دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به بهترین دیدنی های ایران در فصل تابستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰
  • ۰

دیدنی های ایران در فصل تابستان از تنوع زیادی برخوردار است شهرهایی که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم شهرهایی با آب و هوای خنک و معتدل هستند که در تابستان مکان مناسبی برای گردشگران و مسافران می باشند از سویی دارای زیبایی های متعددی نیز هستند.

ایران یکی از کشورهای پر جاذه است کشوری چهار فصل با جاذبه های دیدنی بسیار زیبا که علاقه مندان و گردشگران زیادی را به خود جذب می کند این کشور چهار فصل در بخش های مختلفی از خود دارای جذابیت های متعدد است در برخی از فصل های سال آب و هوای این منطقه بسیار خنک و مطبوع است این کشور مقاصد گردشگری متعددی دارد که هر یک از جذابیت های ویژه ای برخوردار می باشند. یکی از مناطق گردشگری پر جاذبه در این کشور فیروزکوه است شهری نزدیک تهران که منطقه ای کوهستانی با آب و هوای مناسب و معتدل است این شهر جاذبه های طبیعی بی شمار را به خود اختصاص داده است از دیگر جاذبه های این شهر می توان به جاذبه های تاریخی آن همچون گورستان کهن و قلعه قدیمی اشاره نمود. از فیروزکوه که بگذریم به آلاشت، منطقه ای ییلاقی گردشگری در مازندان می رسیم این منطقه دارای طبیعت بسیار زیبایی است این روستا در حوالی سوادکوه واقع شده است. ماسوله، بجنورد، جهان نما و … از دیگر جاذبه های توریستی و گردشگری در این کشور می باشند در ادامه این بخش با دیدنی های ایران در تابستان بیشتر آشنا می شوید.

دیدنی های شگفت انگیز ایران در تابستان:

از خراسان تا شمال از شمال تا جنوب همه دارای شگفتی های ویژه ای هستند هر یک از این مناطق دارای طبیعت بکر با آب و هوای معتدل و مطبوع می باشند یکی از مناطق سرسبز و پر جاذبه در این کشور منطقه توریستی کندوان است که در تبریز واقع شده است و چشم اندازهای زیبایی را به خود اختصاص داده است. دیدنی های ایران در فصل های مختلفی از سال دارای جذابیت های زیادی است که با آن ها آشنا می شوید.

 

ماسوله گیلان:

یکی از زیباترین مناطقی که در تابستان می توانید به آن سفر کنید شهر ماسوله در استان گیلان می باشد که خنک ترین شهر در شمال کشور است و می تواند یک سفر عالی را برای هر گردشگری بسازد. این منطقه سرسبز دارای آب و هوای خنک در تابستان است که در جنوب غربی استان گیلان واقع شده و مقصد خوبی برای سفر به شمال در فصل تابستان است. اگر می خواهید با یک مکان دیدنی فوق العاده در ایران رو به رو شوید قطعا ماسوله یکی از بهترین گزینه ها می باشد که می تواند شما را شگفت زده نماید. در این شهر جاذبه های تاریخی زیادی وجود دارد که تحت حفاظت میراث فرهنگی و منابع طبیعی کشور می باشد و از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار هستند. روستای ماسوله یکی از مهم ترین زیبایی های این کشور است.

دیدنی های ایران در تابستان

 

  •  آرون گروپس

بجنورد خراسان شمالی:

این شهر یکی دیگر از بهترین مناطق برای تفریح و سفر در فصول گرم سال می باشد که می تواند گزینه ای مناسبی برای سفر باشد. در این شهر جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که خراسانی ها علاقه مند به آنها هستند و برای آن ها به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می شود. اگر قصد سفر به استان خراسان را دارید بجنورد یکی از خوش آب و هواترین مناطق این استان است که می تواند شما را شگفت زده نماید. شما گردشگران در لینک می توانید با دیدنی های بجنورد بهتر بشناسید.

طبیعت تابستانی ایران

اردبیل:

یکی دیگر از مکان های گردشگری و سرسبز که مناسب فصل تابستان است و یکی از مناطق سردسیری است این شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی متعددی را در خود جای داده است مسجد جامع اردبیل، مجسمه شاه اسماعیلی، خانه تاریخی ارشادی و … از دیگر جاذبه های این شهر هستند.

جاذبه های تابستانی ایران

سرعین:

یکی دیگر از دیدنی های ایران در تابستان که می توانید از آب و هوای آن لذت ببرید شهر سرعین است که در آن چشمه های جوشان فراوانی قرار دارد و سالیانه بیش از ۲۰۰ هزار نفر به آن سفر می کنند. این شهر زیبا در ۳۰ کیلومتری غرب اردبیل واقع شده است و به چشمه های آبگرم خود معروف می باشد. سرعین یکی از خنک ترین شهر های ایران در تابستان است که گزینه ای عالی برای سفر می باشد و می تواند هر بازدیدکننده ای را مجذوب خود نماید. اگر علاقه مند به آبتنی در گرمای تابستان هستید می توانید از چشمه های این منطقه استفاده کنید. این چشمه های دارای مواد معدنی زیادی می باشند که برای درمان بسیاری از بیماری های مفصلی مناسب است. همچنین شما می توانید از سوغاتی خوشمزه این شهر استفاده کرده و برای عزیزان خود خرید نمایید. سرعین یک مکان دیدنی جذاب است که بهترین فصل سفر به آن فصل تابستان می باشد.

چشم انداز ایران در تابستان

کندوان:

روستایی دیدنی در تبریز که از دیدنی های ایران در فصل تابستان است این منطقه دارای آب و هوایی خنک است و قدمت تاریخی بالایی دارد این روستای شگفت انگیز در اردیبهشت و شهریور زیبایی های بیشتری دارد. راهنمای بازدید از روستای کندوان می تواند اطلعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما گردشگران و علاقه مندان قرار دهد.

دیدنی های ایران

جهان نمای گرگان:

اگر قصد دارید در راهی مناطق سرسبز ایران شوید سری به گرگان و منطقه جهان نمای بزنید این منطقه دارای آب و هوای معتدل و خنکی است و دارای موقعیت جغرافیایی مناسبی می باشد مناظر و جلوه گاه های این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار می باشند در هر یک از فصل های سال جهان نما دارای زیبایی های خاص است.

جاذبه های گردشگری ایران

از دیگر دیدنی های ایران در فصل تابستان می توان به فیروزکوه، ماسوله، ارومیه، همدان، چهار محال بختیاری، فیلبند، ماسال، زنجان، تبریز، دماوند و … اشاره کرد ایران دارای زیبایی های دیگری نیز می باشد اما در فصل های گرم سال این شهرها دارای آب و هوای معتدل تری هستند و مناسب سفر می باشند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *