دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

در انتخاب حلقه ازدواج به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • مریم صبوری
  • ۱۳ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

در هنگام خرید حلقه عروسی باید به یکسری نکات توجه کرد که با رعایت این اصول می توان بهترین پسند را در این جهت داشت. انتخاب حلقه ازدواج از اصلی ترین ابزارهای مراسم نامزدی است که طبق سلیقه هر فرد منتخب می شود. در ادامه مطالب همراه مجله آرگا باشید.

یکی از ابزار های خوب و دوستداشتنی که جلوه گر ابراز زیبایی میان زوجین است و خیلی از تازه نامزد ها علاقه به خرید آن دارند و بین هم رد و بدل می کنند حلقه است. حلقه نماد آغاز تعهد و مسئولیت است که باید برای شروع یک زندگی مشترک آماده شد. حلقه نامزدی با وسواس و حساسیت بسیاری انتخاب می شود که باید در خرید آن دقت کرد. ما در این مقاله نکاتی را در جهت خرید حلقه نامزدی که یکی از بخش های مهم مراسم عروسی است می پردازیم.

نکاتی طلایی برای خرید حلقه

در انتخاب حلقه ازدواج به چه نکاتی توجه کنیم؟

اگر چه انتخاب حلقه ازدواج یک کار ساده ایی به نظر می رسد ولی باز هم باید در هنگام انتخاب بیشتر دقت کرد تا دچار مشکل نشویم. یک سری نکات است که در موقع خرید باید رعایت کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. پس ما قبل این که به بررسی راهنمایی های خرید یک حلقه خوب برویم اول بهتر است با فرق بین انگشتر و حلقه آشنا شویم. حلقه ها با ظرافت خاصی طراحی شده اند و اغلب تک نگین هستند که یک نگین درشت دارند ولی انگشتر ها بزرگ و پرنگین و درشت هستند. پس در نظر بگیرید که به دنبال انگشتر های پرنگین و بزرگ نباشید چون آن ها جزو حلقه به حساب نمی آیند. حلقه بسیار ظریف و با یک ردیف نگین نازک و یا تک نگین طراحی شده اند. شما می توانید یک حلقه طلایی ساده را به عنوان حلقه نامزدی انتخاب نمایید و بعد برای جشن عروسی یک انگشتر پرنگین تر بخرید. حلقه ها در طرح و انواع مختلفی هستند که خوشبختانه برای هر پسندی نوع خاصی طراحی شده است. برای این که بتوانید بهترین حلقه نامزدی را برای همسرتان انتخاب نمایید لازم است به راهنمایی های زیر توجه کنید.

نکاتی طلایی برای خرید حلقه

رعایت چند نکته اساسی در خرید حلقه نامزدی

  • مدل حلقه ازدواج

در برخی مواقع عروس یا داماد در هنگام خرید حلقه حضور ندارند و باید یکی از زوجین با پسند خودش حلقه ای که با سلیقه وی نزدیک است را انتخاب نماید. سبک نوع و مدل هایی که منتخب می شود را باید در نظر گرفت و سراغ آن حلقه ایی برویم که او را هیجان زده خواهد کرد. شما می توانید برای دانستن سلیقه او چند مدل حلقه نامزدی را برای او به اشتراک بگذارید تا از انتخابش باخبر شوید.

انتخاب حلقه عروسی

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز
  • جنس حلقه عروسی

جنس حلقه ها اغلب از طلا، طلای سفید، پلاتنیوم، پلاتین و نقره ساخته می شود که هر کدام از انتخاب ها بسته به نوع و بودجه شخص متفاوت است. طبق بررسی ها بیشتر مردم از طلای سفید یا زرد انتخاب می کنند که طرفداران بیشتری دارد. اگر شما منحصر به فرد هستید می توانید حلقه ای با جنس پلاتین سفارش دهید که بسیار بادوام باشد.

  • سایز حلقه نامزدی

یکی از نکات مهم در انتخاب حلقه ازدواج در نظر گرفتن سایز آن می باشد که باید اندازه را مد نظر بگیرید. پس حتما دقت کنید در مراسم نامزدی حلقه ای که مورد پسندتان واقع شده برای انگشت همسرتان بزرگ یا کوچک نباشد.

نکات مهم در جهت انتخاب حلقه ازدواج

راهنمایی هایی در جهت نوع سبک حلقه

  • طراحی خاص و ویژه

یکی از ویژگی های منحصر به فرد در پسند حلقه طراحی و جلوه خاص آن است که بعضی ها دوست دارند با هزینه بیشتر یک خرید بی همتا داشته باشند. با این حال امروزه خیلی از طلافروشی ها امکان این که سفارش تهیه حلقه را دارند و با هر طرح دلخواهی که بخواهید برای شما آن را می سازند. شما در این نوع می توانید در تهیه حلقه منحصر به فرد باشید و آن را سفارش دهید. که همچنین با درج اسم یا تاریخ نامزدی بر روی حلقه تان یک کار فوق العاده انجام دهید.

پسندیدن حلقه نامزدی

  • حلقه نگین دار

اگر مایلید یک حلقه نگین دار انتخاب کنید باید در مرحله اول به قرار گرفتن نگین ها بر روی انگشتر توجه نمایید. نگین هایی که به انگشتر چسبیده باشند با ضربه ای امکان جدایی وجود دارد. پس بهتر است در مرحله اول به سمت حلقه هایی بروید که پایه نگین دارند و به خوبی صفت و محکم شده اند.

  • حلقه های ست

یکی از مواردی که در جهت برگزیدن حلقه باید رعایت کرد چون در مراسم حلقه های عروس و داماد را در کنار یکدیگر قرار می دهند بهتر است حلقه جفت انتخاب کنید. طبق پسند خیلی از عروس و داماد ها دوست دارند حلقه را ست هم بردارند که خوشبختانه از این موارد با طراحی های زیادی ساخته شده است که می تواند نظر هر دو نفر را جلب نماید.

نکات مهم انتخاب حلقه ازدواج

  • حلقه نامزدی سنتی

اگر مایلید همانند سنتی ها حلقه ایی انتخاب کنید بهتر است در نوع آن ساده ترین و بدون نگین را انتخاب کنید. این نوع حلقه ها مثل حلقه های دوم عروسی پسندیده و خریداری می شود. پیشنهاد می کنیم برای انتخاب حلقه ازدواج نوع سنتی آن را فراموش کرده و به طرف حلقه های تک نگین بروید که از نماد و جلوه خاصی بهره می گیرد.

  • توجه به جواهرات روی حلقه

خیلی از حلقه ها یک نگین درشت در وسط اش قرار گرفته که تنوع این مدل ها زیاد می باشد. ولی در کنار این نگین ها یکسری سنگ های قیمتی مثل: یاقوت و برلیان وجود دارد که زیبایی حلقه نامزدی را دوچندان می کند. همچنین شما می توانید در انتخاب نگین آن از نوع شیشه ای که در اکثر حلقه ها وجود دارد انتخاب نمایید تا در هزینه ها صرفه جویی شود.

انتخاب حلقه عروسی

نکته آخر:

  1. از حلقه های ساده و با نگین کم بیشتر استقبال می شود که این نوع حلقه ها هیچ وقت قدیمی نشده و در عین سادگی می تواند طرح متفاوتی داشته باشد.
  2. در جهت انتخاب حلقه ازدواج موقع خرید حلقه پلاتین حواستان باشد طلای سفید را به جای پلاتین جایگذاری نکنند که قیمت پلاتین دوبرابر طلای سفید است.
  3. توجه به نگین روی حلقه برای جدا نشدن و نخ کش نشدن لباس ها امری مهم تلقی می شود که صیقلی باشد.
  4. در هنگام رفتن به دستشویی حلقه را از دست خارج نمایید چون باعث می شود لای آن را آلودگی بگیرد و برای رفع آن از صابون استفاده شود. که صابون شفافیت او را از بین می برد و کدر می کند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *