنی می باشد. این انحنا در واقع به منظور راحتی در سواری خانم ها تعبیه شده است. همچنین باید این نکته را در نظر داشت که در طراحی و ساخت دوچرخه زنانه اندازه نسبت فاصله فرمان تا زین و فاصله زین تا پدال نیز با دوچرخه های اسپورت و آقایان کاملا فرق دارد.

زین دوچرخه :

از نظر کاربرد قطعات دوچرخه می توان گفت اغلب قطعات دوچرخه زنانه و مردانه کاملا با هم یکسان می باشند ولی در بعضی از قطعات و لوازم دوچرخه همچون زین تفاوت هایی وجود دارد. زین دوچرخه بانوان مطابق با ساختار بدن آن ها طراحی شده است تا در زمان دوچرخه سواری احساس راحتی داشته باشند.

راهنمای کامل خرید دوچرخه بانوان

در این مطلب به جهت آشنایی شما عزیزان مشخصات کامل و راهنمای خرید دوچرخه بانوان را به طور کامل شرح دادیم که امیدواریم نهایت استفاده را از آن برده باشید.

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *