دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

همه چیز درباره کاشت ابرو طبیعی و شناخت عوارض و مراقبت های آن

  • ندا خوشرو
  • ۲۲ دی ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب نحوه انجام کاشت ابرو طبیعی و عوارض و مراقبت های مخصوص کاشت ابرو را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

ابروهای نازک و کشیده دیگر قدیمی شده اند و امروزه اغلب خانم ها تمایل دارند ابروهایی ضخیم و پرپشت داشته باشند و اگر شما نیز از این دسته از افراد می باشید و ابروهایتان نازک و کم پشت شده اند بهتر است از کاشت ابرو طبیعی استفاده نمایید.

کاشت ابرو طبیعی چیست ؟

کاشت ابرو به روش درمانی گفته می شود که در آن موهای قسمتی از موی سر به جاهای خالی ابروها منتقل می شود همچنین در کاشت ابرو فقط موها انتقال پیدا نمی کنند بلکه ارگان های کوچکی که وظیفه ساخت موها را بر عهده دارند نیز در ناحیه ابرو پیوند داده می شوند که این ارگان ها به فولیکول معروف می باشند و به این ترتیب تارهای موی کاشته شده ابرو تا پایان عمر به رشد خود ادامه می دهد و مانند ابروی طبیعی نیاز به کوتاه و مرتب کردن دارد. در مطالب قبلی پرپشت شدن ابرو و درمان ریزش ابرو را مشاهده کردید در ادامه با نحوه کاشت ابرو آشنا خواهید شد.

کاشت ابرو به روش طبیعی

نحوه کاشت ابروها به صورت طبیعی

ابروها یکی از مهم ترین اجزای صورت به شمار می روند که تاثیر زیادی روی زیبایی و جذابیت ظاهری دارند از این رو بهتر است هر فردی به فرم ابروهای خود و نحوه اصلاح آن ها اهمیت بدهد. قبل از کاشت ابرو بهتر است با ریخت شناسی ابرو و ویژگی هایی که یک ابرو باید برای کاشت داشته باشد آشنا باشید سپس اقدام به کاشت ابروهای خود نمایید.

ریخت شناسی ابرو

موهای ابرو دارای سه ویژگی می باشند که در کاشت ابرو باید توجه زیادی به آن ها داشته باشید. جهت رشد موی ابرو در بخش های مختلف آن به شکل قابل توجهی متغیر می باشد همچنین موی ابرو با زاویه زیادی نسبت به پوست صورت از قسمت فولیکول رشد می کند که این موضوع باعث می شود تا تارهای ابرو روی پوست بخوابند و مانند موی سر به سمت عمودی رشد نکنند. موهای ابرو همچنین برخلاف بیشتر موهای سر که به صورت دسته های دوتایی یا چهارتایی رشد می کنند به صورت تک تار می باشند و این ویژگی باعث می شود که کاشت ابرو نیاز به مهارت و تجربه زیادی داشته باشد همچنین کاشت ابرو باید به گونه ای باشد که ابروها طبیعی به نظر برسند و باعث بهم زدن توازن هندسی صورت نشوند.

کاشت ابرو

تفاوت ابروها در بین آقایان و خانم ها

شکل ابروی خانم ها و آقایان با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. ابروی آقایان ضخیم و متراکم تر هستند همچنین ابروهای آن ها دارای قوس یا خم کمی می باشد و بخش انتهای ابروی آن ها پر و برجسته تر می باشد به همین دلیل است که ضخامت ابرو در همه قسمت ها تقریبا یکسان می باشد. ابروی آقایان همچنین در بالای فرورفتگی چشم ها به پایان می رسد و طول متوسط ابرو آقایان ۵.۵ و ضخامت آن نیز ۱.۵ سانت می باشد.

  •  آرون گروپس

نقطه انتهایی ابروی خانم ها مقداری عقب تر از فرورفتگی خارجی چشم آن ها می باشد و بخش انتهایی نازک و کم تراکم می باشد. خم زیبایی که ابروی یک خانم وجود دارد اغلب در یک سوم انتهایی ابروها ایجاد می گردد و بخش میانی ابروها ضخیم و متراکم تر از بخش خارجی یا دم ابرو می باشد. طول متوسط ابروی یک خانم ۵ و ضخامت متوسط آن نیز ۱.۳ سانت می باشد.

تفاوت بین ابروی خانم ها و آقایان

نحوه عمل کاشت ابرو

در سال های گذشته برای کاشت ابرو از روش کاست نواری یا FUT و سایر روش های مشابه استفاده می شد که در همه این روش ها چند مشکل اساسی وجود دارد :

۱.در روش های قدیمی ابروها شکل شانه ای به خود می گرفتند بنابراین جلوه ای طبیعی نداشتند.

۲. موهای کاشته شده دارای رشد مطلوبی نبودند.

۳. جهت رشد موها و زاویه آن ها مناسب نبود.

۴. این روش ها با ایجاد زخم و خونریزی همراه بود و در نتیجه نیاز به بخیه داشت.

برای کاشت ابروها امروزه از روش FIT و سایر روش هایی که بر پایه آن استوار است استفاده می شود همچنین روش هایی نظیر SUT , MICRO FIT , SUPER جزء زیر مجموعه FIT به شمار می روند با این تفاوت که جراحان در هر کدام از این روش ها از ابزار یا تکنیک هایی متفاوت برای برداشت موها استفاده می شود.

نحوه کاشت ابروی طبیعی

یکی از مهم ترین مواردی که در هنگام کاشت ابرو طبیعی باید به آن توجه داشت طرح و محل قرارگیری موهای جدید می باشد همچنین ابروی ایده آل باید از نظر کشیدگی و شکل ظاهری مطلوب به نظر برسد و برای رسیدن به این امر مهم باید موارد زیر رعایت گردد :

ابتدای ابرو

نقطه ابتدایی ابروها باید به صورت دقیق در راستای خط عمود از سطح خارجی پره بینی قرار بگیرد که این قسمت در شکل زیر با خط AB مشخص شده است همچنین نقطه ابتدای ابرو باید مقداری تغییر کند تا ابروها به هم پیوسته یا با فاصله زیادی نباشند. اگر فاصله بین ابروها به صورت طبیعی زیاد باشد نقطه ابتدایی ابرو که نقطه B می باشد باید در راستا فرورفتگی چشم که در مجاورت بخش استخوانی بینی قرار دارد در نظر گرفته شود.

انتهای ابرو

برای مشخص کردن انتهای ابرو خطی صاف از قسمت سطح خارجی پره بینی به کناره خارجی چشم کشیده می شود و این خط امتداد داده می شود. اینکه قسمت انتهایی ابرو در راستا یا پایین تر از نقطه ابتدایی یعنی خط CB قرار بگیرد به سلیقه شخصی تان بستگی دارد.

خم ابرو

در کاشت ابرو شکل خط ابروها دارای اهمیت زیادی می باشد و اگر خم ابرو به سمت بالا برود ظاهر شما حالت تعجب کردن را به خود می گیرد و اگر بخش های خارجی ابرو به سمت بالا بروند ظاهر شما حالت عصبانیت را به خود می گیرد و اگر بخش خارجی ابروها پایین تر از حد معمول باشد ظاهر شما غمگین به نظر می رسد.

کاشت ابروی طبیعی

مراحل کاشت ابروها به صورت طبیعی

۱. طراحی ابرو

در این مرحله از متقاضی درخواست می گردد تا شکل ابروی دلخواه خود را روی صورت ترسیم نماید سپس جراح طرح دلخواه بیمار را مورد بررسی قرار می دهد و طرح را زیباسازی می نماید و تلاش می کند تا تقارن در بین ابروها رعایت گردد. در این مرحله می توان در صورت تمایل از طرح های از پیش آماده استفاده نمود ولی ظاهر این طرح ها اغلب مقداری غیر طبیعی به نظر می رسد.

کاشت ابرو ها

۲. استخراج گرافت

برای کاشت ابرو اغلب از ناحیه پشت سر و پشت گوش یا پایین گردن به عنوان بانک مو یا ناحیه انتقال دهنده استفاده می گردد. موهای قسمت پشت سر ضخیم و بلند و چندتایی می باشند ولی موهای قسمت پشت گوش یا پایین گردن کوتاه و ظریف هستند و واحدهای فولیکولی آن ها نیز به صورت تک تار می باشد.

برای آقایان که دارای ابروهای ضخیم تری هستند از ناحیه پشت سر و پشت گوش استفاده می گردد و برای خانم ها که ابروهایی ظریف دارند بیشتر از ناحیه پایین گردن و پشت گوش استفاده می گردد.

تعداد گرافت های مورد نیاز برای کاشت یک ابرو به طول معمول بیشتر از ۴۰۰ عدد نمی باشد. برای استخراج کردن گرافت ها در روش FIT و سایر روش های مشابه از تیغ کوچکی که دارای قطر کمتر از یک میلی متر باشد استفاده می گردد. اگر از موی پشت گوش استفاده گردد که بانک موی رایج برای کاشت ابرو است از هر طرف ۲۰۰ گرافت برداشته می شود که تعداد گرافت ها با توجه به وضعیت تراکم ابروها متفاوت می باشند.

برداشت گرافت با استفاده از روش FIT بدون خونریزی و درد می باشد زیرا پوست ناحیه برداشت به کمک دارو بی حسی به صورت کامل بی حس می شود و بعد از عمل نیز به دلیل کوچک بودن زخم ها به سرعت بهبود پیدا می کنند و هیچ دردی نیز احساس نمی شود.

نحوه انجام کاشت ابرو

۳. کاشت گرافت

بعد از استخراج کردن گرافت ها کادر درمانی در قسمت زیری میکروسکوپ به آماده سازی گرافت ها برای کاشت مشغول می گردد و در نتیجه محصول کار خود را به جراح ارائه می دهد.

جراح متخصص قبل از اینکه شروع به کاشت موها نماید محل ابروها به کمک بی حسی موضعی به صورت کامل بی حس می گردد سپس به کمک تیغ ریز که دارای قطری بین ۰.۵ تا ۰.۷ میلی متر است سوراخ هایی در طرحی که از پیش تعیین شده ایجاد و گرافت درون آن قرار داده می شود. در این مرحله از کاشت ابرو طبیعی باید به جهت رشد موها و زاویه آن ها نسبت به پوست دقت گردد و اگر جراح از مهارت و تجربه کافی در کاشت گرافت ها برخوردار نباشد نتیجه کاشت ابرو نامطلوب و غیر طبیعی به نظر می رسد.

عوارض کاشت ابرو

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو طبیعی نواحی ابروها نیاز به پانسمان نخواهند داشت ولی نواحی دهنده که همان بانک مو هستند باید به مدت دو روز پانسمان شوند بعد از انجام عمل زیبایی مایع مخصوصی در اختیار بیمار قرار داده می شود تا هر دو تا سه ساعت یکبار آن را روی ابروهایش اسپری نماید.

ممکن است در چند روز اول ابروها و قسمت بالایی پلک ها دچار تورم و کبودی شوند که این یکی از عوارض طبیعی و موقت کاشت ابروها می باشد.

در روز بعد از کاشت اگر پوسته ها و لخته های تشکیل شده به صورت کامل پاک شده باشند می توانید به آرایش ابروهای خود بپردازید. روز سوم بعد از عمل نیز می توانید بعد از باز کردن پانسمان سرتان پوست سر را بشویید.

اغلب موهای کاشته شده در ناحیه ابروها بعد از مدتی شروع به ریختن می کنند که این یکی از رخدادهای طبیعی کاشت ابروها می باشد و بعد از گذشت ۳ تا ۴ ماه رشد ابروها از سر گرفته می شود و تا ۶ ماه بعد شما ابروهایی پرپشت و ضخیم خواهید داشت و نتیجه کاشت نیز بعد از یک سال به وضوح قابل مشاهده می باشد.

کاشت ابروی طبیعی

عوارض کاشت ابروها

۱.عدم تقارن

۲. جهت نامناسب رشد موها

۳. رنگ و رشد نکردن گرافت ها

۴. عفونت و تورم

۵. کبودی

۶. التهاب فولیکول

عوارض کاشت ابروها

در این بخش از سلامت مو مراحل کاشت ابرو طبیعی و عوارض ناشی از کاشت را مورد بررسی قرار دادیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *