دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

طرز تهیه شربت به لیمو فوق العاده خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۵ آبان ۱۳۹۹
  • ۰

شربت به لیمو از انواع نوشیدنی های خنک و خوش طعم می باشد که به راحتی در منزل می توانید آن را تهیه کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه شربت به لیمو را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش می دهیم.

شربت ها طعم های متفاوتی دارند و شما می توانید بنا بر ذائقه خود در فصل تابستان انواع شربت ها را تهیه کنید. در این بخش از آشپزی مجله آرگا قصد داریم تا شما را با طرز تهیه شربت به لیمو خوش طعم به صورت مرحله به مرحله آشنا سازیم.

در فصول گرم تابستان نوشیدن شربت بسیار دلچسب و گوارا است. شربت ها در انواع طعم های مختلف نظیر شربت آلبالو و شربت زعفران و شربت به لیمو موجود هستند. روش درست کردن شربت به لیمو بسیار آسان و راحت است و شما می توانید با صرف مدت زمان اندکی این شربت خوش عطر و خوش طعم را تهیه نمایید.

  شربت به لیمو

مواد لازم برای ۴ نفر

شکر : ۲ کیلو
آب : ۴ لیوان
آبلیمو : ۱/۲ استکان
به : ۲ کیلو

طرز تهیه شربت به لیمو

در مرحله اول طرز تهیه شربت به لیمو ابتدا به را تمیز کنید و بشویید سپس به را رنده کنید می توانید به را ۴ قاچ کنید و دانه های آن را خارج کنید و از چرخ رد کنید. در مرحله بعدی تهیه شربت به لیمو، میوه به رنده شده یا چرخ شده را در درون صافی بریزید و آب آن ها را بگیرید. شکر را با ۴ لیوان آب در درون قابلمه ای مناسب بریزید و بعد از این که آب به دمای جوش رسید و شربت دو یا سه جوش زد شربت را در درون صافی بریزید.

قوام آمدن شربت

شربت صاف شده را با آب به مخلوط کنید و دوباره مخلوط شربت و آب به را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا چند جوش بزنند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

قرار دادن مخلوط شکر و آب بر ریو حرارت گاز

بعد از این که شربت قوام آمد. آبلیمو را به شربت به لیمو اضافه نمایید و اجازه دهید، شربت و آبلیمو دو و سه جوش بزنند و سپس قابلمه را از روی گاز بردارید.

طرز تهیه شربت به لیمو

روش دیگری از تهیه شربت به لیمو

در این بخش، دستور تهیه شربت «به لیمو» به روش دیگری را در اختیارتان قرار می دهیم، در این دستور تهیه از شربت به لیموی سنتی و پرطرفدار که خواص درمانی زیادی نیز دارد، همانند روش قبلی عمل می کنیم با این تفاوت که برگ به لیمو نیز به ترکیب مواد اضافه خواهد شد، بنابراین برای یادگیری آن تا پایان همراه ما شید.

نحوه تهیه شربت به لیمو

مواد لازم

  • میوه به/ ۲ عدد
  • آب/ ۲ لیوان
  • شکر/ نصف لیوان
  • برگ به لیمو/ یک عدد
  • آب لیمو ترش/ ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شربت به لیمو با برگ آن

در ابتدای تهیه شربت به لیمو، به ها را پوست بکنید و از وسط به دو نیم تبدیل کنید، سپس هسته های آنها را درآورده و کنار بگذارید (هسته های این میوه نیز خاصیت درمانی دارند) و بعد به ها را داخل آبمیوه گیری بیندازید و آب آن را بگیرید، در صورتی که مایلید پالپ های میوه به نیز در شربت شما دیده شوند، می توانید از یک رنده ریز استفاده کنید.

در مرحله بعدی، در داخل قابلمه ای مناسب در حدود ۲ لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس شکر را کم کم به آن بیفزایید و به وسیله قاشق هم بزنید تا در آب حل شود، حال اجازه دهید تا شربت شما به جوش آمده و قوام آید (به غلظت مناسب برسد)، سپس حرارت زیر آن را کم کنید و آب میوه به را اضافه کنید و با قاشق دوباره هم بزنید تا شربت مقداری دیگر قوام آید.

اکنون آب لیمو ترش و برگ به لیمو را اضافه کنید، افزودن این مواد موجب خوش عطر شدن و طعم بهتر شربت خواهد شد، سپس بعد از حدود ۵ دقیقه حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید و قابلمه را کنار بگذارید تا شربت خنک شود، حال می توانید شربت را در ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید تا در هر زمان دلخواه, مقداری از آن را در لیوان بریزید و بعد از اضافه کردن مقداری آب خنک و چند تکه یخ و هم زدن آن با قاشق نوش جان کنید.

آموزش تهیه شربت به لیمو

شربت به لیمو از انواع شربت هایی است که در ماه مبارک رمضان می توانید هنگام افطار آن را تهیه نمایید. در این مطلب دستور تهیه شربت به لیمو را ملاحظه کردید که امیدواریم با کمک این آموزش بتوانید شربت به لیمو با بهترین طعم را در منزل تهیه کنید. برای مشاهده تهیه انواع شربت و نوشیدنی های متفاوت می توانید به بخش نوشیدنی سرد مراجعه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *