دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

بهترین روش خشک کردن مو بدون آسیب رساندن به سلامت و زیبایی موها

  • شقایق ایران دوست
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

خشک کردن مو ها تکنیک خاصی دارد و برای این که به مو های خود آسیب نزنید می توانی این مطلب را مطالعه کنید و مو های خود را اصولی خشک کنید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

گرفتن آب مو ها با یک روش صحیح یکی از دغدغه های مهم بانوان است که چگونه مو های فر یا بلند خود را خشک کنند. در ادامه نحوه انجام دادن این کار را برای شما بازگو می کنیم.

خشک کردن مو ها با تکنیک های صحیح

روش های صحیح خشک کردن مو ها

یکی از مهم ترین مسائلی که روزانه با آن درگیر هستیم نحوه خشک کردن مو ها می باشد. یکی از روش هایی که استفاده می کنیم استفاده از سشوار است تا به کارمان سرعت دهیم اما آیا این نوع خشک کردن آسیبی به مو ها نمی رساند؟ باید بدانید که این مشکل در افرادی که دارای مو های بلند می باشند بسیار جدی است و اگر مو ها به روش صحیح خشک نشوند ممکن است دچار وزی و یا مو خوره شوند. برای داشتن مو هایی آراسته و زیبا بهتر است از راه های اصولی و بهتر بهره ببرید تا سلامت مو های شما تضمین شود.

خشک کردن با حوله

  • یکی از راه هایی می باشد که کاملا بی ضرر می باشد و اجازه می دهد مو ها به بهترین نحو خشک شوند.
  • می توانید بعد از این که کمی آب مو ها را گرفتید آن ها را رها کنید تا در هوای آزاد خشک شوند.
  • البته باید بدانید که همیشه نمی توانید از این راه استفاده کنید زیرا گاهی اوقات ممکن است وقت کافی نداشته باشید و یا سردی هوا و یا حتی سرماخوردگی و مثال های دیگر ترجیح می دهید که از دستگاه های خشک کن برقی استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از حمام می توانید مو های خود را خشک کنید و با حوله آن را فشار دهید. در نظر داشته باشید که نیازی به حرکات تند و خشن برای خشک کردن مو ها ندارید. برای محافظت از  مو های خود بهتر است این کار را با دقت انجام بدهید.

کرم های ضد حرارت

  • یکی دیگر از راه های خشک کردن مو استفاده از کرم های ضد حرارت می باشد.
  • این کرم ها جلوی خشک شدن و ضعیف شدن مو ها را می گیرد و ریشه مو را قوی می کند.
  • از این کرم در زمانی استفاده کنید که مو های شما تر هستند و به راحتی این کرم را روی موهای خود بمالید.
  • بعد از استفاده از این کرم ها باید مو های خود را با سشوار خشک کنید در این حالت سشوار آسیبی به مو های شما وارد نمی کند.

برای گرفتن آب مو ها می توانید از کرم های ضد حرارت استفاده کنید.

دسته بندی کردن مو ها

  • دسته بندی کردن مو ها به دو دلیل صورت می گیرد یکی برای خشک کردن و دیگری برای حالت دادن به مو ها.
  • باید دسته بندی کردن مو های خود را با دقت انجام دهید زیرا اگر نتوانید این کار را به خوبی انجام بدهید ممکن است در خشک کردن مو ها دچار مشکل شوید.
  • باید اطمینان پیدا کنید که دسته های انتخابی شما بسیار کوچک هستند و سریعا خشک می شوند.

نکات مهم در خشک کردن مو

  • در نظر داشته باشید که اگر مو های شما خیس باشد باید به مدت طولانی از سشوار استفاده کنید و استفاده طولانی مدت از سشوار می تواند آسیب های جبران ناپذیری به مو ها وارد کنید.
  • بهتر است قبل از این که مو های خود را سشوار کنید آب آن را تا حدود بسیار زیادی گرفته باشید.
  • اگر از حوله استفاده می کنید نباید الیاف آن بسیار خشن باشد زیرا باعث ایجاد مو خوره و وز شدن مو ها می شود.
  • در نظر داشته باشید که برای مو های آسیب دیده الیاف سازنده حوله نیز می تواند خشن و زبر باشد و آسیب های دیگری به آن وارد کند

جلوگیری از وز شدن مو بعد از خشک کردن

در نظر داشته باشید که راه های بسیار زیادی برای این کار وجود دارد که می تواند جلوی وز شدن مو ها را بگیرد که در ادامه به صورت اجمالی آن ها را بررسی می کنیم.

نرم کننده ها

در نظر داشته باشید که برای جلوگیری از وز شدن مو ها می توانید از نرم کننده ها استفاده کنید. این کار را باید در حمام انجام بدهید. بعد از این که شامپو کردن مو های شما تمام شد می توانید از نرم کننده ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که نرم کننده ها مختص ساقه مو هستند و نباید به ریشه های مو برخورد کنند.

  •  آرون گروپس

استفاده از نرم کننده برای حالت دهی به مو ها

صاف کننده ها

در نظر داشته باشید که موادی که برای صاف کردن مو ها استفاده می شود می تواند آسیب های زیادی به مو ها وارد کرده و در نهایت می تواند آن ها را شکننده کنند. بهتر است از این مواد برای مو های خود استفاده نکنید.

خشک کردن ریشه

بهتر است برای جلوگیری از وز ‌شدن مو ها فقط ریشه مو را خشک کنید و ساقه های مو را کاری نداشته باشید و بگذارید که خودشان خشک شوند.

خشک کردن بدون سشوار

در نظر داشته باشید که سشوار کردن می تواند موهای وز شما را بد تر کند و هیچ تاثیری در بهبود مو های شما ندارد.

استفاده از ماسک های قوی

می توانید برای جلوگیری از وز شدن مو ها از ماسک های قوی استفاده کنید. در ضمن می توانید از ماسک های خانگی تقویت کننده مو نیز استفاده کنید.

نظر کارشناسان

در نظر داشته باشید که کارشناسان مو و زیبایی توصیه می کنند که از شامپو های چند منظوره استفاده کنید. این شامپو هم هم خاصیت پاک کنندگی بالایی دارند و هم مو های شما را نرم و مرطوب می کنند و از خشکی بیش از حد مو هایتان جلوگیری می کند. بهتر است برای مو های خود هفته ای یک بار از  ماسک تقویت کننده ریشه مو استفاده کنید. می توانید برای این کار این ماسک ها را ۱۵ دقیقه بر روی مو های خود قرار دهید و سپس با شامپو مو های خود را بشویید.

برای بهبود زیبایی مو هایتان از ماسک های خانگی استفاده کنید

در نظر داشته باشید که مو یکی از عوامل زیبایی به شمار می رود و می توانید با مراقبت از مو ها زیبایی بیش تری برای خود به ارمغان بیاورید. همچنین می توانید با کلیک بر روی لینک مقابل عوامل ریزش مو ارثی را مشاهده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *