دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

روش صحیح شانه زدن مو برای حفظ سلامت و زیبایی موها

  • ملیحه بال افکن
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

بهتر است بدانید که شانه زنی موها در واقع بسیار سخت و پیچیده نیست و به همین منظور در این مقاله سعی داریم به بیان اصول و روش های شانه زدن مو ها بپردازیم تا موهای سالم تری داشته باشید با ما همراه باشید.

به طور کلی رسیدگی به موها و حفظ تمیزی، وضعیت و استحکام آن ها از جمله موضوعات مهم در بهداشت پوست و مو محسوب می شود و هر گاه که به مشکلی در زمینه موهای خود مواجه می شوید اولین چاره ای که می جوییم عوض کردن نوع شامپو، حالت دهنده مو و تافت ها می باشد اما ممکن است مشکل اصلی نحوه شانه زدن موها باشد.

آشنایی با چگونگی شانه زدن مو

بهتر است بدانید که شانه زدن مو قبل از خواب نه تنها یکی از تشریفات قبل از خواب محسوب می شود بلکه فایده زیادی نیز دارد. به طور کلی شانه زدن موها پیش از خواب نه تنها مو را مرتب می کند بلکه برای گردش خون در پوست سر نیز مفید خواهد بود. مسئله مهمی که باید در کنار فواید شانه زدن مو پیش از خواب بدانید این است که راهی فوری برای داشتن مویی سالم وجود دارد و اگر شانه موها پیش از خواب در برنامه شما جایی ندارد توصیه می شود که حتما آن را در برنامه خود بگنجانید. توجه داشته باشید که شانه زدن پیش از خواب موجب تحریک فولیکول ها و افزایش رشد مو می شود اما شانه کردن خشن و ایجاد کشیدگی در مو قبل از خواب باعث آسیب رسیدن به موها خواهد شد و با انجام این کار ریشه موهای خود را ضعیف کرده و باعث ایجاد موخوره در آن ها می شوید.

چگونگی شانه زدن مو

روش های صحیح شانه زنی موها:

بسیاری از افراد فکر می کنند که شانه زنی مو یک امر بسیار ساده است و نیازی به آموزش ندارد و هر زمانی اقدام به شانه زدن موها بکنند درست و بی نقص خواهد بود. اما حقیقت این است که برای محافظت از موهایمان لازم است در برخی از عادات خود تغییراتی ایجاد نمایید و این تغییرات شامل مواردی از جمله تغییر روند شانه زدن موهایمان نیز می شود. در ادامه سعی داریم به بیان چند عادات اشتباه در زمینه مراقبت از مو و شانه زدن آن ها بپردازیم:

از سمت ریشه به بالا شانه نزنید:

توجه داشته باشید که شانه زدن موها از سمت ریشه به بالا می تواند موجب تخریب فولیکول های مو شده و در نتیجه باعث از هم گسیختگی موها خواهد شد. به همین خاطر توصیه می شود که برای شانه زدن مو ابتدا از چند سانتی متری ریشه موها شروع کرده و آرام آرام به سمت بالا شانه بزنید.

اصول صحیح شانه زنی موها

هنگامی که موهایتان نم دار است اقدام به شانه زدن نکنید:

به طور کلی یکی از عادات رایجی که بین افراد وجود دارد شانه زدن موها در هنگامی است که دارای رطوبت و نم می باشند و از آنجایی که رطوبت موها باعث ایجاد کشش در سطح مو می شود در هنگامی که موهای ما مرطوب است امکان شکستگی موها بسیار افزایش پیدا می کند. به همین خاطر توصیه می شود برای جلوگیری از این موضوع حتما بگذارید موهایتان کامل خشک شوند و سپس اقدام به شانه زنی بکنید.

  •  آرون گروپس

سعی کنید از بورس های سخت برای شانه زدن استفاده نکنید:

همانطور که می دانید معمولا بورس های مو بسیار خشن می باشند و استفاده از آن ها برای موهای مرطوب و خشک توصیه نمی شود. مسلما شما پیش از اینکه بخواهید موهای خود را با شانه معمولی صاف کنید می خواهید گره ها را باز کنید و انجام این کار با استفاده از شانه های معمولی بسیار سخت خواهد بود و به همین خاطر توصیه می شود از اسپری موهای معمولی، لوسیون های مختلف و کرم استفاده نمایید که با انجام آن موهای شما به راحتی شانه می شوند و گره ها باز خواهند شد.

اصول شانه زدن موها پس از حمام

بیش از حد شانه نزنید:

توجه داشته باشید یکی دیگر از عادات اشتباهی که در شانه زدن موها وجود دارد شانه زدن بیش از حد و زیاد موها می باشد و همواره به یاد داشته باشید شانه زدن زیاد می تواند منجر به شکستگی موها و ریزش آن ها شود. به طور کلی معمولا تعداد مراتب شانه زنی مهم نیست و نباید با شانه زدن های طولانی مدت موهای خود را تخریب کنیم.

از شانه های مناسب استفاده کنید:

به طور کلی بورس هایی که از موی طبیعی حیوانات یا انسان ساخته شده اند بسیار نرم تر و کارآمدتر از بورس های ساخته شده از الیاف مصنوعی می باشند و قابلیت پخش روغن های طبیعی بیشتری در سطح موها دارند. به همین خاطر اغلب توصیه می شود که استفاده از این نوع شانه ها را در اولویت قرار دهید.

مضرات شانه زدن بیش از حد موها

از شانه های کثیف استفاده نکنید:

بهتر است بدانید که یکی از عوامل مهم در ریزش مو ها در واقع رشد باکتری و قارچ ها هستند که می توانند باعث ایجاد خوارش در سطح سر و در نهایت ریزش موها شوند. یکی از بهترین مکان ها برای رشد این موجودات سطوح شانه ها و بورس ها است و برای اینکه از ورود آن ها به سر خود جلوگیری کنید باید حداقل در طول هفته یک مرتبه شانه خود را تمیز بشویید و سپس اقدام به شانه زدن موهای خود بکنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *