دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مکان های دیدنی تالش و مناطق تفریحی این شهر زیبا

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱
  • ۰

تالش یک منطقفه توریستی و تفریحی بی نظیر در استان گیلان است که از جمله جاذبه های شناخته شده در ایران محسوب می شود. آبشار ورزان از مهم ترین جاذبه هایی است که می توانید در تالش مشاهده کنید و از جذابیت های آن استفاده کنید.

در غرب ایران و اردبیل جاذبه های گردشگری مختلفی وجود دارند و از مرزهای آستارا تا دریای خزر و بندر انزلی می توانید شاهد چشم اندازهایی بسیار خاص باشید. چشم اندازهایی که بسیار بکر و بی نظیر می باشند و هرساله گردشگران زیادی را جذب خود کرده اند. مکان های دیدنی تالش به دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز بسیار متنوع و متعدد هستند و هر یک دارای زیبایی خاص می باشند.

      مکان های گردشگری تالش

مکان های دیدنی تالش:

تالش از نواحی مختلف توسط رشته کوه های البرز احاطه شده است و با متصل شدن به دریا خزر شمار جاذبه های آن رو به افزایش است. در اینجا با بسیاری از این مکان های دیدنی که جنبه توریستی و گردگشری دارند آشنا خواهید شد و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد.

مکان های دیدنی جذاب تالش

غار سوباتان:

در شمال شرقی تالش منطقه ای دست نخورده از طبیعت دیده می شود که دارای صخره هایی با ارتفاع ۱۵ متر می باشند و عرض این صخره ها به ۲۰۰ متر نیز می رسد. در میان این صخره ها غاری دیده می شود که دارای شکافی است و محل مناسبی برای افراد غار نورد است.

مکان های دیدنی در تالش

رودخانه کرگان رود:

این رودخانه یکی از جاهای دیدنی تالش و یکی از رودخانه های پر جریان در تالش است که از رودخانه های بزرگی همچون آق اولر سر چشمه می گیرد. در این رودخانه گونه های مختلفی از ماهیان همچون ماهی سفید صید می شود.

  •  آرون گروپس

جاذبه ها و مکان های دیدنی تالش

آبشار ورزان:

در شمال غرب تالش و به فاصله ۳۶ کیلومتری از این منطقه این آبشار قرار گرفته است که دارای طبیعت و چشم اندازی بسیار بکر و خاص است و چراگاهی مناسب برای دام ها است.

مکان های دیدنی مهم تالش

دریاچه سراگاه:

روستای سراگاه نیز یکی دیگر از مکان های بسیار تماشایی و دیدنی در  تالش است که در آن می توانید چشم اندازهایی ویژه ای را مشاهده کنید از جمله جاذبه های مهم در این روستا دریاچه سراگاه است که محلی برای پرورش ماهی است.

مکان های دیدنی و مناظر تالش

پارک جنگلی سیاه داران:

موقعیت جغرافیایی این پارک جنگلی به دلیل برخورداری از آب و هوای مناسب دارای جلگه و مراتع سر سبز است. این جنگل یک تفرجگاه و منطقه تفریحی برای بسیاری از گردشگران است.

جاذبه های دیدنی تالش

پارک جنگلی گیسوم:

در این جنگل راه رویی از درختان جنگلی وجود دارد که نمایی ویژه به این منطقه بخشیده است طبیعت جنگلی بی نظیر این پارک آن را به یکی از منطقه های گردشگری تالش تبدیل کرده است. در اطراف این پارک جنگلی امکانات مختلفی همچون سوییت های اجاره ای در اختیار گردشگران قرار داده شده است.

مکان های دیدنی جالب تالش

قلعه صلصال :

این قلعه از جمله بناهای قدیمی تالش است که قدمت آن به هزار سال پیش می رسد، قسمت داخلی آن دارای اقامتگاه، ارگ قلعه، آب انبار، سرویس بهداشتی و جایگاه نگهبانی است و قسمت خارجی آن طوری ساخته شده که با سنگ های رودخانه ای سر و شکل پیدا کرده است.

از قلعه صلصلال می توانید چشم اندازی زیبا بر دریای خزر و دشت زیبای تالش داشته باشید، ضمن اینکه این قلعه دارای یک معماری نظامی می باشد و از این نظر گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می نماید.

مناطق گردشگری تالش

آبشار زمرد :

این آبشار زیبا با منظره بهشتی از ترکیب دو دهستان به نام های چوبر و چویق به وجود آمده است، این آبشار به خاطر به جود آمدن دو آبشار زیبا در دل صخره های سرسبز به آبشار دوقلو نیز شهرت دارد.

ارتفاع یک از آبشار ها به ۹ متر و دیگری به ۱۵ متر می رسد که با یک فاصله عرضی از هم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و به شکل پلکانی به دریاچه می ریزند.

در صورت تمایل برای دیدن این آبشار زیبا در دل مناطق جنگلی سرسبز و دیدنی و لذت بردن از آب و هوای تازه تالش می توانید در فصل بهار رهسپار این منطقه تماشایی شده و از طبیعت بی نظیر آن به دور از هوای شرجی و سرمای استخوان سوز بهرمند شوید.

تصاویر مکان های دیدنی تالش

آتشکده ایسپیه مزگت :

این آتشکده نیز از جمله آتشکده هایی است که دارای بنای سنگی و قدیمی بزرگ بوده و در زمان ساسانیان ساخته شده است، ضمن اینکه بازسازی اولیه این آتشکده مربوط به دوران سلجوقیان می باشد.

آتشکده ایسپیه مزگت در میان جنگل و خزه های سبز می باشد، این بنا در بخش پره سر شهرستان رضوانشهر در رشت واقع است که کتبه ها نشان م دهد که عمر این بنا به قرن چهارم بر می گردد، اگرچه امروزه از ساختمان آجری و استوار این بنا چیز زیادی باقی نمانده اما در روزگار خود و حتی سالها بعد با شکل و شمایلی زیبا با معماری همگون در منطقه ای آباد جلوه می کرده است.

مکانهای گردشگری تالش

علاوه بر این مکان های دیدنی تالش که در این بخش با آن ها آشنا شدید جاذبه های دیگری نیز در این منطقه وجود دارند که برخی از آن ها شامل منطقه های ییلاقی و مراتع سر سبز هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *