دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تعبیر خواب خورشید, دیدن خورشید در خواب نشانه چیست؟

  • فاطمه میرزایی
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

برای آگاهی از تعبیر خواب خورشید یا آفتاب و معانی مختلف آن از دیدگاه های گوناگون می توانید تا پایان این بخش ما را دنبال نمایید.

به طور کلی معبران مختلف، دیدن آفتاب (خورشید) در خواب را نیکو می دانند. دیدن خورشید درخشان در عالم رؤیا به نشانه خوش شانسی در رسیدن به اهدافتان و رونق گرفتن امور مالی می باشد، دیدن طلوع خورشید نیز بیانگر رسیدن به آرامش تفسیر شده است، همچنین تعبیرگران، خورشید گرفتگی را بیانگر وجود شرایط کسالت بار می دانند که به زودی رفع خواهد شد. در ادامه تعابیر دیگر معبران مشهور را درباره خورشید می خوانید.

آشنایی با تعبیر خواب خورشید

خورشید ستاره ای در منظومه شمسی است که ستارگان دیگر به دور آن در گردش هستند و کره زمین نیز روشنایی، نور و انرژی خود را از طریق خورشید دریافت می کند، در مطالب قبلی تاکنون  تعبیر خواب غروب، تعیر خواب باران، تعبیر خواب آسمان و … را معرفی کرده ایم، اکنون در این بخش نظر تعبیرگران مختلف در مورد خورشید را در اختیارتان قرار می دهیم.

تفسیر رویای خورشید

تعبیر خواب آفتاب از دیدگاه ابن سیرین

دیدن خورشید یا آفتاب در خواب دلالت بر پادشاهی بزرگوار می باشد و تعابیر دیدن ماه به نشانه وزیر وی، زهره یعنی زن پادشاه، عطارد، دلالت بر دبیر پادشاه، مریخ به معنای پهلوان پادشاه و دیدن ستارگان دیگر در عالم رویا به نشانه لشکریان وی می باشند.

تعبیر خواب امام صادق (ع)

امام صادق (ع) دیدن خورشید (آفتاب) را بر ۸ وجه می داند :

  • خلیفه
  • سلطان بزرگ
  • رئیس
  • عامل یا مأموری بر رزق و توشه
  • عدل پادشاه
  • منفعت رعیت
  • برای مرد زن و برای زن شوهر
  • کار نیکو و روشن

تعبیر خواب سجده کردن به خورشید

اگر کسی خواب ببیند که به خورشید سجده می کند، دلالت بر آن دارد که مورد توجه پادشاه یا سلطان قرار گرفته و مقرب وی می شود، ضمن اینکه کارش بالا می گیرد و نیز امیر آن سرزمین عدل و انصاف نماید، همچنین دیدن شعاع خورشید در خواب نیز عکس حالت قبلی می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

تعبیر خواب خورشید +عکس

تعبیر رویای خورشید گرفتگی

اگر کسی خواب ببیند که در وسط ظهر، خورشید گرفتگی ایجاد شده و آن را خود با چشمانش ببیند، به معنای آن است که مرتکب گناه یا حق الناسی شده است که هنوز توبه نکرده و در پی جبران آن بر نیامده است.

در صورتی که بعد از دیدن خورشید گرفتگی در عالم خواب، چشمان شما درد کند و آب از چشمتان سرازیر شود، یعنی اینکه خطری شما را تهدید خواهد کرد.

تعبیر خواب از دیدگاه ابراهیم کرمانی

اگر کسی خواب ببیند که در میان آفتاب، لکه یا نقطه ای سیاه می باشد، بیانگر آن است که حاکم یا والی آن شهر نگران سرزمینش می باشد.

در صورتی که ببیند که هیچ نوری در خورشید و زمین وجود ندارد، تأویل این خواب عزل حاکم یا پادشاه آن سرزمین بوده و اینکه سودی نیز از حکومتش نمی برد.

پرستیدن خورشید در خواب نیز به نشانه آن است که به زودی از نزدیکان و مقرب پادشاه یا حاکم آن شهر خواهید شد.

اگر ببینید که دو آفتاب با یکدیگر جنگ و خصومت می کنند، به معنای آن می باشد که میان دو پادشاه درگیری و خصومت شکل خواهد گرفت.

دیدن خورشید در خواب

همچنین اگر ببینید که خورشید در پشت ابر پنهان شده است، بیانگر آن است که پادشاه و یارانش توسط دشمنان شکست می خورند.

تعبیر خواب حضرت دانیال (ع)

اگر کسی خواب ببیند که خورشید را از آسمان گرفت و آن را تصرف کرد و مالک آن شد، دلالت بر آن دارد که به زودی مقام بزرگی دست پیدا خواهد کرد و یا اینکه از دوستان و نزدیکان شخص بزرگی مثلا پادشاه خواهد شد.

تعبیر رویای خورشید

اگر ببینید که خورشیدی فاقد نور و روشنایی که تیره و تار نیز نمی باشد را بدست آورده اید اما نه از آسمان، بیانگر آن است که از غم و اندوه نجات پیدا خواهید کرد.

در صورتی که خواب ببینید که آفتاب (خورشید) شده اید به مقداری که نور و روشنایی بدست آورده اید به پادشاهی خواهید رسید و چنانچه اهل پادشاهی نباشید به همان میزان به مقام و منزلت و شکوه دست پیدا خواهید کرد.

تعبیر خواب خورشید از دیدگاه جابر مغربی

این تعبیرگر اسلامی دیدن خورشید و ماه در خواب را به نشانه پدر و مادر معنا می کند و نیز ستارگان دیگر را لشکریان پادشاه تأویل کرده است، بنابراین هر مقدار نقصان یا فزونی آفتاب و ماه در عالم رویا دلالت بر پدر و مادر و برادران دارد.

اگر کسی در خواب ببیند که آفتاب روشن و پاک طلوع کرد و بر در خانه وی تابید به نشانه آن است که از خویشاوندان و بستگانش زن می گیرد.

و در صورتی که آفتاب به وسیله ابر یا هر چیز دیگری پوشیده شده باشد به معنای آن است که احوال پادشاه دگرگون، منقلب و بد خواهد شد به خصوص اگر خورشید کسوف کرده و سیاه شده باشد.

تعبیر خواب از دیدگاه شیخ طوسی

اگر کسی خواب ببیند که به طور کامل خورشید گرفتگی اتفاق افتاده است و تماما سیاه شده باشد به گونه ای که هوا تاریک شود، بیانگر خشکسالی و کم شدن نعمات و برکات آسمانی در آن شهر و دیار می باشد.

تفسیر خواب خورشید

تعابیر معبران درباره طلوع و غروب خورشید

اگر ببینید که آفتاب یا خورشید طلوع کرده است به نشانه برآورده شدن حاجات و خواسته هایتان می باشد و تأویل غروب خورشید نیز عکس حالت قبلی می باشد.

اگر در خواب ببینید که آفتاب (خورشید) با شما حرف می زند، به نشانه آن است که از طرف پادشاه به شکوه و مقام و بزرگی دست خواهید یافت.

 از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم، در صورت تمایل برای آگاهی از تعبیر خواب های متعدد خود درباره موضوعات مختلف می توانید با کلیک بر روی لینک تعبیر خواب از مطالب پیشین آرگا در این زمینه دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *