دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه بروسکتا ایتالیایی خوشمزه با دستور پخت ساده

  • سحر هودانلویی
  • ۱ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

غذا از بخش های جدا نشدنی زندگی هر فردی است که تجربه مزه های جدید نیز می تواند برای آدمی بسیار لذت بخش باشد. برای آشنایی با طرز تهیه بروسکتا در ادامه این مطلب با ما همراه شوید.

چندی است که غذا های ایتالیایی از جایگاه خوبی در بین سفره های ایرانی برخوردار شده اند که این عبارت بدان معناست، با توجه به عطر و طعم بی نظیر علاوه بر ایران در بخش های مختلفی از جهان به طبخ این گروه از غذا ها می پردازند. ادامه مطلب را آموزش طرز تهیه بروسکتا پرداخته ایم، از این رو باری دیگر ما را در این بخش از آموزش آشپزی مجله آرگا همراهی نمایید.

به طور کلی برای طبخ غذا های ایتالیایی به ۳ فاکتور اصلی برای تهیه مواد ابتدایی سالم و متنوع نیاز است که آن نیز به شرح موادی همانند گوجه فرنگی، ریحان و پنیر است. در تلفظ نام بروسکتا بایستی که ت را با توجه و شدت بسیاری تلفظ کرد و گفتنی است که از پیش غذا های محبوب در رستوران های ایتالیایی نیز به شمار می آید.

این پیش غذای لذیذ به شما کمک می کند که غذای اصلی را با اشتهای بیشتری میل نمایید، چرا که تجربه به یاد ماندنی از طعم غذا ها بر جای می گذارد. همچنین با توجه به این امر که در عصر امروز، بسیاری از افراد به دنبال فینگر فود های آسان پخت و خوشمزه هستند، بروسکتا بهترین گزینه به شمار می آید.

طرز تهیه بروسکتا به چه صورت است؟

آشنایی با طرز تهیه بروسکتا

برای طبخ این غذای خوشمزه مواد گفته شده در ادامه مطلب را با توجه به مقادیر مشخص شده، تهیه نمایید.

  • مواد مورد نیاز

  1. ۴ عدد گوجه فرنگی
  2. روغن زیتون به مقدار دلخواه
  3. ۱۰۰ گرم ریحان تازه خرد شده
  4. ۱۰۰ گرم جعفری تازه خرد شده
  5. ۳۰۰ گرم پنیر پارمسان
  6. ۵ حبه سیر له شده
  7. ۱ قاشق غذا خوری آویشن
  8. ۱۰۰ گرم پیازچه
  9. ۱۰ برش نان تست
  10. نمک و فلفل به مقدار دلخواه
  • طرز پخت

  1. در مرحله ابتدایی باید فر را  از مدتی قبل در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد و یا ۳۵۶ درجه فارنهایت تنظیم کنید تا به خوبی گرم شود.
  2. حالا گوجه فرنگی را به همراه پیاز چه ها خرد کرده و در ظرفی بزرگ به همراه روغن زیتون، آویبشن، جعفری، ریحان، نمک و فلفل ترکیب کنید.
  3. در صورتی که از نان باگت برای سرو این غذا استفاده می کنید، بایستی هر یک از آنان را با قطر ۲ سانتی متر و به شکل اریب برش دهید.
  4. به وسیله یکی از برش های مخصوص آشپزی، زیر و روی نان را با روغن زیتون به خوبی چرب کرده و سپس سیر های له شده را به روی آن ها اعمال کنید
  5. حالا نان های را به درون سینی فر بچینید و ترکیبی از مواد گفته شده را به روی نان ها بریزید و سپس پنیر رنده شده پارمسان را به آن ها اضافه کنید.
  6. حالا سینی را به درون فر قرار دهید و اجازه دهید که در طی ۱۰ دقیقه به خوبی برشته و طبخ گردد.
  7. در آخر نیز به روی هر یک از بروسکتا را با چند برگ ریحان تزئین کنید.

آشنایی با طرز تهیه بروسکتا

این غذای ایتالیایی شما آماده سرو است ،امیدواریم از طعم آن لذت ببرید. نوش جان

  •  آرون گروپس

در صورتی که از طبخ این غذا به همراه تیم آموزشی مجله آرگا لذت بردید، پیشنهاد می کنیم که با کلیک به روی دیگر مطالب مرتبط همانند طرز تهیه ناگت گوشت و طرز تهیه تاپاس باری دیگر با ما همراه شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *