دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

چگونگی مراقبت از موی کراتینه شده و چند توصیه کاربردی

  • ملیحه بال افکن
  • ۳ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

از آنجایی که پس از کراتینه، موها برای اینکه دوام و ثبات بیشتری داشته باشند بایستی مراقبت هایی را انجام دهید که به همین منظور ما در این مقاله سعی داریم به بیان برخی از روش های نگهداری و مراقبت از موی کراتینه شده بپردازیم با ما همراه باشید.

به طور کلی بسیاری از بانوان برای راحت شدن از شر موهای وز و آسیب دیده خود موهایشان را با استفاده از مواد شیمیایی کراتینه می کنند ولی توجه داشته باشید که بعد از انجام این متد روی موها بایستی در جهت مراقبت و محافظت از موهای خود تلاش کنید و موهایتان را مادام صاف نگهداری کنید تا مواد کراتینه به خوبی روی آن بنشیند و دچار مشکل نشوید.

مراقبت از موی کراتینه شده

همانطور که تمامی ما می دانیم اساسا مو از کراتین یعنی همان پروتئینی که در پوست و ناخن وجود دارد ساخته شده است. به همین خاطر موهایی که خیلی خشک و آسیب دیده هستند به این معنی است که مو کراتین، آمینو اسید و پروتئین های موجود در خود را به مقدار زیادی از دست داده است که در نتیجه برای برگرداندن کراتین مورد نیاز مو بایستی موها هر از گاهی تا دو مرحله کراتینه شوند. به طور کلی اگر شما نیز دارای موهای مجعد و وز دار هستید می توانید با یکبار مراجعه به سالن های زیبایی و کراتینه کردن موهای خود را صاف و درخشان تر کنید. از مزیت کراتینه کردن موها با توجه به پروتئین هایی که دارد می توان به کاهش فر مو اشاره کرد. بهتر است بدانید که صافی برخی از موها با کراتین مرحله اول ۱۰۰ درصد انجام می شود ولی برخی دیگر پس از شستشوی ۷۲ ساعته مجددا کراتینه خواهند شد. توجه داشته باشید که این کراتینه مجدد به این معنا نیست که حالت درمانی روی موها نداشته بلکه تنها الت صافی بر روی موها تثبیت خواهد شد. اکثریت سالن های زیبایی اعلام می کنند که در درمان اساسی موهای خود با روش کراتینه صبور باشید و برای رسیدن به نتیجه دلخواه خود به مشاوره آرایشگرتان اعتماد کنید. بهتر است بدانید که پس از انجام این کار مو نیاز به مراقبت و نگهداری زیادی دارد و مادام بایستی موهای خود را صاف نگه دارید تا مواد کراتین روی آن بنشیند.

اصول مراقبت از موی کراتینه

مراحل و دستورالعمل کراتینه کردن مو:

بهتر است بدانید که دستورالعمل آموزش کراتین مو چندان کار سخت و دشواری نیست و در ادامه شما با انجام مراحل بیان شده می توانید موهایی صاف و زیبا داشته باشید:

توجه داشته باشید که در گام اول بایستی کف سر و موها را با استفاده از یک شامپوی پاک کننده عقمی به خوبی بشویید و سپس ان را خشک نمایید.

سپس موها را قسمت بندی نموده و روی هر قسمت از موها با استفاده از قلم محلول لیکوئیدی کراتین پخش کنید و به ارامی شانه بزنید.

به این نکته دقت داشته باشید که میزان کراتینی که مو با آن آغشته می شود می بایست بسیار بسیار کم و به اندازه باشد. به طور کلی نیاز نیست مانند رنگ مو مقدار زیادی ماده کراتین بر روی موها قرار دهید و تنها به اندازه ای که موها مرطوب شوند کافی است.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

دستورالعمل کراتینه موها

پس از اینکه تمام سطح موها با کراتین آغشته شد بایستی یک مرتبه کل موها را شانه زده و سپس موها را داخل یک کلاه گرم نگه دارید تا مواد کراتین به داخل مو نیز نفوذ پیدا کند. توجه داشته باشید که بسته به مدت زمانی که مو تحمل دارد تا زمانی که خشک نشود بایستی موها در این همین حالت قرار بگیرند.

در مرحله بعد بدون اینکه مو شسته شود بایستی با دقت به صاف کردن مو با سشوار بپردازید و سپس با اتو مو با حرارت بالا صاف شود. توجه داشته باشید که دقت و عملکرد در این مرحله سبب اصلی زیبایی در حالت موها می شود.

پس از انجام این کراتینه موها توصیه می شود که تا چند روز موهای خود را نشویید تا مواد کراتین داخل مغز موها نیز نفوذ پیدا کنند.

انجام کراتینه موها

مراقبت های ویژه از موهای کراتینه شده:

همانطور که متوجه شدید کراتینه کردن موها اغلب برای رفع وزی و خوش حالت شدن موها انجام می شود که پس از آن بایستی محافظت های لازم را از موی خود انجام دهید و به همین منظور در ادامه سعی داریم شما را با برخی از روش های مراقبت از موی کراتینه شده آشنا نماییم:

از شامپوهای مخصوص موی کراتینه شده استفاده نمایید:

توجه داشته باشید که یکی از نکات مراقبت از موی کراتینه شده اصول شستشو و نوع شامپوی مصرفی می باشد و به همین خاطر اغلب توصیه می شود برای شستن موهای خود از شامپوهای فاقد سدیم کلراید و سولفات فری استفاده نمایید زیرا استفاده از این نوع محصولات موجب ماندگاری بیشتر آثار کراتین مو خواهند شد. همچنین که این موضوع بایستی در مورد نرم کننده ها و ماسک های مو نیز رعایت شوند و از ماسک و نرم کننده هایی فاقد سولفات و سدیم کلراید برای موهای خود استفاده نمایید.

محافظت از موی کراتینه شده

عدم استفاده از وسایل حرارتی بر روی موی کراتینه شده:

به طور کلی اتوی مو و بابلیس ها بسیار و راحت می باشند اما استفاده روزانه از آن ها در نهایت منجر به خشکی و آسیب به موهای شما خواهد شد. از آنجایی که وسایل حرارتی برای استفاده های کم مناسب هستند باید سعی کنید تا حد امکان استفاده از این وسایل را کنار بگذارید.

عدم شستشوی مداوم موی کراتینه شده:

درست است که استفاده از محصولات فاقد سولفات آسیبی به موها نمی زند اما توصیه می شود تا جایی که امکان دارد شستشوی موها را کاهش دهید زیرا شستن مکرر موها باعث می شود عمر کراتینه مو کمتر شود. به همین منظور اغلب توصیه می شود اگر دارای موهای چربی نمی باشید شستشوی موها در طول هفته ۲ مرتبه کافی است.

عدم شستشوی موی کراتینه شده

پیچیدن و محافظت از موی کراتینه شده در طول شب:

توجه داشته باشید که پیچیدن موهای لخت در طول شب نه تنها باعث می شود صبح روز بعد راحت باشید بلکه از تار های ظریف موی شما در خواب هم محافظت خواهد کرد مخصوصا اگر از یک محافظ خارجی مانند رویه ی بالشت یا کاور های مو استفاده می کنید.

استفاده از نرم کننده در شستشوی موی کراتینه شده:

بهتر است بدانید که موارد مورد استفاده برای لخت کردن مو روغن طبیعی مو را از بین خواهند برد و از آنجایی که بازگرداندن رطوبت به موها برای حفظ آن ها ضروری است توصیه می شود به جای استفاده از مواد چرب و مملو از وازلین که رطوبت چندان زیادی را هم به موهای شما نخواهد داد از یک نرم کننده و مرطوب کننده با کیفیت استفاده کنید تا رطوبت موهای خود را در سطح ایده آلی حفظ نماید. لازم است موهای خود را پس از شامپو با نرم کننده شسته و به آرامی آبکشی نمایید و همچنین دو یا چهار مرتبه در طول ماه از این نرم کننده های استفاده نمایید تا موهای زیباتری داشته باشید.

استفاده از نرم کننده برای موهای کراتینه شده

با موهای کراتینه شده به استخر نروید:

توجه داشته باشید که آب شور و کلردار استخر کراتین موها را از بین خواهد بود و به همین خاطر تا جایی که می توانید از رفتن به استخر پرهیز کنید. ولی اگر محبور به شنا کردن شدید ابتدا باید موهایتان را با آب بشویید و سپس از یک نرم کننده بدون نیاز به آبکشی استفاده نمایید زیرا انجام این کار جلوی نفوذ کلر و آب شور را به بدنه موها می گیرد. همچنین پس از اینکه شنایتان تمام شد بلافاصله موهایتان را آبکشی کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *