دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

راهنمای تمیز کردن اتو لباس بدون آسیب رساندن به اتو

  • محدثه خاکشور
  • ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
  • ۰

در این مقاله تمیز کردن اتو لباس به عنوان موضوعی مهم و اساسی در زندگی روزمره، با ارائه راهکارهایی مفید و موثر به تحریر در آمده است، امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

هر وسیله ای که مورد استفاده قرار می گیرد، قطعا کثیف هم می شود، پس نیازمند تمیز  شدن و رسیدگی می باشد، یکی از وسایل پرکاربرد اتو می باشد که کاربرد مهم و فراوانی در زندگی ما دارد که هنگام اتوی لباس ها و یا به دلایل مختلف کثیف شده و به دنبال لباس های شما را هم دچار آلودگی می کند پس باید آن عاری از آلودگی نمایید.

اگر کف اتوی شما آلوده باشد قطعا کار اتوکشی لباس های شما با مشکل روبرو می شود پس با توجه به همین موضوع بهتر است موارد مختلف آلودگی و مشکلات اتو، و علل کثیف شدن آن را شناسایی و با راهکارهایی برای برطرف کردن این مشکل و تمیز کردن آن دست بکار شوید. در این مطلب اختصاص یافته به تمیز کردن اتو لباس همراه ما باشید.

شاید روشی مهم و البته موثر و پیشگیرانه برای کثیف شدن اتو بهره گیری از یک پارچه تمیز و نخی به عنوان روکش می باشد که تاثیر دو طرفه دارد، هم از کثیف شدن اتو جلوگیری کرده و لباس های شما تمیز باقی می ماند.

آشنایی با راهکارهای موثر و سودمند برای تمیز کردن اتو لباس

به طور کلی پیشنهاد می شود، بعد از انجام هر بار اتوکشی آب داخل مخزن را کاملا تخلیه نمایید، و در صورت وجود داشتن دکمه ی تخلیه ی بخار، بخار موجود را با چند مرتبه فشردن این دکمه خارج سازید. و نکته ی دیگر اینکه حتما برای اتو از آب مقطر استفاده نمایید.

رسوب آهک در مخزن اتو و پاکسازی آن

اتو علاوه بر مشکلات فنی، اغلب دچار مشکلات دیگری از قبیل آلودگی سطح کف اتو، رسوب آهک و گچ آب در مخزن اتو می گردد، رسوب آهک و دیگر مواد معدنی موجود در آب به مرور اتفاق افتاده و موجب مسدود شدن سوراخ های کف اتو گردد.

بهتر است داخل مخزن اتو را با آب مقطر پر نموده و پس از پایان هر بار اتو کشی آب باقیمانده ی آن را خارج کنید. همچنین برای تمیز نمودن مخزن آب اتوی بخار، سرکه و آب را به میزان برابر ترکیب نموده و محلول بدست آمده را داخل آن بریزید و پس از گذشت چند دقیقه آن را خالی کرده و آبکشی نمایید.

  •  آرون گروپس

بیان روش و شیوه هایی برای پاک کردن اتو لباس

 مایع ظرفشویی و آب ولرم

درون کاسه ای کمی مایع ظرفشویی و آب ولرم بریزید و محلول بدست آمده را به وسیله ی پارچه ی کتان بر روی سطح کف اتو بکشید تا تمیز شود، سپس پس از آن کف اتو را با پارچه ای از جنس کتان که نمدار باشد تمیز نمایید تا کف محلول باقی نماند.

فویل آلومینیومی و نمک

جهت تمیز کردن لکه های ماندگار و چسبنده کف اتو از جمله پلاستیک چسبیده، اتو را بر روی یک عدد فویل آلومینیومی کمی نمک بریزید و درجه حرارت اتو را بر روی بیشترین حد تنظیم نمایید، و مشغول به اتو کردن آلومینیوم شوید. همچنین می توانید برای از بین بردن رسوب اتو همین عمل را با حوله ای پارچه ای و یا کاغذی انجام دهید.

آشنایی با راهکارهای مفید و تاثیرگذار برای تمیز نمودن اتو لباس

 خمیر دندان

خمیر دندان برای از بین بردن خراش و ساییدگی هایی ایجاد شده بر روی کف اتو بسیار موثر می باشد، این خراش ها ممکن است که لباس ها و پارچه های شما را هنگام اتو با مشکل مواجه نماید و حتی موجب نخ کش شدن بشود.

 جوش شیرین

اتو هم به مانند بسیاری از وسایل دیگر در منزل بعد از مدتی تازگی و البته جلای روز اول خود را از دست می دهد و به دلیل استفاده در مدت زمانی متوسط اتوی ما رسوب گرفته و یا کف اتوی شما صاف و یکدست نباشد، اگر دوست دارید سطح کف اتوی شما دوباره صاف و یکدست شود می توانید زا محلول آب و جوش شیرین بهره ببرید. میزان آب و جوش شیرین به یک اندازه باشد و به هم می زنید تا شکل خمیری به خود بگیرد و پس از آن به کمک پارچه ای لطیف خمیر حاصله را بر روی کف اتو می مالید و پس از خشک شدن خمیر، آن را با پارچه ی تمیز دیگری از روی سطح بر می دارید.

الکل صنعتی

یکی دیگر از راهکارهای موثر برای تمیز کردن اتو لباس و از بین بردن لکه های ایجاد شده بر روی سطح کف اتو حاصل از لباس، استفاده از الکل صنعتی می باشد، به این صورت که با پارچه ای آغشته به الکل کف اتو را تمیز نمایید.

بیان شیوه هایی موثر برای تمیز کردن اتو لباس

 ورق های خشک کن

پیش از گرم نمودن اتو دما را بر روی کمترین درجه حرارت تنظیم نمایید و بر روی ورق خشک کن به آرامی کشیده و شاهد تمیز شدن سطح کف آن شوید، پس از انجام این عمل آلودگی ها نرم شده و به راحتی جدا می شوند. سپس با پارچه ای پنبه ای کف اتو را که شکلی روغنی به خود گرفته پاک نمایید.

 سرکه و نمک

برای از بین بردن لکه های ماندگار قدیمی کف اتو می توان از سرکه و نمک بهره ببرید، به این صورت که کمی سرکه را داخل ظرفی بریزید و بر روی حرارت بگذارید، در همین حال نمک را به آن بیافزایید، پس از به جوش آمدن محلول نمک و سرکه حرارت را قطع نموده و بگذارید تا خنک شود. با استفاده از پارچه ای نرم آغشته به محلول کف اتو را تمیز نمایید، توجه داشته باشید پارچه به صورت دورانی بر روی سطح کف اتو بکشید.

آشنایی با روش هایی برای تمیز نمودن اتو لباس

سمباده فلزی

برای پاک کردن جرم های به وجود آمده بر روی سطح کف اتو می توانید همچنین می توانید هنگامی که اتو گرم است و جرم ها نرم هستند، به وسیله ی سمباده آنها را بتراشید(گاهی اوقات مواد چسبنده نیستند پس دقت لازم را داشته باشید تا خود اتو را آسیب نرسانید) پس از این پارچه ای را بر روی گوشه تخته اتو قرار داده و پارچه را اتو بکشید تا باقیمانده ها تمیز شود.

لیمو ترش

علاوه بر تمیز کردن کف اتو و از بین بردن رسوب مخزن آن، روشی را پیشنهاد می کنیم برای از بین بردن زنگ زدگی منافذ بخار قرار گرفته در کف اتو، تا زنگ های موجود کمتر گردد. لیمویی را دو نیم کرده و بر روی زنگ ها بکشید این کار موجب می شود زنگ ها کمتر و به مرور از بین برود. نکته قابل توجه این است که بلافاصله پس از این عمل لباسی را اتو نکنید، بلکه ابتدا بر روی پارچه ای کهنه بکشید.

آشنایی با راهکارها و شیوه هایی موثر برای پاک کردن اتو لباس

آمونیاک

گاهی برخی از لکه ها بسته به شرایط مختلف دارای ماندگاری و شدت بسیاری می باشند که برای پاک کردن این قبیل لکه ها می توانید از آمونیاک کمک بگیرید، اتو را پیش از شروع به کار خاموش کرده باشید تا خنک باشد، سپس اتو را بر روی پارچه ای غیر قابل استفاده و نرم که به آمونیاک خیسانده شده باشد، بگذارید.(در صورتی که اتو را روشن بر روی آمونیاک قرار دهید ممکن دست شما را بسوزاند)

 گوش پاک کن

گوش پاک کن هم وسیله ای کاربردی و سودمند برای تمیز کردن اتو لباس می باشد، در تمامی موارد گفته شده می توانید از گوش پاک کن برای تمیز کردن سوراخ های بخار در کف اتو بهره ببرید.

آشنایی با روشهای مفید و موثر برای تمیز کردن اتو لباس

اتو از جمله وسایل مهم و کاربردی در زندگی روزمره ما می باشد، ما نظم و آراستگی لباس ها و در نتیجه شیک پوشی خود را با این وسیله بدست می آوریم، پس قطعا توجه به تمیز بودن آن و عدم وجود هر نوع مشکلی لازم است. در این مطلب به راهکارهایی برای تمیز کردن اتو لباس پرداخته ایم. در لینک های مقابل با نحوه تمیز کردن سماور و از بین بردن رسوب کتری همراه با باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *