دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تقویت ریشه مو با چند راهکار طبیعی و ماسک های خانگی موثر

  • سمیه نیک فرجام
  • ۸ آذر ۱۳۹۸
  • دیدگاه‌ها برای تقویت ریشه مو با چند راهکار طبیعی و ماسک های خانگی موثر بسته هستند

مو یکی از عوامل زیبایی در مردان و خانم ها است اما بسیاری از ما با مشکلات مختلفی از مو رو به رو هستیم که باید با استفاده از روش های تقویت ریشه مو این مشکلات را برطرف کنیم و موهایی بلندتر، شفاف تر و سالم تر داشته باشیم.

راهکارهای طبیعی و خانگی که برای پرپشت کردن موها و تقویت رشد آن ها انجام می شود از راهکارهای بسیار مناسب و تاثیرگذار هستند که به سالم تر ماندن موهای شما کمک می کنند. اگر می خواهید موهای پرپشت و بلدند داشته باشید باید از شیوه های تقویت ریشه موها استفاده کنید که اغلب این شیوه ها استفاده از درمان های گیاهی و یا خانگی است که در اینجا به موثرترین آن ها اشاره خواهیم کرد. در کنار روش های طبیعی برخی از افراد از روش های دارودرمانی نیز استفاده می کنند که ممکن است این روش ها هم پرهزینه باشند و از شوی دیگر دارای عوارض مختلفی است بنابراین بیشتر افراد ترجیح می دهند تا از شیوه های موثرتر و کم هزینه استفاده کند و در نهایت نتیجه دلخواه خود را نیز دریافت نمایند.

  تقویت موثر ریشه مو

روش های طبیعی برای تقویت ریشه مو

ریزش مو و شوره سر یکی از مشکلات رایجی است است بیشتر افراد با آن درگیر هستند و این موجب می شود تا سلامت موهای آن به خطر بیفتد. جالب است بدانید که به طور متوسط ریزش مو در مردان بیشتر از خانم ها است و این می تواند ریشه در مشکلات پوستی سر و ریشه مو داشته باشد. ریزش مو می تواند دارای علت های مختلف داخلی و خارجی باشد که در اینجا به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد.

راهکارهای تقویت ریشه مو

علت های ریزش مو:

برای تقویت ریشه موها ابتدا باید علت های اصلی ریزش مو، شوره سر و موخوره را پیدا کنید به طور کلی علت های مختلف داخلی و خارجی در رابطه با پوست سر می تواند ایجادکننده این مشکلات باشد.

علت های داخلی:

  • بارداری، مشکلات تغذیه ای، افزایش سن، داشتن سابقه تاسی در خانواده
  • کمبود ویتامین b، فقر آهن، مصرف زیاد ویتامین A، دیابت، هورمون های زنانه
  • کم کاری و پرکاری غدد تیروئید، استرس، اضطراب، بیماری

 تقویت اصولی ریشه مو

علت های خارجی:

  • سفت بستن موها
  • میکاپ زیاد موها با استفاده از سشوار یا اتو
  • استفاده بیش از حد از دکلره، استفاده از رنگ هایی که استاندار نیستند
  • استفاده از شامپوی نامناسب برای شست و شو، استفاده از برش

راهکارهای تقویت موی سر:

اگر از موهای کم پشت خود ناراضی هستید و می خواهید موهایی پرپشت، بلند و سالم داشته باشید. از راهکارهای مختلفی می توانید در این زمینه استفاده کنید. اما استفاده از راهکارهای طبیعی و سنتی می تواند در افزایش رشد موها و تقویت ریشه مو موثرتر باشد و ریشه موی شما را تقویت خواهد کرد.

  •  آرون گروپس

۱-مصرف مواد غذایی درست:

برای داشتن موهای پرپشت و تقویت کردن ریشه های مو باید از برنامه غذایی درستی برخوردار باشید. برنامه غذایی شما باید سرشار از مواد پروتئینی باشد. مصرف مواد غذایی همچون تخم مرغ، گردو، ماهی، سیب زمینی، ماست، اسفناج، توت و عدس می تواند به سلامت موهای شما کمک کند.

 تقویت مو

۲- ماسک تخم مرغ:

استفاده از تخم مرغ برای تقویت مو گزینه مناسبی است. این ماسک معجزه آسا به طرزی شگفت انگیز می تواند به تقویت موها کمک کند. برای ساخت خانگی این ماسک باید از ترکیبات تخم مرغ، روغن زیتون، شیر و آبلیمو استفاده کنید. این ماسک می تواند موهای شما را پرپشت کند و به رشد آن ها کمک کند. برای افرادی که دارای موهای خشک هستند استفاده از این ترکیب به اضافه سس مایونز می تواند بسیار موثر باشد.

۳- ماسک موز:

ترکیب موز، روغن زیتون،  روغن نارگیل و عسل یکی دیگر از ترکیبات موثر برای تقویت ریشه موها است که می توانید آن را در منزل تهیه کنید و استفاده نمایید.

۴- روغن کرچک:

این روغن به شکل معجزه آسایی می تواند به رشد و تقویت مو ها کمک کند برای استفاده از این روغن باید مقداری از روغن کرچک را با تخم مرغ مخلوط کرده و به سطح موهای خود بمالید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
دیدگاه‌ها برای تقویت ریشه مو با چند راهکار طبیعی و ماسک های خانگی موثر بسته هستند دیدگاه برای این نوشته