دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بهترین دیدنی های شمال ایران برای بازدید در فصل های مختلف سال

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ دی ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های شمال ایران از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند این منطقه تفریحی و توریستی از ایران دارای طبیعتی دوست داشتنی و بکر است در این منطقه جاذبه های جنگلی و دریاها و خط های ساحلی پر جاذبه ای را می بینید. شما علاقه مندان در سفر خود به این منطقه پر جاذبه با جاذبه های بسیار زیادی آشنا می شوید تمامی این شهرها در استان های گیلان و مازندران قرار دارند که بسیار شناخته شده اند.

شمال ایران یکی از مناطق بکر و پر جاذبه ای است که به دلیل برخورداری از زیباترین جاذبه های خود مورد توجه گردشگران است هر ساله گردشگران و علاقه مندان زیادی از نقاط مختلف ایران به این مناطق بکر و سرسبز می روند و مدتی را در میان طبیعت زیبا و دوست داشتنی آن سپری می کنند. این منطقه از ایران بهشت عاشقان است و ویژه افرادی است که به جاذبه های ساحلی و چشم اندازهای جنگلی علاقه مند هستند همانطور که می دانید طبیعت این منطقه بسیار با ارزش است و دارای تنوع زیستی بسیار بالایی است. استان های گیلان و مازندران که از استان های پر جاذبه در کشورمان هستند این مقصد گردشگری پر جاذبه با ارائه امکانات گردشگری متنوع موجب شده است تا به یکی از مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود و از جذابیت های زیادی برخوردار است. این منطقه دارای مراتع کوهستانی بسیار سرسبز و بکر است کوه های هزار جریب که در منطقه ای میان گلستان و مازندران واقع شده است یکی از دیدنی های شمال ایران برای شما علاقه مندان و گردشگران هستند که باید از آن ها دیدن کنید.

بهترین دیدنی های شمال ایران کدام اند؟

نواحی شمالی ایران دارای شهرهای مختلفی است تمامی این شهرها دارای ویژگی های فرهنگی مشابه هستند و در بسیاری از روستاهای آن هنوز سنت ها و آداب و رسوم قدیمی مرسوم است و از جذابیت زیادی برخوردار است. یکی از مهم ترین شهرهایی که در منطقه شمالی ایران قرار دارد شهر فریدون کنار است شهری ساحلی با جاذبه های توریستی زیبا و دوست داشتنی که می تواند برای شما جذابیت زیادی داشته باشد.

جنگل های دالخانی:

این جنگل های وسیع یکی از مهم ترین جاذبه های این منطقه هستند این منطقه می تواند بهترین جا برای گشت و گزارهای شما باشد از جنگل های زیبایی که در نزدیکی این منطقه واقع شده است می توان به جنگل های رامسر نیز اشاره نمود این جنگل ها یک منطقه گردشگری پر جاذبه هستند و برای بازدید از آن ها به سمت جواهر ده بروید این جنگل ها دارای طبیعتی بسیار آرام و دلنشین هستند و خیلی از افرادی که به این منطقه سفر می کنند تجربه ورزش دارند این جنگل ها یکی از مکان های دیدنی مازندران هستند.

منطقه شمال ایران

دریاچه الیمالات:

این دریاچه یکی از زیباترین دریاچه های ایران است که در منطقه شمال کشورمان واقع شده است این دریاچه مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک های خانوادگی است دریاچه این منطقه دارای امکانات به روز تفریحی است اسب سواری، قایق رانی و دیگر تفریحات آبی از امکاناتی هستند که در این دریاچه وجود دارند و از آن دیدن می کنید. سکوت و آرامشی که در این منطقه حاکم است موجب شده تا گردشگران زیادی را به سوی خود بکشاند در حال حاضر این دریاچه یکی از مهم ترین دیدنی های شمال ایران برای گردشگران است.

چشم انداز شمال

 

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مازیچال:

معرفی روستای مازیچال می تواند اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه در اختیار شما قرار دهد. بیشتر جاذبه های این منطقه دارای ارزش طبیعی هستند یعنی شما با سفر به مناطق شمالی ایران و استان های گیلان و مازندران می توانید با بکرترین و سرسبزترین مراتع دنیا آشنا شوید مازیچال که یک منطقه ییلاقی با شرایط اقلیمی و آب و هوایی بسیار معتدل است یک مکان مناسب برای گردشگران است به ویژه افرادی که می خواهند مدتی از هیاهوی شهری درو بمانند. این منطقه ییلاقی روستاهایی همچون دراسرا، کاظم کلا و سی بن را شامل می شوند. دیدنی های مازیچال از تنوع زیادی برخوردار هستند و شما برای بازدید از این جاذبه ها باید به منطقه کلاردشت سفر کنید.

جنگل شمال

سیاهکل:

جاذبه های گردشگری و توریستی در استان گیلان بسیار زیاد و متنوع هستند یکی از جاذبه های مهم این استان منطقه توریستی سیاهکل است این منطقه دارای کوهستان های زیادی است جنگل ها و دیگر مراتع سرسبز از دیگر جذابیت های این منطقه برای گردشگران هستند. سیاهکل یک جاده دو طرفه دارد این جاده دارای طبیعت سرسبزی است و پوشیده از درختان است افرادی که در این منطقه زندگی می کنند به آن سی کل نیز می گویند که معنای آن کوه های سیاه است از جاذبه های مهم این منطقه می توان به استخر پاشوران، جنگل لاریخانی، آبشار لونک، کاروانسرای تی تی و … اشاره نمود که هر یک از این جاذبه ها دارای زیبایی های زیادی هستند.

دیدنی های شمال ایران

تالش:

یکی دیگر از دیدنی های شمال ایران منطقه گردشگری و توریستی تالش است تالش در استان گیلان واقع شده است و دارای طبیعتی بسیار زیبا است این منطقه برای مسافران بسیار مناسب است و یکی از شهرهای زیبای شمالی است این شهر دارای بازارهای محلی است که نشان دهنده فرهنگ و سنت های ارزشمند در این منطقه هستند. از مهم ترین مکان های دیدنی تالش و جاذبه های زیبای آن می توان به پارک جنگلی گیسوم، دریاچه سراگاه، منطقه ییلاقی سوباتان، پارک جنگلی سیاه داران، منطقه ییلاقی دو خاله کوه و … اشاره نمود. آبشار ورزان که یکی از آبشارهای مرتفع و پر جاذبه در این منطقه است که باید از جذابیت ها و زیبایی های آن دیدن کنید.

طبیعت شمال

قلعه رودخان فومن:

این قلعه در شمار جاذبه های دیگری است که در این منطقه واقع شده است این قلعه در شمار یکی از جاذبه های تاریخی است که می توانید از آن دیدن کنید این قلعه آجری لقب بزرگ ترین قلعه را دارد شما برای بازدید از این قلعه باید ۱۰۰۰ پله را طی کنید. پله هایی که در مسیر رسیدن به نوک قلعه طی می کنید چشم اندازهای زیباتری را برای شما نشان می دهد شما نیز اگر قصد دارید تا مدت زیادی را در شمال بمانید بهتر است سری به این قلعه تاریخی نیز بزنید این قلعه تاریخی که قدمت زیادی دارد از جاذبه های تاریخی برای شما علاقه مندان است. با رسیدن به بالای قلعه مناظر بسیار زیبایی را مشاهده می کنید جنگل های اطراف منطقه، مناظر مه آلود و طبیعت دوست داشتنی را مشاهده خواهید کرد.

جاذبه تاریخی شمال

مناطق زیبا و پر جاذبه در شمال ایران بسیار زیاد هستند این منطقه از جذابیت های طبیعی بسیار زیادی برخوردار است شما گردشگران در سفر به این منطقه می توانید از جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی دیدن کنید که در این بخش با آن ها آشنا شدید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *