دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

زیباترین دیدنی های جنوب ایران و چشم اندازهایی که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۸ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

دیدنی های جنوب ایران از جذابیت و تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند این منطقه دارای شهرهای ساحلی بسیار زیبایی همچون کیش، هرمز، قشم و بندر عباس است هر یک از این شهرها دارای زیبایی های بکری هستند و با وجود تنوع جاذبه های طبیعی، توریستی، تاریخی، فرهنگی و مدرن خود مورد توجه علاقه مندان و گردشگران هستند. شما علاقه مندان در این بخش با دیدنی های مهمی از جنوب ایران و شهرهای مهمی همچون کیش، هرمز، بندر عباس و … آشنا خواهید شد. 

جنوب کشور ایران دارای جاذبه های بسیار زیبایی است این منطقه ساحلی با وجود چشم اندازهای زیبا و سواحل دریای خود از ویژگی های توریستی منحصر به فردی برخوردار است و می تواند به عنوان یکی از مهم ترین و جذاب ترین مقاصد گردشگری در ایران شناخته شود. این منطقه از ایران دارای جذابیت های بسیار زیادی است و در فصل های مختلفی از سال نیز گردشگر دارد به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی این منطقه بسیار پر تردد است و یکی از قطب های گردشگری مهم در ایران است. بازدید از این منطقه تفریحی و توریستی می تواند تجربه ای ویژه و منحصر به فرد را در اختیار شما عزیزان و علاقه مندان قرار دهد شما علاقه مندان می توانید یک برنامه ریزی هیجان انگیز برای سفر خود به این مناطق داشه باشید و در این بخش نیز با جاذبه های مهمی از این مناطق آشنا می شوید. دیدنی های جنوب ایران بسیار متنوع هستند این جاذبه ها شامل شهرهای ساحلی، بناهای تاریخی، طبیعت زیبا و جذابیت های فرهنگی می باشند که هر یک از این جاذبه ها به نوعی می تواند توجه شما علاقه مندان و گردشگران را جذب کند. این منطقه از آب و هوای نسبتا گرمی برخوردار است و از این جهت گردشگران زیادی فصل های خنک تر از سال را برای سفر خود به این مناطق انتخاب می کنند.

با دیدنی ای معروف جنوب ایران آشنا شوید:

از دزفول تا اهواز، شوش تا قشم، گناوه تا کیش، هر یک از زیبایی های منحصر به فرد خود برخوردار هستند هر یک از این شهرهای توریستی زیبا در جنوب ایران دارای سواحل بکر و چشم اندازهای آبی و دریایی می باشند که جذابیت های آن را برای علاقه مندان بیشتر کرده است. هر یک از این شهرها به تنهایی دارای جذابیت های توریستی بسیار زیادی هستند از مهم ترین شهرهایی که در این منطقه واقع شده است می توان به دزفول، بوشهر، کیش، قشم، هرمز، گناوه، شوش، آبادان، شادگان، بندر عباس، چابهار، سیراف و … اشاره نمود که از مهم ترین مقاصد گردشگری در این منطقه به شمار می آیند.

 

سازه های آبی و پل دزفول:

دزفول یکی از شهرهای زیبا و پر جاذبه ای است که در سفر خود به آن می توانید با مهم ترین و زیباترین سازه های تاریخی آشنا شوید سازه هایی که دارای معماری ویژه ای هستند و همواره دارای کاربردهای متعددی هستند. پل قدیمی دزفول ۱۷ قرن قدمت دارد و یکی از قدیمی ترین سازه ها است این پل یک راه ارتباطی موثر در مسیر جندی شاپور بوده است. از دیگر سازه های مهم در شهر دزفول می توان به سازه های آبی دزفول اشاره نمود این شهر در حاشیه رودخانه واقع شده است و این سازه آبی بر روی رودخانه وسیع آن واقع شده است قدمت این پل نیز چند هزار ساله است و شامل بخش های مهم آبی، حمام و قنات است این بنا از دوران ساسانیان و عیلامیان بر جای مانده است. شما علاقه مندان در لینک می توانید با دیدنی های دزفول بیشتر آشنا شوید.

سواحل جنوب

شهر شوش:

یکی دیگر از دیدنی های جنوب ایران شهر شوش است این شهر نیز دارای بناهای تاریخی و باستانی بسیار ارزشمندی است یکی از مهم ترین بناهای باستانی در این شهر محوطه باستانی هفت تپه است که در فاصله ۱۵ کیلومتری از جنوب شرقی شهر شوشق واقع شده است. موزه هفت تپه نیز در مرکزیت چغازنبیل واقع شده است بنای چغازنبیل که یکی از معروف ترین سازه های تاریخی است دارای جذابیت های زیادی است. آرمگاه ایلامی ها نیز با اولین طاق های هلالی شکل از قدیمی ترین بناهای ساخته شده هستند قلعه شوش، حرم دانیال نبی و … از مهم ترین سازه های تاریخی و دیدنی های این شهر هستند. این آرامگاه یکی از مکان های دیدنی شوش است.

دیدنی های جنوب ایران

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کیش:

یکی دیگر از شهرهای زیبا و پر جاذبه ای که در منطقه جنوبی ایران واقع شده است است شهر زیبا و توریستی کیش است این شهر دارای جاذبه های مدرن و به روزی است و به دلیل برخورداری از سواحل زیبای خود مورد توجه گردشگران است. هر ساله گردشگران زیادی هستند که به این منطقه توریستی سفر می کنند و از جاذبه های زیبای آن بازدید می کنند این جزیره دیدنی دارای جاذبه های مهمی همچون سواحل زیبا، کشتی یونانی، شهر باستانی، رستوران های مجلل، هتل های شیک و تفریحات آبی مهیج است.

جاذبه های زیبا جنوب

قشم:

سفر به قشم نیز یکی از تجربه های دوست داشتنی است که شما می توانید آن را تجربه کنید این جزیره نیز یکی دیگر از دیدنی های جنوب ایران است و دارای بخش های توریستی متعددی است از مهم ترین جاذبه های این جزیره می توان به روستاهای قدیمی و با قدمت آن اشاره نمود. روستای لافت قشم یکی از جاذبه های مهم این روستا است و از شگفتی های ویژه ای برای گردشگران خود برخوردار است این روستای قدیمی دارای خانه هایی با ویژگی های معماری زیبایی است. از دیگر جاذبه های قشم می توان به بازار درگهان اشاره نمود این بازار بهترین گزینه برای گشت و گزارهای شما در سطح شهر است. دیدنی های قشم از جذابیت های بسیار زیادی برای علاقه مندان خود برخوردار می باشند.

مناطق بکر جنوب

 

جزیره هرمز:

جزیره ای که با وجود خاک های سرخ خود در میان گردشگران شناخته شده است بیش از ۷۰ کانی رنگی که در این منطقه یافت می شوند از ارزش زیست محیطی بسیار بالایی برخوردار هستند آداب و رسوم بسیار ویژه ای که در میان مردمان این جزیره وجود دارد موجب شده تا جذابیت های فرهنگی آن نیز شناخته شده باشند. این منطقه دارای سواحلی زیبا، نیلگون، و دارای تفریحات آبی متعدد می باشد. همچنین این منطقه دارای ارزش های تاریخی نیز می باشد و جاذبه های تاریخی مهمی همچون قلعه پرتغالی ها، دره رنگین کمان و مجسمه ها دارد.

طبیعت جنوب ایران

سفر به منطقه جنوب ایران و بازدید از دیدنی های جنوب ایران می تواند تجربه ای منحصر به فرد ویژه برای هر گردشگری باشد. در سفر به این منطقه شما علاقه مندان با جاذبه های بسیار زیادی آشنا می شوید و می توانید از زیباترین سواحل دریایی و شهرهای جنوبی دیدن کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *