دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

نقد و بررسی گوشی ال جی w30 در چند دقیقه!

  • حکیمه فهیمی
  • ۹ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

در ماه جولای سال ۲۰۱۹ کمپانی ال جی طی مراسمی اختصاصی از سه اسمارتفون جدید سری W با اسامی W30, W10,W30pro در کشور هند رونمایی کرد. در این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی ال جی w30 بپردازیم که میان رده ای با کیفیت بوده و از نقاط قوت این اسمارتفون می توان به دوربین های سه گانه و باتری آن اشاره کرد.

چنانچه قصد دارید گوشی میان رده ای تهیه کنید که کیفیت بالایی داشته باشد، ال جی w30 می تواند انتخاب مناسبی باشد. این گوشی بابهره مندی از دوربین های سه گانه و باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی کم مصرف بوده و برای استفاده روزانه بسیار مطلوب می باشد.

بررسی گوشی میان رده ال جی w30

شرکت ال جی یکی از برجسته ترین برندهای تجاری کره در کنار سامسونگ می باشد که با هموطن خود رقابتی همیشگی دارد. با این وجود از ژانویه ۲۰۱۹ حضور آن در بازار کمرنگ شده بود تا این که در ماه جولای همین سال کمپانی ال جی طی مراسمی اختصاصی از سه اسمارتفون جدید و اقتصادی سری W با اسامی W30, W10,W30pro در کشور هند رونمایی کرد. دوربین در این سه گوشی از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد و هر سه دستگاه دارای نمایشگری فول ویژن با وضوح اچ دی پلاس هستند. اما نمایشگر در نسخه w30 و w30pro با بریدگی قطره مانند همراه می باشد و در نسخه w10 مجهز به ناچی شبیه اکثر گوشی های امروزی است.

در این مطلب قصد داریم مدل w30 ال جی را مورد بررسی قرار دهیم. این گوشی دو سیمکارته بوده و دارای ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی می باشد.از جمله نقاط قوت گوشی ال جی w30 می توان به دوربین های سه گانه و باتری چهار هزار میلی آمپرساعتی آن اشاره کرد. این اسمارتفون برای استفاده روزانه عملکرد مطلوبی داشته و اجرای بازی های سبک نیز بدون لگ و تاخیر صورت می گیرد. از دیگر قابلیت های w30 می توان به بهره گیری از اندروید ۹.۰ و پردازنده هشت هسته ای مدیاتک اشاره نمود. اگر علاقمند هستید تا با گوشی ال جی w30 بیشتر آشنا شوید در ادامه به بررسی همه جانبه این اسمارتفون میان رده کره ای می پردازیم.

 طراحی

با نگاه به گوشی ال جی w30 روشن می شود که ال جی از روند پیشرفت و چگونگی گوشی های هوشمند در بازار بی خبر نبوده و این اسمارتفون یکی از بهترین دستگاه های مقرون به صرفه ازار محسوب می شود. در بررسی ها مشخص شد ساخت w30 بر پایه پلی کربنات بوده و بدنه آن براق می باشد که حسی زیبا را به کاربر القا می کند. در ضمن استفاده از نوارهای مورب در پشت، برش قرمز پیرامون لنز دوریین اصلی در پنل عقب و مطاقت رنگ در طرفین زیبایی گوشی را دوچندان ساخته است.

  •  آرون گروپس

پنل پشتی گوشی میزبان ماژول دوربین سه گانه در گوشه بالا و سمت چپ به همراه قلش ال ای دی، حسگر اثرانگشت خازنی به طرف مرکز و نشان ال جی در پایین این صفحه می باشد. در سمت چپ شاهد حضور شکاف سیم کارت ترکیبی ، در سمت راست کلیدهای فیزیکی هستیم. در بالای دستگاه جک هدفون ۳.۵ میلی متری و در پایین پورت میکروUSB به همراه یک بلندگو قرار دارند. ارگونومی گوشی نیز با توجه به توزیع مناسب وزن خوب به نظر می رسد.

صفحه نمایش

گوشی ال جی W30 از نمایشگری ۶.۲۶ اینچی HD+ بهره می برد و جنس پنل آن ال سی دی می باشد. این نمایشگر را ناچی قطره ای برای حضور دوربین سلفی همراهی می کند. با این وجود صفحه نمایش در پایین گوشی دارای حاشیه های قابل توجهی است. طراحی کلی این نمایشگر به صورت شیشه ای بوده که در بیشتر گوشی های مشابه امر متداولی محسوب می شود. قابل ذکر است صفحه نمایش W30 با رزولوشن ۷۲۰*۱۵۲۰ دارای نسبت تصویر ۱۹:۹ می باشد و تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل را در هر اینچ نمایشگر ارائه می کند.

این نمایشگر در میان محصولات هم رده بزرگ به نظر می رسد و حدود ۸۰.۴ درصد مساحت جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است. در بررسی صورت گرفته مشخص شد که صفحه نمایش گوشی ال جی W30 در این بازه قیمتی عملکرد مطلوبی داشته و تصاویر زنده ای را ارائه می دهد در ضمن در زیر نور مستقیم آفتاب مشاهده محتوا و خوانایی آن به خوبی امکان پذیر است.

دوربین

بررسی ها نشان می دهد دوربین های سه گانه گوشی ال جی W30 عملکرد بسیار خوبی دارند و شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم F/2.0 ، دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس ثابت و گشودگی دیافرگام F/2.2 و دوربین عمق سنج ۲مگاپیکسلی می باشند. این دوریین ها کیفیت بالای تصاویر ثبتی را تضمین خواهند کرد. دوربین اصلی از سنسور IMX486 سونی بهره می گیرد که در زنفون مکس پرو M2 نیز بکار گرفته شده بود. در نور روز عکس های خوب و با کیفیتی با این دوربین ها به ثبت خواهد رسید اما اشیایی که در محدوده نزدیک به هم قرار دارند جزئیات کمی ارائه می دهند.

متاسفانه کارایی سیستم فوکوس خودکار دوربین مناسب نبوده و در موقع نیاز باید در کمتر از یک ثانیه تنظیم شود. عملکرد کلوزآپ ها خوب بوده و موقع عکسبرداری، سوژه باید بعد از فشار کلید دیافراگم دوثانیه ای منتظر بماند تا عکس باکیفیت و بدون تیرگی به ثبت برسد. با اینکه عکس های عریض گوشی جزئیات کمی دارند ولی می توانید از دیگر حالت های موجود مانند پانورما، اسلوموشن، تایم لپس، بوکه ها و گزینه های جذاب عکسبرداری در شب بهره بگیرید.

دوربین سلفی گوشی ال جی w30نیز ۱۶ مگاپیکسلی بوده و عکس های سلفی قابل قبولی را به ثبت می رساند و معمولا جزئیات و کیفیت خوبی را ارائه می دهد. کیفیت این دوربین در نور کم متوسط بوده ولی باز هم سلفی زیبا و چشم نوازی به ثبت خواهد رسید. ناگفته نماند با این دوربین می توانید بافت پوستی افراد را نیز صاف و زیبا سازید.

عملکرد

ال جی گوشی w30 را در بخش سخت افزاری به چیپست Helio p22 media tec با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز ساخته است. از این مقدار حدود ۱۹ گیگابایت حافظه در اختیار کاربر قرار می گیرد که برای افرادی با داده های زیاد ظرفیت کافی نبوده و نیاز است از کارت حافظه بهره بگیرید. اما برای استفاده از کارت میکروSD باید از سیمکارت دوم صرف نظر کنید. رم در نظر گرفته شده برای این اسمارتفون به همراه پردازنده هشت هسته ای Cortex-A53 عملکرد قابل قبولی را به نمایش می گذارند.

بررسی ها نشان می دهد گوشی ال جی w30 برای استفاده روزانه و ساده به بازار ارائه شده است و شما می توانید با آن به اجرای بازی هایی همچون Angry Bird و Candy Crush بدون کوچکترین مشکل و تاخیری بپردازید ولی برای بازی هایی مانند pubG احتمالا با لگ و تاخیر روبرو شوید. ناگفته نماند این گوشی امکان استفاده همزمان چند برنامه را نیز به شما می دهد تا نیازتان مرتفع گردد.

از نقاط ضعف w30 می توان به عملکرد کند حسگر اثرانگشت اشاره کرد که به طور معمول نیاز است برای قفل گشایی دوبار از آن استفاده شود. در ادامه باید گفت سیستم عامل این گوشی بر پایه اندورید ۹  پای می باشد که به همراه پردازنده عملکرد قال قبولی را به اجرا می گذارند.  قابل ذکر است تمام قابلیت های گوگل مانند Google Now, Digital Wellbeing, Pixel Launcher و … را دریافت خواهید کرد. با این وجود ال جی برای انتخاب یک برنامه دوربین سفارشی در رابط کاربری ماژول دوربین سه بعدی را در پنل پشتی دستگاه به کار گرفته است.

باتری

باتری بکار رفته در گوشی ال جی w30 ظرفیتی معادل با ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت داشته و در بررسی ها مشخص شد برای یک روز کامل انرژی دستگاه را تامین می کند. البته بسته به نوع مصرف کاربر این عدد می تواند تغییر کند. با این حال باتری w30 نقاط قوت این اسمارتفون می باشد.

جمع بندی

با قیمتی که ال جی برای w30  درنظر گرفته این اسمارتفون باید با گوشی هایی مانند ردمی نوت ۷، گلکسی a10 و Realme 3 به رقابت بپردازد. این اسمارتفون ها فاقد مازول دوربین سه گانه بوده و ممکن است کاربر را به سمت ال جی w30 سوق بدهد. گوشی ال جی w30 علاوه بر دوربین سه گانه دارای باتری قدرتمند نیز می باشد و کیفیت دوربین سلفی به همراه قابلیت عکاسی در نور کم نیز ارزش خرید این نسخه را بیشتر کرده است. به هر حال این اسمارتفون برای استفاده روزمره مناسب بوده و بازی های سبک نیز بدون هیچ لگ و تاخیری روی آن قابل اجرا هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *