دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

چیدمان مبل هفت نفره و چند نکته درگوشی که ترکیب خانه شما را زیباتر می کند

  • فاطمه میرزایی
  • ۹ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

چیدمان مبل هفت نفره در نگاه اول ممکن است، کمی سخت به نظر رسد، اما با رعایت اصول و قواعدی و نیز بهره گیری از خلاقیت و سلیقه می توانید به راحتی این کار را در دکوراسیون داخلی منزل انجام دهید، در ادامه ایده هایی در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

مبلمان هفت نفره از جمله مبلهای پر کاربرد در دکوراسیون داخلی است که چیدمان درست آن از اهمیت زیادی برخوردار است و در نگاه اول ممکن است کمی نحوه چیدن آن دشوار به نظر آید، حال قبل از انتخاب این مدل مبلمان برای منزل باید اول مکانی که قرار است مبلمان در آنجا قرار گیرد، مشخص شود و اینکه آیا مدل مبلمان انتخاب شده برای آن فضا مناسب است یا نه. در این بخش شما را با نکاتی درباره نحوه چیدن مبلهای هفت نفره آشنا می کنیم.

معرفی ترفندهایی برای چیدمان مبل هفت نفره

چیدمان خطی مبلمان هفت نفره که معمولا در دکوراسیون پذیرایی مستطیل شکل استفاده می شود، اصلا ایده خوبی نیست، حتما لازم نیست که مبلهای هفت نفره را به صورت کامل در دکوراسیون چیدمان کنید؛ مبلمان هفت نفره معمولا شامل دو نفره و سه نفره می باشد که از دو مبل راحتی در کنار آن استفاده می شود، حال می توانید این مبلها را به روشهای مختلفی کنار یکدیگر قرار دهید، در ادامه قصد داریم، مدلهایی از چیدمان مبلمان هفت نفره را معرفی نماییم.

چیدمانی از مبلمان هفت نفره

عدم قرینگی مبلمان

ست مبلها معمولا به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که در هنگام چیدن آنها، قرینگی ایجاد شود و این موضوع به نحوه چیدمان شما برای مبلمان بستگی دارد، حال این موضوع برای استفاده از ست کامل مبلمان هفت نفره می تواند دکوراسیون زیبایی ایجاد کند.

نحوه چیدمان مبلمان هفت نفره ال

در صورت قرینه بودن فضای منزل می توانید از مدل مبلمان ال استفاده کنید، مبل ال شکل بخش بزگی از دکوراسیون اتاق را می گیرد، بنابراین تصمیم گیری شما درباره مبلهای دیگر راحت تر می باشد.

چیدمان مبل 7 نفره

  •  آرون گروپس

 ایجاد تعادل در چیدمان مبلمان

استفاده از مبل های کوچک در کنار مبل های بزرگتر برای ایجاد تعادل در دکوراسیون داخلی نکته مهمی در زمینه چیدمان مبلمان می باشد. برای این منظور می توانید در سمتی از دکوراسیون که مبلمان سه نفره قرار داده اید، مبلی یک نفره بگذارید و در سمت دیگر از دو مبل دو نفره بهره بگیرید. به این ترتیب دکوراسیون از حالت قرینگی خارج خواهد شد و تعادل نیز حفظ می شود.

طراحی و چیدمان مبل هفت نفره

به کار بردن صندلی های تک نفره

صندلی تک نفره با مبل های تک نفره تفاوت دارد، بنابراین برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی می توانید در کنار مبلمان هفت نفره از صندلی های تک نفره استفاده کنید که ترکیب جذاب و دیدنی در فضای داخلی خانه شما ایجاد خواهد کرد.

چیدمان مستطیلی با مبل هفت نفره

استفاده از دو کاناپه در رو به روی هم و قرار دادن مبلی تک نفره بین آنها چیدمانی مستطیلی شکل و زیبا را به وجود خواهد آورد که برای دورهمی ها و و گفتگو های دوستانه و صمیمی بسیار عالی می باشد.

چیدمان مبلمان 7نفره

همچنین برای این فضا می توانید از پاف هایی با پارچه های متضاد از مبلمان بهره بگیرید، ضمن اینکه می توانید از فضای پشت دیوار نیز استفاده کنید و آن را به صورت دیوار رنگی ساده طراحی کنید و یا از تصاویر نوستالزی استفاده کنید. در زمینه چیدمان مبلهای تک نفره نیز بسته به سلیقه خود و یا دکوراسیون اتاق تان می توانید مانند تصویری که مشاهده کردید، از یک مبل تک نفره استفاده کنید و یا مبل تک نفره دیگری رو به روی آن قرار دهید.

مبل های راحتی و چیدمان روتین مبل هفت نفره

یکی از چیدمان های رایج مبلمان در منازل، چیدن مبلها به صورت مربع خانوادگی می باشد؛ از این رو می توانید کاناپه ها را به شکل ال کنار یکدیگر بچینید و از مبل های راحتی در کنار آن استفاده کنید.

چیدمان برای مبلمان هفت نفره

بهره بردن از انواع مدل پاف مناسب با مبلمان به هنگام آمدن مهمان نیز چیدمان مربعی زیبایی از مبلمان را به نمایش خواهد گذاشت.

 دکور و چیدمان مبلمان و میز تلویزیون

در صورتی که دکوراسیون داخلی منزلتان از فضای کافی برخوردار است، می توانید از یک کاناپه سه نفره برای روبه روی تلویزیون استفاده کنید و در صورت محدودیت فضا و کوچک بودن اتاق بهتر است از مبلی دو نفره و یا حتی تک نفره به منظور تماشای تلویزیون استفاده کنید.

چیدمانی شیک از مبل هفت نفره

نقطه کانونی در چیدمان مبل هفت نفره

تلویزیون، شومینه و یا هر وسیله دکوری دیگر می تواند به عنوان نقطه کانونی در دکوراسیون داخلی انتخاب شود، سپس لوازم و وسایل دیگر براساس آن چیده می شود. به عنوان مثال در صورتی که تلویزیون به عنوان نقطه کانونی در نظر گرفته شود، فاصله بین مبلمان تا تلویزیون باید متناسب با اندازه و سایز صفحه نمایش باشد.

چیدمان یک مبلمان 7 نفره

حذف کاناپه از سرویس مبل

در صورتی که دکوراسیون خانه تان برای چیدمان مبلمان هفت نفره کوچک و ناکافی می باشد، می توانید از یکی از کاناپه ها چشم پوشی کنید، بنابراین در این مورد لازم است از یک صندلی اضافه مهمان استفاده کنید. مثلا می توانید در کنار یک کاناپه دو نفره از دو صندلی یک نفره و یک صندلی مهمان در چیدمان مبلمان خود استفاده کنید.

نقش میز جلو مبلی در چیدمان مبلمان

قرار دادن یک میز جلو مبلی گرد و دایره ای شکل به جای فرش و چیدن مبلها اطراف آن یکی دیگر از مدلهای چیدمان مبلمان راحتی ۷ نفره می باشد. حال با استفاده از یک مبل راحتی و کاناپه ای سه نفره و با کوسن های طرح بهاری و شاد، می توانید دکوراسیون بهاری زیبایی در منزل خود ایجاد کنید. سپس با قرار دادن کاناپه ای دو نفره چیدمان را تکمیل کنید.

مدل چیدمان مبل هفت نفره

در این نوع چیدمان به دلیل باز بودن فضا، از تمامی مبلها استفاده می شود، ضمن اینکه شما نیز از چیدمانی دایره ای شکل از مبلمان راحتی ۷ نفره و زیبا در منزل بهره خواهید برد. در پایان امیدواریم این مطلب برای شما سودمند واقع شده باشد و بتوانید با به کارگیری نکات ذکر شده در این بخش، دکور و چیدمانی زیبا از مبل ۷ نفره در دکوراسون داخلی منزلتان به وجود آورید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *