دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

مراحل پخت شیرینی کانولی صدفی با طرز تهیه آسان در منزل

  • ندا خوشرو
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۹
  • ۰

در این مطلب آموزش طرز تهیه کارنولی صدفی به همراه نکات طلایی برای طعم بهتر شیرینی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع شیرینی را در منزل تهیه نمایید.

کانولی صدفی از انواع شیرینی های ترد و خوش طعم است که به شکل میله ای تهیه می شود و در وسط آن نیز ماده نرم و خامه ای شکل قرار می گیرد همچنین این نوع شیرینی دسری مقوی است که بدون فر تهیه می شود.

شیرینی ماکارون و شیرینی توت و مارشمالو کبابی و کانولی صدفی از انواع شیرینی های خوشمزه می باشند و اگر شما به تهیه شیرینی در منزل علاقه مند هستید بهتر است از تهیه این نوع شیرینی غافل نشوید.

روش تهیه کانولی صدفی

مواد لازم برای تهیه لایه صدفی

  • آرد همه کاره : ۱ و ۳/۴ پیمانه
  • شکر سفید : ۱.۵ قاشق غذاخوری
  • نمک : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کره : سه قاشق غذاخوری
  • آب انگور : ۱/۳ پیمانه
  • تخم مرغ : یک عدد
  • سفیده تخم مرغ : یک عدد
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : ۸ پیمانه

مواد میانی کانولی صدفی

  • پنیر ریکوتا با شیر کامل : ۹۰۰ گرم
  • پودر شکر : ۱.۵ پیمانه
  • مینی شکلات چیپسی : ۳/۴ پیمانه
  • پودر دارچین : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • پسته خام و خرد شده : به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه کانولی صدفی

طرز تهیه خمیر کانولی صدفی

برای تهیه خمیر این نوع شیرینی ابتدا شکر و نمک و آرد را درون غذاساز بریزید سپس حدود ۱۰ بار آن ها را پالس بزنید. کره را به شکل مکعب هایی کوچک برش بزنید سپس برش های کره را درون مخلوط کن بریزید و دوباره مواد را با یکدیگر میکس کنید.

تخم مرغ و آب انگور را به مایه شیرینی بیفزایید و مواد را با یکدیگر ترکیب نمایید و آب انگور را به مقدار بیشتری اضافه کنید تا خمیر به دست های شما نچسبد و نرم باشد. توجه داشته باشید که به بیش از یک قاشق غذاخوری آب انگور اضافه تر نیازی نخواهید نداشت.

برای تهیه خمیر شیرینی بدون استفاده از غذاساز می توانید همه مواد خشک را درون ظرفی مناسب بریزید سپس مواد را هم بزنید و کره برش زده شده را به مخلوط مواد اضافه کنید و آن را به کمک چنگال له نمایید سپس تخم مرغ و آب انگور را به مایه خمیر بیفزایید و به کمک قاشق چوبی مواد را هم بزنید. خمیر را مقداری ورز دهید تا توپی نرم و چسبنده ایجاد شود سپس خمیر را استراحت دهید.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

روش تهیه خمیر کانولی

در مرحله بعدی طرز تهیه کانولی صدفی خمیر را به شکل توپ درست آورید و آن را درونی ظرفی چرب قرار دهید سپس روی ظرف را به کمک پارچه یا پلاستیک به خوبی بپوشانید و اجازه دهید تا خمیر به مدت ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه درون یخچال بماند.

درون تابه یا قابلمه ای گود به ارتفاع سه سانت روغن بریزید و روغن را تا دمای ۳۴۵ تا ۳۵۵ گرم نمایید و نصف خمیر را بیرون آورید و روی باقی مانده آن را بپوشانید تا از خشک شدن خمیر جلوگیری شود سپس خمیر را روی سطح صاف و آردپاشی شده قرار دهید و آن را به صورت نازک پهن نمایید.

در مرحله بعدی طرز تهیه کانولی صدفی به کمک کاتری با قطر ۹ سانت خمیر را به صورت دایره ای برش بزنید و میله های کانولی را به کمک اسپری روغن به خوبی چرب نمایید و با استفاده از انبر فلزی خمیر را درون روغن داغ شده قرار دهید و اجازه دهید تا خمیر سرخ شود و به رنگ طلایی تیره درآید.

کانولی صدفی سرخ شده را به کمک انبر از درون روغن بیرون آورید سپس کانولی را روی دستمال تمیزی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود.

دستور تهیه خمیر کانولی

به کمک دستمال کاغذی تمیز خمیر را از دور قالب جدا کنید و اجازه دهید قالب های فلزی خنک شوند سپس مراحل را برای باقی مانده خمیر دوباره تکرار نمایید. بدین ترتیب خمیر شیرینی آماده می شود.

روش تهیه شیرینی کانولی صدفی

طرز تهیه مواد میانی

پنیر ریکوتا آبگیری شده و شکر و چیپس شکلاتی و دارچین را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید و مواد را به خوبی هم بزنید.

توجه داشته باشید که برای آبگیری کردن پنیر می توانید آن را روی یک آبکش فلزی که حاوی پارچه تنظیف است قرار دهید سپس لایه ای نخی را روی پنیر قرار دهید و وسیله ای سنگین را روی پنیر به مدت ۸ ساعت قرار دهید. مواد میانی تهیه شده را به کمک قیف ماسوره دار درون خمیر صدفی بریزید و این شیرینی خوشمزه را تزیین کنید.

دستور تهیه کانولی صدفی در منزل

دستور پخت کانولی صدفی

نکات طلایی برای پخت بهتر کانولی صدفی

۱. خمیر های خشک کانولی را می توانید درون ظرف درب دار بریزید و آن ها را در دمای اتاق و به مدت یک هفته نگهداری نمایید.

۲. مواد میانی شیرینی را می توانید به مدت ۵ روز درون یخچال نگه دارید.

۳. برای ترد شدن خمیر کانولی می توانید آن ها را روی توری مخصوص شیرینی پزی قرار دهید سپس توری را درون فر با دمای ۱۲۵ درجه سانتی گراد به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه قرار دهید تا خمیرها برشته و پخته شوند.

۴. خمیر را به هیچ عنوان به همراه مواد میانی درون فر قرار ندهید.

۵. خمیر را باید به صورت نازک پهن نمایید تا بخش بیرونی شیرینی ترد شود.

دستور تهیه کانولی صدفی

۶. دمای روغن را می توانید برای سرخ کردن خمیر به کمک دماسنج مخصوص مایعات چک نمایید.

۷. پنیر را به خوبی آبگیری نمایید تا از شل شدن مواد میانی جلوگیری شود.

۸. بهترین زمان سرو این شیرینی یک ساعت بعد از آماده کردن آن می باشد و اگر شیرینی به مدت طولانی بماند مواد میانی باعث می شوند تا خمیر نرم شود و تردی اش را از دست بدهد.

۹. برای تهیه خمیر می توانید به جای کره از روغن مخصوص قنادی استفاده نمایید.

۱۰. برای سرخ کردن خمیر می توانید از روغن جامد یا روغن قنادی یا روغن بادام استفاده کنید.

مراحل تهیه کانولی صدفی

۱۱. در صورت تمایل می توانید به جای پودر شکر از شکر دانه ای برای تهیه این شیرینی استفاده کنید.

۱۲. برای طعم بهتر خمیر کانولی می توانید به مایه خمیر ۲ قاشق چایخوری پودر کاکائو یا ۱/۴ قاشق چایخوری دارچین اضافه کنید.

۱۳. به جای آب انگور می توانید از آب یا یک قاشق غذاخوری سرکه استفاده نمایید.

۱۴. برای طعم بهتر مواد میانی می توانید در دستور تهیه آن از رنده پوست پرتقال و شکلات خرد شده و دارچین و اسانس وانیل استفاده کنید.

کانولی صدفی خوش طعم

۱۵. در صورت تمایل می توانید دو طرف خمیر خشک کانولی را به شکلات ذوب شده آغشته نمایید و قبل از ریختن مواد میانی خمیر را درون یخچال قرار دهید تا شکلات سفت شود.

۱۶. بعد از ریختن مواد میانی درون کانولی می توانید دو انتهای کانولی را به پسته خام و خرد شده آغشته کنید.

۱۷. به جای پنیر ریکوتا می توانید برای تهیه مواد میانی از پنیر ماسکارپونه استفاده نمایید.

شیرینی کانولی بی نظیر

در این مطلب با طرز تهیه کانولی صدفی در خدمت شما کدبانوهای عزیز بودیم که امیدواریم از تهیه این شیرینی خوش طعم نهایت لذت را ببرید و با تهیه این شیرینی فرنگی لحظات خوب و خوشی را برای اعضای خانواده یا مهمان هایتان تهیه کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *