دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه کوکی جوپرک با دستور پخت اصلی و نکات تهیه آن

  • ندا خوشرو
  • ۱۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه کوکی جوپرک در خدمت شما همراهان عزیز و گرامی خواهیم بود که امیدواریم از تهیه این نوع شیرینی خانگی در منزل نهایت لذت را ببرید.

کوکی جوپرک از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم می باشد و شما می توانید این نوع شیرینی را برای پذیرایی از مهمان هایتان در ایام عید نوروز بپزید. در دستور تهیه کوکی جوپرک از کره نرم شده و شکر قهوه ای و وانیل و تخم مرغ و آرد شیرینی پزی و جوش شیرین و جو پرک و نمک استفاده می شود.

کوکی جوپرک و کوکی گردویی و کوکی شکری و کوکی موزی از انواع شیرینی های خوش طعم می باشند و بهتر است شما برای تهیه کوکی با توجه به ذائقه خود از این روش ها استفاده نمایید.

روش تهیه کوکی جوپرک

مواد لازم

  • کره نرم شده : یک پیمانه
  • شکر قهوه ای : دو پیمانه
  • وانیل : دو قاشق چایخوری
  • آرد شیرینی پزی : ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ : دو عدد
  • جوش شیرین : ۱/۲ قاشق چایخوری
  • جو پرک : سه پیمانه
  • نمک : به مقدار کم

طرز تهیه کوکی جوپرک در منزل

ابتدا فر را روی دمای ۲۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا گرم شود. کره را در دمای اتاق قرار دهید تا مقداری نرم شود و قابل پیمانه زدن باشد.

درون ظرفی مناسب شکر و کره را با یکدیگر ترکیب نمایید و مواد را هم بزنید تا شکر به خورد کره برود سپس وانیل را به شکر بیفزایید و تخم مرغ ها را به صورت یکی یکی به مایه کوکی بیفزایید و بعد از افزودن هر تخم مرغ به مدت ۲۰ ثانیه مایه کوکی را هم بزنید سپس تخم مرغ بعدی را اضافه کنید و مایه دسر را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم بزنید.

روش تهیه کوکی جوپرک

آرد را به همراه جوش شیرین و مقداری نمک درون الک بریزید سپس آرد الک کنید و در سه مرحله به مایه کوکی بیفزایید و بعد از هر بار افزودن آرد مایه کوکی را هم بزنید. بعد از اینکه آرد به خورد مایه کوکی رفت جو پرک ها را به مایه کوکی بیفزایید سپس مایه کوکی را هم بزنید.

  •  آرون گروپس

در مرحله بعدی طرز تهیه کوکی جوپرک به کمک اسکوپ یا قاشق از خمیر مقداری بردارید سپس خمیر را روی سینی که از قبل چرب کرده اید قرار بدهید. توجه داشته باشید که فاصله بین کوکی ها باید به اندازه دو برابر باشد زیرا بعد از پخت کوکی ها دو برابر می شوند.

مراحل تهیه کوکی جوپرک

سینی را درون فر که از قبل گرم کرده اید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار بدهید و اجازه دهید تا کوکی ها پخته شوند و بعد از مدت زمان ذکر شده کوکی ها را از درون فر بیرون آورید.

طرز تهیه کوکی جوپرک در منزل

نکات طلایی برای پخت بهتر کوکی با جو پرک

۱.کوکی نباید بیش از حد درون فر بماند زیرا خشک می شود.

۲. بعد از پخت کوکی ها اجازه دهید تا مقداری خنک شوند سپس آن ها را از درون سینی بیرون آورید.

۳. در دستور تهیه کوکی جوپرک از شکر سفید استفاده نکنید زیرا کیفیت کوکی تغییر می کند.

۴. توجه داشته باشید که بعد از افزودن تخم مرغ ها به مایه کوکی باید مایه آن را به خوبی هم بزنید تا با تخم مرغ ها مخلوط شود.

طرز تهیه کوکی جوپرک در منزل

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با دستور تهیه کوکی جوپرک در خدمت شما کدبانوهای عزیز بودیم که امیدواریم از طعم بی نظیر این نوع شیرینی نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *