دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش ساخت کاردستی گربه با جوراب برای کودکان

  • فاطمه میرزایی
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

با به کار بردن کمی ذوق و داشتن خلاقیت می توان با استفاده از انواع جورابهای نخی و غیره کاردستی هایی جذاب و زیبا بسازید، در این مطلب کاردستی با جوراب به شکل گربه را می توانید یاد بکیرید.

خلاقیت با جوراب برای ساخت انواع کاردستی، پیشنهاد جذابی است، حال ایده های زیادی همچون ساخت عروسک، اسباب بازی، جا موبایلی و غیره وجود دارد که در این بخش قصد داریم آموزش ساخت یک گربه پارچه ای زیبا و مورد علاقه کودکان را در اختیارتان قرار دهیم، بنابراین برای یادگیری آن می توانید تا پایان این مطلب همراه ما شوید.

خلاقیت ساخت کاردستی با جوراب

با استفاده از بسیاری از وسایل کهنه و دور ریختنی می توانید وسایل و اسباب بازی های کودکانه زیبا بسازید، ساخت این کار دستی ها به همراه بچه ها ضمن اینکه بسیار سرگرم کننده و لذت بخش می باشد، موجب رشد خلاقیت در بچه ها خواهد شد، در اینجا روش ساخت یک گربه کوچک و بسیار بامزه را فرا خواهید گرفت و بعد از یادگیری می توانید آن را به راحتی در منزل بسازید و لذت ببرید.

کاردستی با جوراب

وسایل مورد نیاز

  • جوراب بچگانه
  • قیچی
  • دکمه یا مهره تسبیح برای چشم و بینی
  • نخ و سوزن

کاردستی زیبا با جوراب+عکس

ساخت عروسک زیبای گربه با جوراب

در ابتدا لازم است یک لنگه جوراب نخی را پشت و رو کنید و قسمت پنجه جوراب را برای پا های گربه و با قسمت مچ آن نیز دست های گربه را بسازید. همچنین از کف جوراب و پاشنه آن، کمر و پشت جوراب درست می شود.

کاردستی با جوراب+تصویر

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

کار دستی با جوراب

سپس از قسمت پنجه جوراب، همانند تصویر بالا از وسط آن تا دو سانت مانده به قسمت پاشنه را برش بزنید و به صورت دستی با نخ و سوزن و یا با چرخ خیاطی بدوزید.

کاردستی با جوراب+عکس

کاردستی با جوراب به همراه عکس

اکنون جوراب را به رو برگردانید و با پشم پُر کنید و لبه مچی را پس دوزی کنید. برای دوختن دست های گربه نیز خط وسط مچ را تا دو سانت مانده به قسمت پاشنه بدوزید. قسمت مچ و دست های گربه را نیز بعد از پُر کردن بدوزید.

خلاقیت ساخت گربه با جوراب

از لنگه دوم جوراب می توانید برای درست کردن سر گربه استفاده کنید. با قسمت مچ جوراب، گردن گربه را بسازید و از پاشنه آن برای قسمت پوزه گربه و از کف جوراب برای قسمت بالای سر و نیز گوش های گربه استفاده کنید.

خلاقیت جذاب با جوراب

سپس دور تا دور آن را دوخته و به رو برگردانید، داخل سر گربه را نیز با پشم شیشه پُر کرده و لبه های اضافی آن را با قیچی برش بزنید.

مراحل ساخت گربه

خلاقیت کودکانه با جوراب

اکنون شکل کلی عروسک گربه آماده شده و می توانید برای آن با استفاده از مُهره های سیاه چشم و دهن گربه را درست کنید. برای این کار می توانید از دو مهره سیاه برای چشم ها و مهره کوچکتر را برای بینی بدوزید.

سپس نوبت دوخت سر آماده بر روی بدن گربه می باشد که محل قرار گرفتن آن در بالای شکاف دست ها می باشد.

خلاقیت دوست داشتنی با جوراب

از اضافه پنجه لنگه دوم جوراب که برای ساخت سر گربه استفاده کرده اید نیز می توانید برای ساخت دُم گربه استفاده کنید. بدین شکل که یک دایره برش دهید و دور تا دور آن را بدوزید و با پشم پُر کنید، سپس نخ را بکشید تا پارچه دوخته شده جمع شود و به شکل یک توپ درآید، اکنون این دم آماده شده را می توانید در بالای شکاف پا ها بدوزید.

ساخت گربه پارچه ای

خلاقیت با جوراب     کاردستی با جورابهای نخی

ایده های زیبا از ساخت عروسک حیوانات با جوراب

بچه ها علاقه زیادی به حیواناتی همچون گربه، خرگوش و … دارند، از این رو ساخت کاردستیهایی از این حیوانات اهلی می تواند آنها را بسیار خوشحال کند، حال ایده های جذاب زیادی برای ساخت عروسک های حیوان با بسیاری از وسایل ساده و حتی دورریختنی وجود دارد، عروسک خرس، خرگوش، گربه و … با جوراب ایده خلاقانه و در عین حال ارزان قیمتی است که با مدلهای متنوعی می توان این کار را انجام داد، در ادامه تصاویری جذاب از کاردستیهای حیوانات مختلف با جوراب را ملاحظه می کنید.

خلاقیت با جوراب

 ساخت انواع کاردستی به ویژه کاردستیهای مورد علاقه بچه ها با وسایل ساده علاوه بر اینکه کار جذاب و هیجان انگیزی برای بچه ها بوده و می تواند آنها را سرگرم نماید، در رشد استعداد و خلاقیت کودک نیز تاثیر زیادی خواهد داشت، در اینجا می توانید از انواع تصاویر خلاقیت ساخت حیوان با جوراب دیدن کنید و با الگو گرفتن از هر یک از آنها و تنها با کمی ذوق و دقت، عروسک های پارچه ای زیبا و فانتزی از حیوانات را در منزل بسازید و فرزندانتان را خوشحال نمایید.

تصاویر خلاقیت با جوراب خلاقیت زیبا با جوراب انواع خلاقیت با جوراب خلاقیت جالب با جوراب خلاقیت جذاب با جوراب کاردستی با جوراب سفید ساخت کاردستی سگ با جوراب خلاقیت حیوان با جوراب ایده کاردستی با جوراب خلاقیت خرگوش با جوراب خلاقیت خرس با جوراب خلاقیت کرم با جوراب خلاقیت گربه با جوراب ساخت کاردستی با جوراب

امیدواریم از ساخت این مدل کاردستی زیبا با استفاده از جوراب لذت برده باشید، در صورت تمایل برای آشنایی با انواع خلاقیت و ساخت کاردستی موش، کاردستی پنگوئن، ساخت عروسک شیر  و … که در مطالب قبلی آموزش داده ایم، بر روی لینک آنها کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *