دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلوگیری از زردی مو در دکلره با چند اقدام طلایی

  • سحر هودانلویی
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱
  • ۰

زیبایی رنگ مو ها از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد که در این جهت باید مراقبت های لازم را انجام دهید. زردی و نارنجی شدن مو از دیگر مشکلاتی است که پس از دکلره به وجود می آید؛ از این رو در ادامه این مطلب به معرفی روش هایی برای جلوگیری از زردی مو پرداخته ایم.

برای بسیاری از خانم ها پیش آمده که پس از استفاده از رنگ های دارای دکلره و بسیار روشن، به زردی و نارنجی مو دچار شوند. این شرایط را اگر خود تجربه نکرده باشید، حتما بر سر دیگر افراد مشاهده کردید و متوجه جلوه نا مناسب آن شده اید. از این رو در ادامه این مطلب به علت بروز این مشکل و معرفی روش های جلوگیری از زردی مو برای شما خانم های زیبا پرداخته ایم.

روش های جلوگیری از زردی مو

آشنایی با دکلره مو و روشهای جلوگیری از زردی مو

در اصطلاحی دیگر به دکلره، دکلراسیون نیز می گویند که در نتیجه به پخش و پراکنده شدن پیگمنت های طبیعی مو که از ساختمان های اصلی مو بوده اند و به روشنی آن می پرداختند، می شود. هنگامی که تمایل به روشن کردن بش از حد مو به معنای ۴ درجه از حد طبیعی فراتر داشته باشید، باید از دکلره استفاده کنید و سپس اقدام به رنگ های روشن و مورد نظر خود کنید.

اقداماتی که در جهت رفع زردی مو می توان انجام داد

زرد و یا نارنجی شدن مو های شما به هر دلیلی می تواند با روش های مناسب به خوبی رفع شود. برای آشنایی با مهم ترین روش های رفع زردی مو، مواردی را که در ادامه گفته ایم انجام دهید.

  • تیره تر کردن رنگ موها

از آسان ترین روش های رفع زردی مو می توان به تیره کردن رنگ مو ها اشاره کرد. این روش شاید برای برخی از افراد چندان خوشایند هم نباشد، چرا که تلاش بسیاری برای بلوند و روشن کردن مو هایشان کرده اند که حالا برای رفع زردی ، اقدام به تیره کردن رنگ مو های خود کنند.

  • استفاده از مقدار مناسب واریاسیون

برای این کار استفاده از واریاسیون های نقره ای و ضد بنفش بسیار مناسب می باشد. همچنین واریاسیون های آبی و خاکستری نیز می تواند از نارنجی شدن مو ها جلوگیری کند. قابل به ذکر است که با استفاده از یک بند انگشت واریاسون مناسب در رنگ موی خود می توانید به راحتی رنگساژ موهایتان را به همراه رفع زردی انجام دهید.

تاثیر استفاده از شامپو های ضد زردی مو

  •  آرون گروپس
  • استفاده از شامپو های ضد زردی مو

از اساسی ترین روش های رفع زردی مو می توان به استفاده از شامپو مناسب اشاره کرد. گفتنی است که اگر در گروه خانم های علاقه مند به رنگ های متنوع بر سر خود هستید، توصیه می شود که حتما شامپویی در جهت رفع زردی موی خود خریداری کنید. در این شرایط هر گاه متوجه شدید که رنگ موهایتان به سمت زردی سوق پیدا می کند، سریعا از این شامپوی جلوگیری از زردی و نارنجی استفاده کنید. گفتنی است که نباید به صورت مرتب و در زمان های همیشگی استحمام از آن استفاده کنید، بلکه فقط در مواقع بروز رنگ زردی و نارنجی اقدام به این کار کنید.

  • استفاده از ماسک های ضد زردی

در کنار شامپو های ضد زردی، استفاده از ماسک های درمان کننده در این رابطه نیز تاثیر به سزایی به روی موهایتان قائل می باشد. اگر زردی موهایتان بسیار است و رنگ لایه های زیرین موهایتان نیز به نارنجی در چشم دیده می شود، بهتر است در کنار شامپو حتما از ماسک های رفع این عارضه نیز کمک بگیرید. در کنار این موارد توصیه می شود، که حتما از دیگر ماسک های مراقبتی مو نیز استفاده کنید.

پیشگیری از زردی دکلره موها

  • رنگ کردن مو

از دیگر روش های رفع زردی مو می توان به ترکیب رنگ های دودی، بژ و شکلاتی کم رنگ اشاره کرد. گفتنی است که رنگ زیتونی با اکسیدان ۶ درصد به راحتی می تواند زردی را رفع و رنگی زیبا به موهایتان ببخشد.

  • رفع زردی موی دکلره شده با سرکه سیب

برای برطرف کردن زردی موهای دکلره شده با این روش می توانید یک فنجان سرکه سیب را داخل یک بطری اسپری بریزید و سپس آن را بر روی موهایتان به ویژه قسمت هایی که زردی بیشتری دارند، اسپری کنید، بهتر است اسپری سرکه سیب بر روی موها را از قسمت ریشه موها شروع کنید و بعد کل موهایتان را با آن مرطوب کنید

اکنون اجازه دهید این محلول به ندرت ۲ تا ۳ دقیقه بر روی موها و پوست سرتان بماند و در همین حین کمی پوست سر خود را ماساژ دهید تا ترکیبات سرکه جذب پوست شود، برای شست و شوی سر و موها نیز از آب گرم استفاده کنید به این صورت که زیر آب قرار گرفته تا سرکه به سمت نوک موها پایین برود، حداقل یک تا دو دقیقه زیر دوش آب گرم بمانید تا موها را شسته شده و ترکیبات سرکه برطرف شود.

پیشگیری از زردی موها

در آخر از یک نرم کننده بر روی موهای مرطوب خود استفاده کنید و به شکل یکنواخت موها را ماساژ دهید و حدود ۳ دقیقه صبر کنید تا نرم کننده روی موهایتان بماند، سپس با آب خنک بشویید.

  • رفع زردی مو با دکلره دوباره

یکی از روشهای موثر به منظور از بن بردن زردی موهای ناشی از دکلره، استفاده مجدد از دکلره است که اگرچه روشی موثر است اما انجام آن در منزل اصلا توصیه نمی شود و برای انجام این کار حتما لازم است به آرایشگاه مراجعه شود تا موها آسیب کمتری ببینند، در واقع استفاده از این روش قطعی ترین راه برطرف کردن زردی موها است اما از این نظر که نیاز به مهارت بالایی داشته و هر کسی نمی تواند آن را انجام دهد، امکان آسیب دیدن موها زیاد است.

جلوگیری از زرد شدن موها به چه صورت است؟

همچنین برای جلوگیری زردی مو، روش های بسیاری وجود دارد که در ادامه به معرفی آنان پرداخته ایم.

دکلره مو به چه معناست؟

برای این کار می بایست؛ رنگ دودی و بژ و مقدار خیلی کمی از شکلاتی کم رنگ را با یک دیگر ترکب کنید. شماره های این رنگ ها به صورت ۳۲، ۸، ۰۱ می باشد که در نهایت به زیتونی خوش رنگ منجر می شود. همچنین اضافه کردن اکسیدان ۶ درصد به رنگ های گفته شده و سپس استفاده می تواند تاثیر به سزایی در پیشگیری از بروز بروز زردی و نارنجی موهایتان ایفا کند.

با کلیک به روی مطالب گفته شده؛ باری دیگر با ما همراه شوید تا در دیگر بخش های مراقبت مو در آرگا عوارض دکلره مو و معرفی رنگ های بدون دکلره و روشهای مراقبت از موهای دکلره شده را مطالعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *