دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نحوه تشخیص و روش های از بین بردن کرم روده

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

توجه داشته باشید که از بین بردن کرم روده چندان سخت و پیچیده نیست و شما می توانید با مطالعه این مطلب به راحتی کرم های روده خود را از بین ببرید با ما همراه باشید.

بهتر است بدانید که گل یا کرم ها توسط خوردن غذای آلوده، خوردن گوشت آلوده یا نپخته، سالاد ها و سبزیجاتی که به دقت شسته نشده اند ایجاد می شوند. دستگاه گوارش ما نیز می تواند توسط بسیاری از این کرم ها و انگل های روده آلوده شده و به تبع آن بیماری ها و ناراحتی هایی را برای فرد ایجاد نماید و از آنجایی که از بین بردن این کرم ها کار سختی است توصیه می شود این مطلب را از دست ندهید.

از بین بردن کرم روده

توجه داشته باشید که در واقع انگل موجود زنده ای است که درون موجود زنده دیگری زندگی می کند و از آن تغذیه خواهد کرد. البته که منظور از انگل روده موجودات ریزی است که با نام کرم روده شناخته می شوند و اغلب از مواد غذایی بدن تغذیه خواهند کرد. از آنجایی که انگل ها شکل و اندازه مختلفی دارند می توانند مشکلات گسترده ای را برای بدن ایجاد کنند. برخی از آن ها غذای شما را مصرف می کنند و باعث می شوند مادام پس از مصرف هر وعده غذایی گرسنه باشید و نتوانید وزن خود را افزایش دهید. اما انگل های دیگر از گلبول های قرمز خون تغذیه می کنند و اغلب باعث کم خونی می شود. برخی از انگل ها تخم گذاری می کنند که باعث خارش، التهاب و حتی بی خوابی می شوند و چنانچه روش های درمانی بی شماری را برای درمان مشکلات گوارش و تسکین علائم آن امتحان کرده اید به موفقیت نرسیده اید بایستی بدانید که انگل گوارش در واقع علت وجود آورنده بسیاری از علائم حل نشده و نامشخص است.

چگونگی از بین بردن کرم روده

علائم وجود کرم روده در بدن:

بهتر است بدانید که علائم این بیماری در بزرگسالان و کودکان تقریبا مشابه بوده و شامل مواردی است که در ادامه بیان کرده ایم:

  • درد شکم
  • بی اشتهایی
  • استفراغ
  • اسهال
  • خارش مقعد
  • احساس خستگی
  • بثورات جلدی
  • سرفه های هنگام شب و خواب
  • کاهش وزن
  • احساس خستگی

همچنین در موارد شدید تر و در اثر عفونت کرم نواری نیز به دلیل تشکیل کیست در مغز ممکن است فرد دچار تشنج گردد.

نشانه های وجود کرم بوده در بدن

علل ایجاد کرم روده در بدن:

به طور کلی فرد به شیوه های مختلفی ممکن است دچار انگل روده شود اولا که انگل ها قادر هستند از طریق آب و غذای آلوده وارد بدن شما شوند زیرا گوشت کاملا پخته نشده و همچنین آب آلوده در کشور های توسعه نیافته، دریاچه ها و حوضچه ها محل مناسبی برای پنهان شدن انگل ها است. البته با این حال گوشت تنها ماده غذایی نیست که انگل از طریق آن وارد می شود و میوه ها و سبزیجات آلوده یا کثیف باعث ورود انگل به بدن می شوند. برخی دیگر نیز می توانند از طریق کف پا وارد بدن گردند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

علل ایجاد کرم روده در بدن

نحوه تشخیص:

توجه داشته باشید که برای تشخیص وجود کرم روده در بدن پزشک متخصص از شما سوالاتی در مورد علائمی که دارید می پرسد و احتمالا یک یا چند مورد از آزمایش هایی که در ادامه بیان شده را برایتان تجویز نماید:

آزمایش مدفوع باعث تشخیص کرم روده و انواع انگل های روده می شود. نمونه های مدفوع پیش از مصرف هر گونه آنتی بیوتیک یا داروی ضد اسهال مانند قرص دیفنوکسیلات و یا پیش از گرفتن تصاویر اشعه ایکس با مصرف باریوم برای پیدا کردن انگل به چندین نمونه گرفتن مدفوع نیاز است.

تست نوار چسب یا گراهام توسط چسباندن چسب به مقعد برای چندین مرتبه و سپس بررسی چسب در زیر میکروسکوپ برای پیدا کردن تخم انگل روده به تشخیص کرم روده کمک می کند.

به طور کلی پزشک برای تشخیص مشکلات وخیم تر ناشی از انگل گوارش از گرفتن تصویر اشعه ایکس با مصرف باریوم استفاده می کند البته اگرچه عموما به این آزمایش نیازی نخواهد بود.

راه های تشخیص کرم روده در بدن

راه های از بین بردن کرم روده:

جالب است بدانید که برخی افراد با عفونت های کرم نواری هرگز نیاز به درمان ندارند زیرا بدن به تنهایی کرم را دفع می کند و برخی دیگر هم نمی دانند که این کرم ها را دارند چون هیچ نشانه ای ندارد و با این حال اگر شما مبتلا به عفونت روده هستید احتمال زیاد دارو تجویز می شود تا از شر آن خلاص شوید. شایع ترین درمان عفونت کرم نواری شامل داروهای خوراکی است که برای کرم های بالغ سمی است از جمله پرازیکوانتل بیلتریسید و آلبندازول که پزشک شما تجویز می کند و بسته به نوع و گونه کرم داخل بدن شما خواهد بود. از آنجایی که مصرف این داروها به جای تخم کرم های نواری بالغ را مورد هدف قرار می دهد توصیه می شود از آسیب زدن به خودتان پیشگیری نمایید. توصیه می شود که همیشه پس از استفاده از توالت دستان خود را به خوبی بشویید و برای اینکه اطمینان پیدا کنید که عفونت کرم نواریتان رفع شده پزشک تان احتمال پس از اینکه تمام داروهایتان را به پایان رساندید مدفوع شما را چک می کند.

داروهای انتلمینتیک:

توجه داشته باشید که داروهای آلبندازول قادر هستند برخی از کیست های کرم نواری را کوچک کنند و همچنین ممکن است به صورت متناوب با استفاده از تست های تصویری مانند سونوگرافی و اشعه ایکس کیست را کنترل کند تا از تاثیر این دارو اطمینان پیدا کند.

راه های از بین بردن کرم روده در بدن

داروهای گیاهی:

جالب است بدانید که یک مطالعه آزمایشی بر روی حدود ۶۰ کودک مبتلا به انگل روده انجام شده که مقادیر زیادی از مخلوط دانه های پاپایا و عسل را مصرف کرده اند و پس از گذشت هفت روز تعدادی بسیاری از افراد در مدفوعشان انگل های خیلی کمتری داشتند.

به طور کلی یک درمان طبیعی که وعده خوبی محسوب می شود دانه های کدو تنبل است که غنی از اسید های آمینه، اسید های چرب و ترکیبات بربرین، پالاتین و کوکوربیتین است. تحقیقات در مورد استفاده از تخم کدو برای انگل های روده شامل مطالعه مقدماتی منتشر شده در مجله بین المللی علوم ملکولی در سال ۲۰۱۶ است که در آن عصاره دانه کدوتنبل برای داشتن یک فعالیت ضد انگلی دیده شده است. توصیه می شود که یک قاشق غذاخوری تخم کدو را آسیاب کرده و به یک فنجان شیر و همچنین یک قاشق چایخوری عسل اضافه کنید و سه تا پنج شب پش از خواب به میزان ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری بخورید تا باعث دفع انگل ها از بدن شما شود.

بهتر است بدانید که بر اساس مطالعات اولیه منتشر شده در تحقیقات انگل شناسی در سال ۲۰۱۰ افسنطین می تواند با کشتن نوعی از کرم ها معروف به هتروبرانچوس به درمان انگل های روده کمک کند زیرا دارای ترکیباتی به نام لاکتون سسکویتپن می باشد که تصور می شود غشا انگل ها را تضعیف نماید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *