دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

رفع تیرگی کشاله ران و روش های جلوگیری از تیرگی بدن

  • شقایق ایران دوست
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

روش های زندگی و استفاده از لباس های بسیار تنگ ممکن است منجر به ایجاد تیرگی هایی روی پوست کشاله ران های شما شود. روش های بسیار زیادی برای درمان این مشکل وجود دارد که می توانید از آن ها برای رفع این مشکل استفاده کنید. در این مطلب روش های طبی و خانگی را برایتان مطرح کرده ایم.

سیاه شدن برخی از نواحی بدن می تواند برای شما خجالت آور باشد و همچنین اعتماد به نفس شما را تحت تاثیر قرار می دهد. زمانی که این تیرگی ها در زیر بغل و آرنج های شما باشد ممکن است نتوانید لباس هایی که دوست دارید را بپوشید بنابراین باید به دنبال راهی برای درمان آن باشید. در ادامه تکنیک های رفع تیرگی کشاله ران را که بسیار ساده و کاربردی می باشند را برایتان مطرح می کنیم.

دلیل تیرگی بدن

دلایل تیرگی برخی از نواحی بدن

برخی از نواحی بدن به دلایل بسیار زیادی دچار سیاهی و تیرگی می شوند و شما را ناراحت می کنند. دلایل این مشکل عبارت است از :

  • سایش و پوشیدن لباس های تنگ برخی از نواحی بدن را تره می کند.
  • استفاده از تیغ برای از بین بردن مو های زائد ممکن است باعث تیرگی پوست شما شود.
  • رطوبت یا عرق که باعث حساسیت یا آلرژی می شود.
  • اضافه وزن موجب تشدید پیگمانتاسیون می شود.
  • عوامل هورمونی و دوره های خاصی از زندگی نیز منجر به سیاهی برخی از نواحی بدن می شود.

رفع تیرگی کشاله ران به صورت طبی

بسیاری از افراد برای درمان تیرگی های بدن خود به پزشک مراجعه می کنند تا بار دیگر اعتماد به نفس خود را باز گردانند و بتوانند لباس هایی که دوست دارند را بپوشند و همچنین از زندگی خود لذت ببرند. رفع تیرگی های بدن ساده نیست و باید زمان بسیار زیادی را برای آن بگذارید. روش های خانگی رفع تیرگی زیر بغل، رفع سیاهی زانو و سیاهی قوزک مچ پا را در مطالب قبلی بیان کردیم و در ادامه قصد داریم برایتان چند تکنیک بگوییم که بتوانید با استفاده از آن ها تیرگی کشاله ران های خود را از بین ببرید.

رفع سیاهی کشاله ران به صورت طبیعی

استفاده از کرم ها

کرم های سفید کننده یکی از راه هایی می باشد که می تواند به رفع تیرگی بدن شما کمک کند با این حال این روش زمان بسیار زیادی را لازم دارد و به این زودی ها نمی توانید نتایج آن را مشاهده کنید. برای استفاده از این روش باید به یک متخصص مراجعه کنید تا متخصص کرم مناسب برای رفع تیرگی را برایتان تجویز کند. مراجعه به پزشک و مشورت گرفتن از وی برای این روش الزامی است زیرا ممکن است برخی از کرم ها منجر به حساسیت شما شوند و یا حتی شما را مسموم کنند.

  •  آرون گروپس

لیزر درمانی

لیزر های لایه بردار چند سالی می باشد که وارد بازار شده است و بسیاری از افراد برای از بین بردن تیرگی زیر بغل و همچنین رفع تیرگی کشاله ران از آن استفاده می کنند. این روش سریع تر از روش قبلی می باشد و دارای مزایایی همچون بهبود بافت پوست، از بین بردن پوست مرغی، کوتاه بودن دوره درمان و از بین بردن لکه های تیره می باشد.

میکرودرم یکی از روش های طبی درمان سیاهی

میکرودرم ابریژن

از این روش علاوه بر رفع تیرگی برای از بین بردن جای جوش و زخم های که روی پوست وجود دارند به کار می رود. بعد از یک جلسه درمان با میکرودرم ابریژن می توانید نتیجه بسیار خوب آن را روی پوست خود مشاهده کنید. لایه برداری پوست در این روش با استفاده از الماس های طبیعی صورت می گیرد و سلول های مرده شما ساییده شده و با روش استریل از بین می روند. بعد از لایه برداری باید از کرم های سفید کننده استفاده کنید تا تیرگی ها به کلی از بین بروند.

هیدرودرم ابریژن

این روش یکی از راه های بسیار جدید می باشد و نیازی به زمان طولانی برای درمان ندارد و شما می توانید به راحتی از این روش استفاده کنید. این روش نسبت به روش قبلی تهاجم کم تری دارد و همزمان با تزریق آب و سرم به لایه های زیرین پوست بوده و زمانی که لایه برداری صورت می گیرد پوست شما سفید تر و جوان تر به نظر می رسد.

پیشگیری از سیاه شدن کشاله ران

پیشگیری بهتر از درمان

در نظر داشته باشید که برای رفع تیرگی کشاله ران می توانید روش پیشگیری استفاده کنید ولی این را فراموش نکنید که باید زمان بسیار زیادی را سپری کنید تا سیاهی های پوست خود را از بین ببرید.

  • لباس های پلاستیکی و بسیار تنگ نپوشید و سعی کنید تهویه لباس ها را نیز در نظر بگیرید.
  • از خوشبو کننده ها و مواد ضد تعریق حاوی زیرکونیوم آلومینیوم استفاده نکنید زیرا موجب ایجاد سرطان می شود و پوست شما را به مرور تیره می کند. برای جلوگیری از عرق در نواحی کشاله ران از زاج استفاده کنید.
  • مستقیم زیر نور خورشید نباشید و زمانی که زیر نور خورشید قرار می گیرید حتما از ضد آفتاب ها استفاده کنید.
  • آب بنوشید تا مواد سمی و زائد به راحتی از بدنتان دفع شود.
  • سعی کنید از شیر استفاده کنید زیرا این مایع منجر به تحریک و تولید سلول های جدید می شود.
  • استفاده از سبزیجات، میوه و ماهی را از یاد نبرید و سعی کنید کم تر از گوشت استفاده کنید.
  • خوابیدن هشت ساعت در روز به شما کمک می کند تا بدنتان سریع تر سلول های جدید تولید کند.
  • سعی کنید از ویتامین ها استفاده کنید.

درمان های خانگی سیاهی های بدن

درمان های خانگی

درمان های خانگی سرعت اثر بسیار کم ولی بادوامی دارند و اگر دوست دارید می توانید برای از بین بردن و رفع تیرگی کشاله ران از آن ها استفاده کنید.

استفاده از شیر

شیر یکی از درمان هایی می باشد که سالیان سال است مردم از آن به عنوان رفع سیاهی و تیرگی استفاده می کنند و هیچ گونه ضرری برای آن ها نداشته است. زمانی که می خواهید از این روش استفاده کنید باید با استفاده از مقداری پنبه شیر را به بخش های تیره کشاله ران بزنید و بعد از ۵ الی ۱۰ دقیقه این ناحیه را با آب گرم بشویید. این روش را می توانید تازمانی که نتیجه خوبی بگیرید تکرار کنید.

هویج

بتاکاروتن یکی از موادی می باشد که می تواند به حفظ رنگ پوست شما کمک کند از این رو باید برای استفاده از این ماده از هویج استفاده کنید زیرا هویج سرشار از بتاکاروتن می باشد و می تواند به حفظ رنگ اصلی پوست و سفید تر شدن آن کمک کند. برای اثر گذاری بیشتر می توانید هویج له شده را با چند قطره چوب صندل مخلوط کنید و به تیرگی های خود بزنید تا تاثیر آن را ببینید. شایان ذکر است که برای از بین بردن کامل سیاهی های پوست خود باید چندین بار از این روش استفاده کنید.

رفع تیرگی کشاله ران

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از درمان هایی می باشد که شما می توانید برای از بین بردن سیاهی های بدن خود خصوصا سیاهی ران های خود از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید یک برگ تازه آلوئه ورا را خریداری کنید و قبل از حمام رفتن ژل آن را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی تیرگی های پوست خود قرار بدهید و سپس این ژل ها را با آب سرد از روی بدن خود پاک کنید.  این روش بی ضرر می باشد و شما می توانید دوبار در روز از آن استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه یکی از مواد بسیار پرخاصیت درمانی و ادویه های کاربردی در آشپزخانه می باشد.اگر می خواهید از آن برای رفع تیرگی های بدن خود استفاده کنید با کمی از زردچوبه را با آب پرتقال مخلوط کنید و اجازه بدهید این ترکیب ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند. این کار را باید دوبار در هفته انجام بدهید تا بعد از چند ماه تاثیر خوب آن را مشاهده کنید.

زردچوبه برای از بین بردن تیرگی های بدن مفید است.

جوش شیرین

روش کاربردی دیگر برای رفع تیرگی کشاله ران استفاده از جوش شیرین می باشد این ماده می تواند به راحتی سلول های مرده روی پوست را از بین ببرد و پوست شما را یک تا دو درجه روشن تر می کند. البته این ماده خاصیت ضد تعریق هم دارد و می تواند از تعریق بیش از حد جلوگیری کند. برای استفاده از این ماده جامد باید آن را با کمی آب مخلوط کنید. اجازه بدهید این ترکیب ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما بماند و سپس پوست خود را با آب سرد تمیز کنید. از این روش می توانید دوبار در هفته استفاده کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

بادام

بادام یکی از بهترین مغز ها می باشد و سرشار از ویتامین E است و می تواند به رفع تیرگی های بدن کمک بسیار زیادی داشته باشد. اگر می خواهید از بادام برای رفع تیرگی کشاله ران استفاده کنید لازم است تا چند ساعت بادام ها را در آب بگذارید و بعد آن ها را آسیاب کنید و با کمی شیر مخلوط کنید. خمیر تهیه شده را روی بخش های تیره بگذارید و بعد از ۳۰ دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید.

رفع تیرگی کشاله ران

آسپرین

یکی از مواد دارویی که برای زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد آسپرین می باشد. این دارو می تواند به رفع تیرگی های پوست شما کمک کرده و دوباره اعتماد به نفس شما را بر می گرداند. در واقع کار آسپرین لایه برداری می باشد. برای این کار لازم است تا دو عدد  قرص آسپرین را بکوبید و آن را با آب به گونه ای مخلوط کنید که خمیری بدست بیاید. این خمیر را ۲۰ دقیقه بر روی تیرگی های پوست خود بگذارید و بعد از آن پوست خود را با آب خنک بشورید.

سیب زمینی

سیب زمینی یکی از موادی است که بیش تر برای درمان مشکلات پوستی از آن استفاده می کنند. در واقع تیرگی پوست شما ممکن است به دلیل تجمع ملانین ها باشد و سیب زمینی می تواند از این امر به راحتی جلوگیری کند. برای استفاده از این روش بسیار مفید می توانید آب یک عدد سیب زمینی را بگیرید و آن را بر روی تیرگی و سیاهی کشاله ران خود بمالید و بعد از مدتی بدن خود را با آب ولرم بشویید. زمانی که شما از این روش استفاده می کنید در هفته های ابتدایی می توانید تاثیر آن را به خوبی مشاهده کنید.

سیب زمینی و درمان سیاهی های ران

استفاده از عسل

عل خواص درمانی بسیار زیادی دارد و برای بیماری های داخلی و خارجی و خصوصا بیماری های پوستی بسیار مفید می باشد. استفاده از این روش بسیار آسان بوده و نیازی به مواد خاصی ندارد و کافی است عسل را بر نواحی تیره پوست خود بمالید و بعد از یک ساعت آن را با آب سرد بشویید. البته اگر دوست دارید سریع تر پوست شما روشن شود می توانید چند قطره آبلیمو هم به عسل ها اضافه کنید.

استفاده از ماست

ماست دارای خواص روشن کنندگی است و می تواند برای روشن شدن پوست شما بسیار مفید باشد. در واقع ماست می تواند به راحتی تمامی سیاهی ها و تیرگی های پوست شما را در نواحی مختلفی از بدن از بین ببرد. استفاده از این روش بسیار ساده می باشد و کافی است ماست را بر روی تیرگی ها بمالید و بعد از چند دقیقه با آب سرد آن را از روی پوست خود پاک کنید.

آب گوجه فرنگی و درمان سیاهی ران ها

گوجه فرنگی

آنتی اکسیدان های موجود در گوجه فرنگی به تغییر رنگ پوست کمک می کنند و این درمان یکی از کوتاه ترین روش های رفع تیرگی کشاله ران می باشد. در واقع گوجه فرنگی یکی از ساده ترین وسایلی می باشد که در آشپزخانه ها یافت می شود و استفاده از آن بسیار راحت است. اگر از این روش به مدت یک ماه استفاده کنید تغییرات بسیار خوبی مشاهده خواهید کرد.

آب خیار

خیار یکی از موادی می باشد که توانایی کنترل ملانین را دارد و زمانی که شما از آن استفاده می کنید می توانید به خوبی شاهد تغییرات رنگ پوستتان باشید. برای این کار کافی است روزانه آب یک عدد خیار را بگیرید و آن را روی نوحی تیره بزنید و اجازه بدهید نیم ساعت بماند و سپس آن را با آب سرد بشویید. می توانید این کار را سه بار در روز انجام بدهید تا نتیجه بسیار خوبی از آن بگیرید.

رفع تیرگی کشاله ران

آبلیمو

آبلیمو یکی از اسید های بسیار طبیعی می باشد که می تواند به روشن شدن پوست شما کمک بسیار زیادی بکند بنابراین این روش هم یکی دیگر از روش های رفع تیرگی کشاله ران می باشد. می توانید آب یک عدد لیموی تازه را بگیرید و آن را روی نواحی تیره بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. البته می توانید از روش دیگری استفاده کنید و چند ماده را با آبلیمو ترکیب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. برای گرفتن نتیجه بهتر می توانید آبلیمو عسل و ماست را مخلوط کنید و این ترکیب را روی پوست تیره خود قرار بدهید و بعد از ۱۰ دقیقه پوست خود را بشویید. در نظر داشته باشید که روش دوم کمی هزینه بر است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *