دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی و تهیه محلول خانگی ایده آل برای تمیز کردن سینک

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب به برطرف کردن یکی از مشکلاتی پرداختیم که بسیاری از افراد خانه دار با آن درگیر هستند. تمیز کردن سینک ظرفشویی یکی از مهم ترین کار هایی می باشد که هر فرد خانه دارد باید آن را انجام دهد در غیر این صورت آلودگی های بسیاری از طریق غذا ها وارد بدن خود فرد و خانواده اش خواهد شد.

برای تمیز کردن سینک ظرفشویی باید از روش ها و تکنیک های خاصی استفاده کنید تا بتوانید به خوبی آن را تمیز کرده و چربی ها و لکه ها را پاک کنید. در ادامه روشی مفیدی را برایتان بررسی کرده و دو محلول بسیار مهم برای این کار را به شما معرفی خواهیم کرد.

تکنیک نو کردن سینک ظرفشویی

تکنیک تمیز کردن سینک ظرفشویی

از آنجا که بیش تر مواد مورد استفاده در این سینک ها شسته می شود بنابراین باید به بهداشت این محیط توجه بسیار زیادی نشان داده شود و حداقل سه بار در هفته تمیز شود تا آلودگی ها و میکروب ها از طریق غذا ها و مواد غذایی وارد بدن نشوند. اگر بعد از دور ریختن پسماند های مواد غذایی سینک ظرفشویی شما کثیف و چرب می شود باید آن را تمیز کنید در غیر این صورت کدر و بد رنگ خواهند شد. در ادامه راه کار هایی را برایتان بیان خواهیم کرد که با استفاده از آن ها بتوانید سینک ظرفشویی خود را تمیز کرده و مانند روز اول نو کنید.

تمیز کردن با مسواک

مسواک یکی از کاربردی ترین لوازم برای تمیز کردن سینک می باشد و استفاده کردن از آن می تواند به شما کمک کند تا کوچک ترین شکاف های سینک را به خوبی تمیز کنید و آلودگی های آن محیط را از بین ببرید. در واقع استفاده کردن از مسواک برای تمیز کردن این بخش از آشپزخانه یکی از قدیمی ترین ترفند ها می باشد ولی بهتر است از مسواک های نو و تمیز استفاده کنید و آن ها را هرگز برای دندان های خود مورد استفاده قرار ندهید.

محو کردن لکه ها

اگر از لکه های آهکی که بر روی سینک ظرفشویی وجود دارد ناراحت می باشید می توانید با استفاده از آبلیمو آن ها را از بین برده و سینک ظرفشویی خود را مانند روز اول نو کنید. در واقع این لکه ها با هیچ شوینده ای از بین نمی رود مگر این که آن را با استفاده از آبلیمو پاک کنید زیرا این ماده دارای خاصیت اسیدی بوده و در لکه زدایی بی نظیر است.

با استفاده از آبلیمو تمامی لکه های سینک را پاک کنید.

  •  آرون گروپس

نحوه استفاده

  1. می توانید از یک عدد لیمو استفاده کنید و آن را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و بر روی سینک بکشید و شیر آب بکشید.
  2. بعد از دو ساعت آن را آبکشی کرده و تاثیر این روش را مشاهده کنید.

استفاده از دستمال های مناسب

برای این که سینک آشپزخانه شما همیشه بدرخشد نیاز است تا آن را با دستمال های میکروفایبر تمیز کنید. در واقع این دستمال ها کاربرد بسیار خوبی دارند و می توانند باعث درخشان شدن و براق شدن سینک ظرفشویی شوند. البته بعد از این که سینک آشپزخانه را به خوبی تمیز کردید باید از این دستمال برای خشک کردن آن استفاده کنید.

استفاده درست از سینک ظرفشویی

همیشه نمی شود با استفاده از روش های موجود سینک را تمیز و براق کرد بنابراین باید بعد از هر بار استفاده از سینک آن را بشویید و با استفاده از دستمال های میکروفایبر خشک کنید تا لکه ای روی سینک نماند. یادتان باشد که تمیز کردن لکه های باقی مانده می تواند کار طاقت فرسایی باشد.

 تمیز کردن سینک ظرفشویی

عدم استفاده از جرم گیر ها

یادتان باشد که از جرم گیر هایی مانند تیرک و سفید کننده هایی مانند وایتکس برای تمیز کردن سینک استفاده نکنید زیرا استفاده کردن از آن ها تاثیر خوبی بر روی سینک ندارد و می توانند باعث لکه شدن و سیاه شدن سینک شوند. بهتر است بدانید که این لکه ها دائمی هستند و از بین بردن آن ها امکان پذیر نمی باشد بنابراین برای داشتن سینک تمیز و براق از آن ها استفاده نکنید. بهتر است برای تمیز کاری از مواد طبیعی مانند سرکه سیب استفاده کنید.

تمیز کردن سینک با پاک کننده ها

اگر از پاک کننده های مخصوصی برای تمیز کردن سینک استفاده می کنید سعی کنید آن ها را سریعا بشویید و نگذارید بیش از ۲ الی ۳ دقیقه بر روی سینک بمانند زیرا این کار می تواند موجب لکه شدن سینک شود.

استفاده از نمک و جوش شیرین

یکی از کاربردی ترین روش هایی که به لکه زدایی کمک می کند استفاده از ترکیب آب و نمک و جوش شیرین می باشد. این ترکیب قوی و فوق العاده می تواند به راحتی لکه ها را از روی سینک پاک کرده و سینک شما بدون استفاده از مواد طبیعی تمیز و نو می شود.

محلول هایی برای تمیز کردن سینک

محلول ایده آل برای تمیز کردن سینک ظرفشویی

محلول های شیمیایی برای تمیز کردن سینک ها ناسب نمی باشند ولی شما می توانید در منزل ترکیب ایده آلی را ساخته و از آن برای پاک کردن آلودگی های سینک استفاده کنید.

مواد لازم

  • نصف فنجان جوش شیرین
  • نصف فنجان بوراکس
  • نصف فنجان نمک دریایی
  • ۱۵ قطره روغن گریپ فروت

طرز تهیه و استفاده

بعد از این که تمامی مواد بالا را با یک دیگر مخلوط کردید می توانید از یک اسپری استفاده کرده و این مواد را درون آن ریخته و بر روی سینک اسپری کنید و با یک دستمال تمامی این مواد را تمیز کرده و برای شستشو از آب استفاده کنید.

نکته : یادتان باشد که بقیه این مواد را می توانید نگه داشته و برای دفعه های بعدی از آن استفاده کنید.

نکات مهم در نگهداری از سینک

  • سعی کنید سینک را به طور منظم آب بکشید تا درخشان و تمیز بماند.
  • سعی کنید وسایل آهنی و چدن را به مدت طولانی درون سینک قرار ندهید.
  • سعی کنید برای ماندگاری بهتر سینک های ظرفشویی تا حد الامکان سیم ها و پد های ظرفشویی را خشک کنید.
  • اجازه ندهید مایعات به مدت طولانی درون سینک بماند و پسماند های غذا ها را سریعا پاک کنید.
  • هرگز تمیز کننده ها را با یک دیگر مخلوط نکنید.
  • اگر از صابون استفاده می کنید بعد از شستشوی دست ها سعی کنید سینک را نیز بشویید تا کلرید موجود در صابون سینک را از بین نبرد.
  • برای تمیز کردن سطح سینک از پارچه های خشک و تمیز استفاده کنید.

نکاتی برای نگهداری سینک

اگر از این مطلب راضی بودید می توانید سایر مقالات آرگا را در زمینه خانه داری مانند تمیز کردن اجاق گاز و تمیز کردن فیلتر هود را با کلیک بر روی لینک ها مشاهده کرده و با استفاده از روش های اصولی در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *