دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه ژله میوه ای مخصوص مهمانی های متفاوت

  • ندا خوشرو
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

یکی از انواع دسر های خوشمزه و پرطرفدار ژله است که شما می توانید با میوه های فصل نیز ژله ای خوش طعم و خوشمزه را در منزل برای مهمانی ها و مجالس تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ژله میوه ای را به شما عزیزان با روشی آسان و متفاوت آموزش می دهیم.

ژله میوه ای نوعی ژله ساده و خوشمزه است و اگر شما فرصت کافی برای درست کردن ژله های مختلف  را ندارید می توانید این نوع ژله را با روشی آسان و صرف وقت کمی در منزل تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

ژله رنگین کمان و ژله تزریقی از انواع ژله های خوشمزه و مجلسی هستند ولی برای تهیه این نوع ژله ها شما باید مدت زمانی زیادی را صرف کنید. اگر به دنبال طرز تهیه ژله ساده و مجلسی هستید ژله میوه ای می توانید برای شما بهترین ایده باشد این ژله را می توانید با انواع میوه های فصل و در دسترس خود تهیه کنید.

ژله میوه ای

مواد لازم

کمپوت آناناس : ۱ قوطی
آب جوش : ۳ لیوان
ژله آلوئه ورا : ۲ بسته
انگور : به میزان لازم
شلیل : به میزان لازم
توت فرنگی تازه و یا کمژوت توت فرنگی : ۱ قوطی

طرز تهیه دسر با ژله میوه ای

طرز تهیه ژله میوه ای

ژله میوه ای

برای ساخت ژله میوه ای ابتدا دو بسته ژله آلوئه ورا با ۳ لیوان آب جوش مخلوط کنید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

حل کردن ژله آلوئه ورا در درون آب جوش

وقتی که ژله در آب جوش حل شد آن را به مدت ۱ دقیقه بر روی بخار کتری و یا مایکروفر با قدرت ۹۰۰ وات قرار دهید تا ژله شفاف شود.

قرار دادن ژله آلوئه ورا بر روی بخار آب جوش
در مرحله بعدی روش تهیه ژله میوه ای, میوه ها را در اندازه های مناسب خرد کنید.

خرد کردن میوه ها برای تهیه ژله میوه ای

مقداری از ژله را در درون قالب مورد نظر تان بریزید و قالب را در درون یخچال قرار دهید تا ژله کاملا ببندد.

ریختن ژله آلوئه ورا حل شده در درون قالب ژله

سپس بعد از بسته شدن ژله قالب را از درون یخچال بیرون آورید و برش های کمپوت آناناس و کمپوت توت فرنگی را بر روی هم بچینید.

چیدن ژله ها در درون قالب
قالب ژله را از شلیل و انگور و آناناس و توت فرنگی پر کنید.

چیدن برش های میوه در درون قالب ژله

 در این مرحله از طرز تهیه ژله میوه ای باقی ماده ژله آلوئه ورا را بر روی میوه ها بریزید و سپس قالب ژله را در درون یخچال قرار دهید تا ژله به خوبی ببندد.

ریختن ژله آلوئه ورا بر روی میوه ها
بعد از اینکه ژله به خوبی بسته شد می توانید آن را از درون یخچال بیرون آورید و در ظرف مورد نظر تان قرار دهید. برای بیرون آوردن ژله از درون قالب به مدت ۳۰ ثانیه قالب را در درون آب گرم فرو کنید و سپس ظرف سرو را بر روی قالب قرار دهید و قالب و ظرف را همزمان برگردانید.

 طرز تهیه ژله میوه ای در خانه

آموزش تهیه ژله میوه ای

ژله میوه ای را می توانید با انواع میوه های مختلف تهیه کنید که در ادامه مطلب نحوه تهیه ژله میوه ای با سیب و پرتقال آموزش خواهیم داد.

مواد لازم :

  • پودر ژلاتین : دو قاشق سوپ خوری
  • شکر : ۱۵۰ گرم
  • آب : دو پیمانه
  • سیب و پرتقال : یک کیلو گرم
  • اسانس مورد نظر : یک هشتم قاشق چای خوری

نحوه تهیه ژله میوه ای

نحوه تهیه :

در روش تهیه ژله میوه ای ابتدا قالب را آب سرد شسته سپس کاملا خشک نمایید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت داخل فریزر در قفسه بالا آن بماند.

حالا پرتقال و سیب را پوست گرفته و هسته آن ها را خارج نمایید و به صورت مکعبی و مساوی خرد نمایید سپس قالب را از فریزر خارج کرده و میوه های خرد شده را داخل آن ریخته و مجدداً قالب را در فریزر برای نیم ساعت قرار دهید.

در این مرحله از طرز تهیه ژله میوه ای داخل شیر جوش آب، اسانس، پودر ژلاتین و شکر ریخته سپس بر روی حرارت قرار دهید تا مواد کاملا بجوشند.

پس از این مواد ژله میوه ای به خوبی حل شدند شیر جوش را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا تا خنک شود حالا قالبی که میوه داخل آن است را از فریزر بیرون آورده و مواد داخل شیر جوش را بر روی میوه ها ریخته سپس قالب را دوباره داخل فریزر به مدت دو ساعت قرار دهید.

در مرحله آخر قالب را بیرون آورده و ژله میوه ای را در بشقاب بلوری برگردانید تا جلو زیبا تری داشته باشد، می توانید روی آن را با چند اسکوپ بستنی یا شکلات یا خامه نیز تزیین نمایید، نوش جان.

دستور تهیه ژله میوه ای

نکته : در تهیه ژله میوه ای می توانید از هر نوع میوه ای که دوست دارید استفاده کنید اما دقت داشته باشید، که میوه هایی مانند : انبه، انجیر، آلبالو، آناناس و کیوی مانع بسته شدن ژله می شود بنابراین بهتر است به مدت چند دقیقه این میوه ها را داخل شکر و آب جوش بپزید و بعد داخل ژله بریزید.

ژله میوه ای از خوشمزه ترین و خوش طعم ترین دسرها است و کمتر کسی پیدا می شود که از این نوع ژله خوشش نیاید پس بهتر است که این دسر خوشمزه را برای پذیرایی از مهمان های خود در منزل تهیه کنید. امیدواریم از تهیه ژله میوه ای در منزل و میل کردن آن در کنار سایر اعضای خانواده نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را سپری کنید. برای مشاهده آموزش تهیه انواع دسر با ژله کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *