دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه شیرینی پفکی خوشمزه و خوش طعم

  • ندا خوشرو
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

شیرینی پفکی یکی از انواع شیرینی هایی است که به راحتی می توانید آن را در منزل تهیه کنید. در این مطلب طرز تهیه شیرینی پفکی را به صورت مرحله به مرحله به شما کد بانو های عزیز آموزش خواهیم داد.

شیرینی پفکی یا همان مرنگ را می توانید با هزینه ای کم و فقط با سفیده تخم مرغ در منزل تهیه کنید. در ادامه این بخش طرز تهیه شیرینی پفکی را در اختیار شما کد بانوهای عزیز و گرامی قرار داده ایم.

شیرنی پفکی را می توانید با پودر گردو و با پودر نارگیل نیز تهیه کنید و در ایام عید از مهمان هایتان با شیرنی گردویی پفکی و شیرینی نارگیلی پفکی پذیرایی کنید. در این مطلب دستور پخت شیرینی پفکی ساده را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

شیرینی پفکی

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۱ لیوان
وانیل : ۱/۴ قاشق چای خوری
پودر شکر : ۲ لیوان
پودر هل : به میزان لازم ( در صورت تمایل )
آبلیمو : ۱.۳ قاشق چای خوری
رنگ خوراکی : به میزان لازم (در صورت تمایل )

طرز تهیه شیرینی پفکی ساده

در مرحله اول فر را در روی دمای ۱۴۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود. سپس سفیده های تخم مرغ را از زرده جدا کنید و آن ها را در درون ظرفی خشک با یکدیگر مخلوط کنید و با کمک هم زن سفیده های تخم مرغ را آنقدر هم بزنید تا سفید شوند و به خوبی پف کنند.

هم زدن سفیده تخم مرغ

سپس پودر شکر را به آرامی و کم کم به سفیده ها اضافه کنید و هم زدن مخلوط سفیده و شکر را آنقدر ادامه بدهید تا مایه شیرینی پفکی حالت کش داری را به خود بگیرد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شیرینی پفکی با طرز تهیه ای آسان

در مرحله بعد رنگ، آب لیمو و وانیل و پودر هل ( و در صورت تمایل رنگ خوراکی ) را به مایه شیرینی اضافه کنید و با کمک قاشق این مواد را به خوبی با مایه شیرینی مخلوط کنید سپس قالب فر را چرب کنید و یا کاغذ روغنی را در قالب فر بیندازید و مایه شیرینی پفکی  را در درون قیف با سر شکوفه بریزید و در قالب فر مایه شیرینی را به شکل شکوفه با فاصله مناسبی بریزید.

روش تهیه مرنگ در منزل مراحل طرز تهیه مرنگ شیرینی پفکی ساده

قالب فر را به مدت ۲۰ دقیقه در درون فر بگذارید تا شیرینی ها به خوبی پخته شوند بعد از این که شیرینی ها پخته شدند آن ها پس از خنک شدنشان در درون ظرف مناسبی بچینید.

روش تهیه مرنگ رنگی و سفید

نکات مهم پخت شیرینی پفکی

  1. برای طرز تهیه مرنگ سفیده های تخم مرغ را ۱ ساعت قبل از هم زدن در دمای محیط قرار دهید.
  2. برای یک عدد سفیده دو برابر پودر شکر لازم است.
  3. شیرینی پفکی بهتر است در دمای کم فر پخته شود بنابراین بعد از ۵ دقیقه می توانید حرارت فر را خاموش کنید تا شیرینی ها با گرمای فر پخته شوند.
  4. شیرینی پفکی رنگ سفیدی دارد شما می توانید در صورت دلخواه به مایه این شیرینی خوشمزه هر نوع رنگ خوراکی دلخواهی را اضافه کنید.
  5. می توانید در هنگام پخت شیرینی پفکی به مایه آن پودر کاکائو و یا اسانس وانیل نیز اضافه کنید.

شیرینی پفکی خوشمزه طرز تهیه مرنگ برای تزیین کیک

دستور پخت شیرینی پفکی بدون فر

همانطور که در بالا ملاحظه کردید، دستور تهیه این شیرینی خانگی بسیار ساده و راحت است و به دلیل خشک بودن شیرینی پفکی مدت ماندگاری آن نیز بیشتر بوده و مناسب برای پذیرایی در ایام نوروز می باشد، در اینجا روش تهیه شیرینی پفکی گردویی و بدون فر را آموزش می دهیم از این رو تا پایان این بخش همراه ما شوید.

دستور تهیه شیرینی پفکی

مواد لازم

  • زرده تخم مرغ/ ۳ عدد
  • پودر قند الک شده/ ۷۵ گرم
  • وانیل/ نصف قاشق چای خوری
  • آرد/ ۲ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر/ یک سوم قاشق چای خوری
  • گردوی ریز شده با کارد (آسیاب نشود)/ یک لیوان

طرز تهیه شیرینی پفکی گردویی

در ابتدا زرده تخم مرغ را با پودر قند و وانیل ترکیب کرده و به خوبی هم بزنید (حدود ۱۰ دقیقه) تا به رنگ سفید درآید.

سپس آرد سفید و بکینگ پودر الک شده را اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا مواد کمی با هم مخلوط شوند، بعد یک لیوان گردوی ریز شده با چاقو را بیفزایید و با قاشق هم بزنید.

حال برای پخت شیرینی در فر، می توانید بعد از پوشاندن کف سینی فر با کاغذ روغنی، خمیر شیرینی را با قاشق یا قیف در داخل سینی و با فاصله های معینی بچینید، سپس سینی را در طبقه وسط فر که قبلا در دمای ۱۳۰ درجه سانتی گراد تنظیم و گرم شده قرار دهید، ۱۵ دقیقه صبر کنید، چک کنید اگر شیرنی ها پخته شده و به راحتی از کاغذ کنده می شوند، آماده شده است، شما می توانید برای طعم و عطر بهتر شیرینی ها یک قاشق هل را نیز به مواد شیرینی بیفزایید تا از این طریق بوی زرده تخم مرغ نیز احساس نشود.

روش تهیه شیرینی پفکی

برای پخت شیرینی بدون فر و در قابلمه، در ابتدا لازم است قابلمه ای را روی اجاق گاز روشن قرار دهید و داخل قابلمه را یک پایه فلزی گذاشته، سپس درب آن را ببندید تا داغ شود و بعد از آماده کردن مواد کیک، آن را داخل قالب یا قابلمه مورد نظر بریزید و آن را روی پایه فلزی داخل قابلمه بزرگتر قرار دهید، درب قابلمه را نیز دم کنی بگذارید، سپس اجازه دهید کیک شما به مدت حدود یک ساعت با حرارت ملایم بپزد، برای درست کردن شیرینی نیز به همین ترتیب عمل کنید اما زمان پخت شیرینی به نسبت کیک کمتر است و برخلاف پختن کیک که برای پف کردن کیک نباید درب ظرف برداشته شود، می توانید هر زمان برای چک کردن پخت شیرینی ها درب آن را بردارید.

شیرینی پفکی شیرین تردی است و شما می توانید این شیرینی را با چای میل کنید هم چنین برای تزیین کیک خانگی و تزیین انواع دسر می توانید از شیرینی پفکی استفاده نمایید. امیدواریم از طرز تهیه شیرینی پفکی در مزل نهایت لذت را برده باشید. در صورت تمایل می توایند برای مشاهده طبخ انواع شیرینی کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *