دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

چند توصیه مهم برای مراقبت از موهای کودکان

  • مریم صبوری
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

ما در این مقاله به موضوع مراقبت از موهای کودکان می پردازیم که با رعایت چند نکته که در متن ذکر شده در کنار یک تغذیه مغذی پس از شش ماهگی که برنامه غذایی حاوی پروتئین و سبزیجات و میوه ها باشد می تواند در جهت رشد و سلامت موهای فرزندتان موثر باشد.

موی بچه ها همانند موهای بزرگسالان به مواظبت احتیاج دارد که با رعایت اصول و نکات مهم نیازمند یکسری نگهداری ها است. دقت و توجه نسبت به موی ضخیم و فر و نازک و کم پشت و صاف با یکدیگر متفاوت است. اگر کودک دلبندتان در هنگام تولد موهایی کم پشت دارد اصلا جایه نگرانی نیست و این حالت طبیعی می باشد. همه نوزادان ویژگی رشد مو خود را دارند که با کمی صبر در کمتر از سه سال سرش همواره پر از مو می شود. در هنگام تولد با گذشت زمان موهای اولیه می ریزد و همیشگی نیست که بعد ها جایگزین اش را موی درخشان و شفاف همراه با پیچ و تاب و فر و با رنگ بلوند یا تیره می گیرد. با ما در ادامه مطالب همراه باشید.

روش های مراقبت از موهای کودکان

توصیه های مهم برای مراقبت از موهای کودکان

یکی از بااهمیت ترین مواردی که می توان به آن اشاره کرد تغذیه صحیح است. این عامل مهم به زیبایی و رشد و تقویت موی کودکان بسیار کمک می کند. در واقع با گذر زمان موهای بچه ها با تغییرات زیادی روبرو است که هنگام شیرخوارگی با حجم خیلی کم و با گذشت زمان هر روز موهایش پرپشت تر و ضخیم تر خواهد شد. برای مراقبت از موهای کودکان باید این نکته را درنظر بگیریم که سلامت و زیبایی آن حفظ شود تا در زمان اولیه خودش یاد بگیرد چگونه از مو هایش نگهداری کند. موهای بلند و مرتب امری مهم برای اغلب دختران تلقی می شود که می توان به بهداشت او اهمیت دهد تا رشد سالمی داشته باشد.

محافظت از موهای فرزندان

  • موهای کم پشت

برخی از نوزادان هنگام به دنیا آمدن با موهایی کم هستند که در این نوع نباید فکر کنید چون موهایش کم پشت است و یا مویی ندارد پس نیازی به شامپو زدن نیست. در واقع باید در هفته ۲ مرتبه او را به حمام برده و چربی سرش را از بین ببرید چون سبیوم های در کف سر موجب تجمع چربی می شود و نقاط زرد رنگی یا قهوه ایی را با پوسته ریزی به همراه دارد. شامپو موجب رفع شپش سر می شود که اگر بهداشت به خوبی رعایت شود هیچ موقع این اتفاق نخواهد افتاد. چنانچه سر کودکتان بدون مو است می توانید از کلاه استفاده نمایید تا بعد گذشت زمان موهایش رشد کند و ظاهری زیبا به او ببخشد.

  • موهای ضخیم و صاف

اگر فرزندتان موهایی صاف و ضخیم دارد باید از برس یا شانه نرم استفاده شود. همچنین برای مراقبت از موهای کودکان بهتر است از نرم کننده استفاده نکنید زیرا موجب ایجاد الکتریسیته ساکن در مو می شود. برای محافظت بهتر است از شامپو بچه استفاده نمایید و اگر موهایش گره خورده بودند از اسپری ضد گره بر حسب نوع سنش می توانید به کار ببرید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

درباره محافظت از موی بچه چه می دانید؟

  • موهای نازک و ظریف

برای رعایت یکسری نکات در زمان نخستین بار رفتن به آرایشگاه بهتر است کار های فرزند دلبندتان را خود انجام دهید. چنانچه کودک شما مو نازک و شبیه پر ظریف و سبک است بهتر است هفته ای ۲ مرتبه این مو را شامپو زده و با استفاده از شانه و قیچی مو هایی که برروی چشم و گوش می روند را کوتاه نمایید.

  • موهای فر و ضخیم

بچه هایی که دارای موهای ضخیم و صاف هستند نیاز بیشتر به مراقبت دارند چون جنس این موها خشک است پس نیازی به حمام زیاد نیست. در هفته ۱ مرتبه کفایت می کند چون زیاده از آن موجب خشکی بیشتر می شود شما مقداری نرم کننده برروی دستانتان بریزید و به موهای کودک بزنید و آبکشی کنید. این کار موجب نرم تر شدن موی او می شود سپس بعد از آن مو ها را به آرامی از ریشه تا ساقه شانه بزنید تا گره های ایجاد شده باز شوند.

نگهداری و رشد موهای کودکان

  • نگهداری از موهای بلند

اگر دوست دارید موهای فرزندتان را بلند کنید باید حواستان باشد تا از آن ها به خوبی مراقبت نمایید و مرتب نگهدارید. با استفاده از روغن زیتون باید تمیز نگهداشته شود نباید بگذارید مدت روغن زیاد بر روی مو بماند تا گرد و خاک جذبش شود. همینطور از محکم بستن کلیپس و کش مو خودداری نمایید تا موجب کشیده شدن موهای کودک و آزارش نشود.

مراقبت از موهای کودکان با قیچی کردن

  • مراقبت از موهای نامرتب

یکی از اتفاقاتی که در کودکان با موهای بلند رخ می دهد ژولیده و پریشان بودن اوست. شما می توانید با کمک یک نرم کننده مو مخصوص بچه ها یک انتخاب خوب در رفع این مشکل داشته باشید. بهترین راه حل شانه زدن به طور مرتب که بدون هیچ فشاری به کودک می توانید آسان ترین کار را انجام دهید.

  • مواظبت از موهای گره خورده

مشکلی که بیشتر در  کودکان مشاهده می شود ایجاد گره خوردگی در موهای بلند است. شما با به کار گیری از شانه و نرم کننده مخصوص کودکان می توانید این کار را بدون هیچ فشار و نگرانی انجام دهید تا از گره خوردن جلوگیری شود.

مواظبت از موی بچه ها

بهترین راه و روش بهداشتی برای نگهداری از موهای کودک

محافظت از موهای بچه ها کار خیلی پیچیده و سختی نیست با کمی توجه می توانید به بهترین شکل از آن ها مراقبت نمایید. به دلیل این که موهای کودکان دچار ریزش و آسیب مثل موهای افراد بزرگسال نیست و امری کاملا طبیعی تلقی می شود. فقط نکته قابل ذکر مواظبت از کلاه گهواره ای (سبوره نوزادی) می باشد که آن هم با شانه زدن به طور مرتب قابل درمان است. در ادامه مقاله راهنمایی هایی برای داشتن مو زیبا در کودکتان اشاره می کنیم با آرگا همراه باشید.

مراقبت از موهای کودکان برای رشد

شامپو زدن: دلیل نازکی و شکنندگی موهای سر به خاطر چربی و عرق پوست کف سر است. شما باید زمانی را برای به حمام بردن و تمیزی سر بچه خود اختصاص دهید به عنوان مثال ۳ مرتبه در هفته ماساژ دهید. برای نتیجه گیری در روش مراقبت از موهای کودکان بهتر از شامپو سر و بدن بچه استفاده نمایید.

ماساژ با روغن: یکی از راه و روش های صحیح و مفید برای پوست سر بهتر است از ماساژ روغنی بهره بگیرید. این عمل موجب گردش خون شده و به حفره های موی سر کمک کرده تا پوست سر مرطوب و همچنین از بروز شوره سر جلوگیری شود. شما با استفاده از روغن نارگیل یا زیتون و یا هر روغن طبیعی دیگر می توانید پوست سر نوزاد را چرب کرده و به شکل دایره واری بدون هیچ فشاری ماساژش دهید.

نکات مهم مراقبت از موهای کودکان

شانه کردن: یکی از راه های مراقبت از موهای کودکان شانه زدن است که می تواند منافذ باز پوست را تحریک کند و تولید سبون سالم نماید. شما باید به نحوی آرام با شانه هایی با دندانه های بزرگ و نرم و براق بزنید چون پوست سر نوزاد حساس است ۱ یا ۲ مرتبه در روز انجام شود.

استفاده از مرطوب کننده: شما با مرطوب کردن سر کودکتان که کچل و بی مو است می توانید موجب نرمی پوست سر کودکتان شوید تا هم شوره نزند و هم از خشکی جلوگیری شود که رشد بهتری داشته باشد.

نکات مهم مراقبت از موهای کودکان

ایجاد پوست کردل کپ: یکی از مشکلات رایج در بین پوست بچه ها کردل کپ است که به خاطر وجود تولید زیاده از حد سبوم تشکیل می شود. این وضعیت امکان دارد همراه با جوش های ریز و برآمده در کنار هم زرد و ضخیم و سفید بر وری کف سر ایجاد شود. اغلب اوقات در نوزادان  هشت ماه تا یکسال اتفاق می افتد. برای رفع این حالت پوست سرش را بشویید و شانه بزنید و از مصرف پودر تالک تا یک مدت خودداری کنید.

تراشیدن مو: یک راه برای مراقبت از موهای کودکان تراشیدن و زدن همه مو به صورت کامل است که یک راه با صرفه می تواند برای شما باشد.

نگهداری از موهای کودک

مرتب کردن موها: روشی عالی که پیشنهاد می شود مرتب سازی مو به صورت مکرر برای حفظ سلامتی مو انجام پذیر است. این عمل از بروز خشکی سر و موخوره جلوگیری می کند.

تعین محصول مناسب: با انتخاب یک محصول مخصوص کودکان می توانید از پوست و موی فرزنددلبند خود مراقبت کنید. به هیچ عنوان از  محصولات بزرگسالان استفاده ننمایید چون پوست کودکان حساس است موجب حساسیت و خش می شود. همچنین شامپو بچه ها از بروز اشک در چشمان آن ها جلوگیری می کند و هیچ صدمه ای نمی بیند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *