دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه محلبی انجیر یک دسر خوشمزه با طعم عالی

  • ندا خوشرو
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه محلبی انجیر خوشمزه و خوش طعم را در اختیار شما کدبانوهای عزیز و گرامی قرار خواهیم داد که امیدواریم با توجه به دستورات ذکر شده بتوانید این نوع محلبی را در منزل تهیه نمایید.

محلبی انجیر از انواع دسرهای خوشمزه است و اگر شما به دنبال یک دسر خوش طعم و دوست داشتنی هستید که دارای طعمی بی نظیر باشد و بتوانید آن را به صورت سالم تهیه نمایید بهتر است از طرز تهیه محلبی انجیر غافل نشوید.

محلبی انجیر و محلبی ترکیه ای و پاناکوتا و شارلوت از انواع دسرهای مجلسی می باشند و کدبانوهای عزیز می توانند با تهیه هر یک از این دسرها از مهمان های خود پذیرایی باشکوهی را داشته باشند.

طرز تهیه محلبی انجیر

مواد لازم

  • انجیر تازه : ۴۰۰ گرم
  • شکر : یک پیمانه سر پر
  • شیر : ۴ لیوان
  • نشاسته گل : ۱/۳ پیمانه
  • وانیل : نصف قاشق چایخوری
  • کره : یک قاشق مرباخوری
  • تخم شربتی : یک قاشق غذاخوری
  • گردو : ۱/۳ پیمانه

طرز تهیه محلبی انجیر دسر خوشمزه و مجلسی

برای تهیه این نوع دسر ابتدا انجیرها را به خوبی بشویید سپس آن ها را درون آبکش قرار دهید تا آب اضافش شان گرفته شود. انجیرها را به کمک رنده درشت زنده نمایید و درون قابلمه ای مناسب شکر و نشاسته و شیر را با یکدیگر ترکیب نمایید سپس مخلوط مواد را روی حرارت گاز با شعله ملایم قرار دهید و مایه دسر را هم بزنید تا به غلظتی مناسب برسد.

در این مرحله از طرز تهیه محلبی انجیر ، کره و وانیل را به مایه دسر بیفزایید سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و انجیر و گردوی خرد شده و تخم شربتی را که از قبل به همراه مقداری آب گرم خیس کرده اید به مایه دسر بیفزایید و درون لیوان ها ورقه ای نازک را بچسبانید سپس مایه دسر را درون هر یک از لیوان ها بریزید.

دسر محلبی انجیر

لیوان های حاوی دسر را درون یخچال به مدت چند ساعت قرار دهید تا خودشان را بگیرند سپس لیوان ها را از درون یخچال بیرون آورید و آن ها را به کمک گردوی خرد شده و بلوبری و برگ نعناء و … تزیین نمایید.

  •  آرون گروپس

دستور تهیه محلبی انجیر

نکات طلایی برای تهیه دسر محلبی انجیر

۱.برای تهیه این نوع دسر می توانید از انجیر خشک شده نیز استفاده نمایید که در این صورت محلبی طعمی خاص و متفاوت پیدا خواهد کرد.

۲. مایه دسر را باید به صورت مدام هم بزنید تا ته نگیرد و علاوه بر این غلظتی شبیه به فرنی داشته باشد.

۳. برای دستور تهیه محلبی انجیر ، تخم شربتی را از چند ساعت قبل درون مقداری آب خیس کنید تا حجم آن دو برابر شود.

۴. توجه داشته باشید که دسر برای سرو باید خودش را به خوبی بگیرد از این رو بهتر است دسر را از چند ساعت قبل درون یخچال قرار بدهید.

دسر محلبی انجیر

۵. وانیل باعث ایجاد طعمی بی نظیر در دسر محلبی می شود از این رو بهتر است شما از عصاره وانیل یا پودر وانیل در دستور تهیه این دسر مجلسی استفاده نمایید.

۶. از دسر محلبی می توانید برای داشتن پذیرایی باشکوه از مهمان هایتان استفاده نمایید که در این صورت بهتر است دسر را به زیبایی تزیین نمایید.

مراحل تهیه دسر محلبی انجیر

در این مطلب با آموزش دستور تهیه دسر محلبی انجیر در خدمت شما عزیزان بودیم که امیدواریم با توجه به نکات و مراحل ذکر شده بتوانید این نوع دسر را در منزل به راحتی تهیه نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *