دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

رفع سیاهی زانو و آرنج با روش های طبیعی و خانگی

  • مرضیه نوروزیان
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۸
  • ۰

زانو و آرنج قسمت هایی از بدن هستند که معمولاً به رنگ تیره نمایان می گردند. برای رفع سیاهی زانو و آرنج از روش های طبیعی زیادی کمک گرفته می شود.

از بین بردن سیاهی زانو با روش های طبیعی در مدت طولانی تر جواب می دهد. پس اگر در روزهای اولیه نشانه ای از برطرف شدن تیرگی زانوان نیافتید، همچنان به کار خود ادامه دهید.

روش های طبیعی رفع سیاهی زانو و آرنج

سیاهی زانو در افرادی که دارای پوست تیره می باشند، بیشتر است. چون پوست این افراد با ملانین بیشتری همراه می باشد. علاوه بر این ویژگی، این اندام ها بیش از سایر اندام ها تحرک دارند و همین موضوع سبب اصطکاک و تیرگی بیشتر آن ها خواهد شد.

سیاهی زانو و درمان آن

پوست این قسمت ها ضخامت بیشتری نسبت به دیگر نواحی دارد. تمام این مسائل نشان می دهد که پوست این ناحیه بدون آبرسانی به شدت خشک است. بنابراین تامین رطوبت این ناحیه اهمیت زیادی دارد.

لیمو

یکی از روش های فوق العاده برای رفع سیاهی زانو می باشد. این روش برای سفید کردن پوست صورت نیز استفاده می شود. لیمو دارای آنتی اکسیدان است و به همین خاطر تاثیر غیر قابل انکاری در روشن کردن پوست دارد. لیمو باعث برطرف شدن سلول های مرده می شود و نقش مهمی در بازسازی سلول ها دارد.

برای بهره مندی از لیمو می توانید آن را به دو نیمه تقسیم کنید. آن گاه آن را بفشارید تا بدون آب شود. در ادامه نصف لیمو را برداشته و به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی تیره بمالید.

  •  آرون گروپس

برطرف کردن تیرگی آرنج با لیمو

بعد از انجام این کار، رطوبت ناحیه را با وازلین یا کرم های مرطوب کننده تامین نمایید. بعد از مصرف لیمو بهتر است بلافاصله بیرون نروید. چون لیمو پوست را نازک می کند و به همین خاطر قرارگیری در معرض آفتاب شما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. برای نتیجه دادن، این روش طبیعی از بین بردن سیاهی زانو بهتر است هر روز تکرار شود.

شیر، عسل و زردچوبه

یک ترکیب موثر برای رفع سیاهی زانو می باشد. از مواد ذکر شده یک خمیر تهیه کرده و آن را بر روی نواحی تیره بگذارید. بهتر است قرارگیری این خمیر بر روی زانو با حرکت دورانی همراه گردد. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه ترکیب را شسته و پوست را خشک کنید. هفته ای یک بار این ترکیب را تهیه و از آن استفاده کنید.

شیر از مواد روشن کننده برای پوست و از بین بردن سیاهی زانو است. ضمن اینکه زردچوبه نیز به دلیل خواص ضد عفونی کنندگی و برطرف کردن لکه های پوستی بسیار توصیه می شود. عسل در این میان نقش یک آب رسان را ایفا می کند. با تهیه این ترکیب می توان پوستی نرم و لطیف را در نواحی چون زانو و آرنج به وجود آورد.

روغن نارگیل

از راه های طبیعی برای رفع سیاهی زانو بوده و مدت ها در میان مردم رواج داشته است. پوست های خشک بهتر است از این روش موثر برای درمان تیرگی زانو استفاده کنند.

روغن نارگیل دارای آنتی اکسیدان بوده و نقش تامین رطوبت برای پوست ضخیم و تیره را نیز فراهم می کند. این روغن به دلیل داشتن ویتامین E برای بازسازی پوست ارزشمند تلقی می گردد. برای بهره مندی از خواص روغن نارگیل کافی است به مدت ۵ دقیقه نواحی تیره را با آن ماساژ دهید. افرادی که دارای پوست خشک هستند، بهتر است بعد از هر استحمام از روغن نارگیل استفاده کنند.

جوش شیرین و شیر

جوش شیرین در دسته اسکراب های فوق العاده برای رفع سیاهی زانو و دیگر نواحی قرار می گیرد. این اسکراب با برطرف کردن سلول های مرده، پوستی شفاف به وجود می آورد. آمینو اسیدها و اسید لاکتیک در شیر نیز قادر به شفافیت و نرمی پوست هستند. برای تهیه این ترکیب یک قاشق غذاخوری شیر را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب نمایید. مخلوط را بر روی نواحی تیره گذاشته و ماساژ دهید. بعد از گذشت ۵ دقیقه می توانید ترکیب را بشویید. در بیشتر موارد این ازدیاد رنگ دانه ها در نواحی مختلف سبب تیرگی پوست می شود. این روش راه حل مفیدی برای از بین بردن سیاهی زانو با منشا رنگ دانه ها می باشد.

ترکیب جوش شیرین و شیر برای از بین بردن تیرگی زانو

ترکیب معرفی شده را بهتر است روز در میان استفاده کنید.

روغن زیتون و شکر

شکر برای لایه برداری از پوست های تیره پیشنهاد می شود. روغن زیتون نیز نقش تامین رطوبت دارد. ضمن اینکه سبب نرمی پوست های خشک می شود. برای تهیه این ترکیب دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری شکر را با هم مخلوط کنید. ترکیب آماده شده را بر روی زانو و آرنج گذاشته و به مدت ۵ دقیقه ماساژ دهید. آن گاه در ادامه پوست را با آب شسته و خشک نمایید. برای اثر بخش بودن این ترکیب آن را روز در میان استفاده کنید.

روغن زیتون، آب لیمو و نمک

روغن زیتون و لیمو تاثیر زیادی در رفع تیرگی زانو و پوست دارند. ترکیب این دو ماده با نمک یک ماسک فوق العاده برای نواحی تیره را به وجود می آورد.

برای تهیه این ترکیب یک قاشق غذاخوری زیتون، کمی نمک و ۲ قاشق غذاخوری آبلیمو طبیعی را مخلوط کنید. ترکیب را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی تیره ماساژ دهید. برای نتیجه بخش بودن این ترکیب آن را هر روز تکرار نمایید.

سیب زمینی

یک سفید کننده فوق العاده برای از بین بردن سیاهی زانو و سایر اندام ها است. برای بهره مندی از این خواص سیب زمینی آن را برش داده و تکه های آن را به مدت ۱۵ دقیقه با حرکت دورانی بر روی پوست قرار دهید.

برطرف کردن سیاهی زانو با سیب زمینی

ژل آلوئه ورا

از راه های عالی و موثر برای رفع تیرگی زانو می باشد. این ژل برای لطافت و روشنی پوست توصیه می شود. نواحی تیره را با ژل آلوئه ورا به مدت ۲۰ دقیقه ماساژ دهید. آن گاه پوست خود را با آب ولرم شسته و خشک نمایید. برای مشاهده نتیجه این ترکیب روزی دو بار از آن بهره مند شوید.

رفع سیاهی زانو با ژل آلوئه ورا

شیر، لیمو، آرد نخودچی، زردچوبه

برای تهیه این ترکیب دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه، ۲ قاشق نخودچی، یک قاشق آب لیمو و ۲ قاشق چای خوری شیر را در نظر داشته باشید. خمیر تهیه شده را بر روی نواحی تیره بدن گذاشته و حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. بهتر است این ترکیب را هفته ای دو بار اعمال کنید تا نتیجه مطلوب از آن دریافت شود.

روش های طبیعی رفع تیرگی زانو

همان طور که می بینید این ترکیب از موادی تهیه شده که نقش سفید کنندگی دارند. بنابراین تاثیر به مراتب بیشتری از سایر ماسک ها خواهد داشت.

روغن بادام

ویتامین E این روغن برای رفع سیاهی زانو حائز اهمیت بوده و سبب بازسازی پوست خواهد شد. ضمن اینکه پوست های خشک را به مراتب نرم و لطیف خواهد کرد.

رفع سیاهی زانو

برای بهره مندی از این خواص، پوست خود را با چند قطره روغن بادام ماساژ دهید. در این صورت شاهد اثر بخشی این روغن خواهید بود.

سرکه سیب

برای سفید کردن زانو توصیه می شود. این ماده طبیعی با مواد اسیدی خود سبب روشنی و سفیدی پوست می گردد. یک لایه بردار قوی بوده و برای نابودی بافت های مرده پوست استفاده می شود.

برای استفاده از سرکه، آن را با کمی آب مخلوط کنید. پنبه ای برداشته و به مخلوط آب و سرکه بزنید. پنبه را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی نواحی تیره بگذارید. برای تاثیرگذاری این ترکیب، روز در میان از آن بهره مند شوید.

پاپایا

برای دستیابی به پوست نرم و رفع سیاهی زانو از این میوه استفاده کنید. ابتدا مقداری از پاپایا را خرد نمایید. سپس کمی آب به آن بیفزایید. آن گاه مخلوط را بر روی پوست بگذارید. ۱۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس پوست خود را آبکشی کنید. برای نتیجه بخش بودن بهتر است این عمل را هفته ای سه مرتبه انجام دهید.

رفع تیرگی زانو با پاپایا

برگ نعناع

دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و به همین خاطر برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع این گیاه برای از بین بردن لکه ها توصیه می شود.

برای بهره مندی از این خاصیت، چند برگ نعناع را بجوشانید. آن گاه کمی آبلیمو به آن بیفزایید. بعد از خنک شدن مخلوط، یک تکه پنبه آماده نمایید و به مخلوط آغشته کنید. پنبه را برای از بین بردن سیاهی زانو بر روی نواحی مورد نظر قرار دهید.

ماست

ماست یک تغذیه کننده عالی برای پوست می باشد. ضمن اینکه می تواند مانند یک اسکراب پاک کننده عمل نماید. این نقش با از بین بردن سلول های مرده پوست آشکار می شود. برای بهره مندی از این خواص، یک قاشق غذاخوری ماست را با سرکه میکس کنید. این میکس باید به شکل خمیر باشد. در ادامه خمیر تهیه شده را بر روی پوست قرار دهید. حدود ۲۰ دقیقه منتظر بمانید. سپس پوست را آبکشی نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *