دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

خواص کندر و فواید درمانی گیاه کندر

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۱ مهر ۱۳۹۹
  • ۰

کندر یکی از گیاهان شناخته شده در سراسر جهان است که از گذشته تا به امروز, در درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده گرفته می گیرد. یکی از مهمترین خواص کندر, تقویت حافظه و تسکین اعصاب است.

کندر یکی از قدیمی ترین داروهای گیاهی به شمار می رود که در تسکین و درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. این گیاه بسیار تلخ به تقویت حافظه کمک می کند. علاوه بر این کندر فواید بسیاری برای سلامتی دارد. در این مطلب به مزایای درمانی این گیاه به همراه خواص کندر می پردازیم.

خواص کندر این گیاه تلخ اما پر فایده

خواص کندر

یکی از کاربردهای کندر, استفاده از جوشانده آن است. در واقع جوشانده کندر مانند آدامس است و حالت ارتجاعی دارد اما چون بدون قند و قابل هضم است, فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از مهمترین خاصیت های کندر می توان به معطر بودن آن اشاره کرد. از این رو جویدن این گیاه مانند آدامس علاوه بر اینکه دهان را معطر می کند, برای تقویت لثه ها نیز مفید است. یکی از روش های طبیعی درمان اسهال و استفراغ مصرف کندر می باشد. در واقع این گیاه دارویی اثرات خوبی روی دستگاه گوارش می گذارد, از این رو در درمان بسیاری از ناراحتی های این دستگاه موثر است.

مصرف کندر برای قلب نیز مفید است. در واقع این گیاه قلب را تقویت می کند و در حفظ سلامت قلب موثر است. کندر تپش قلب را تسکین می دهد. صاف شدن صدا, ضد خلط خونی از دیگر فواید کندر برای سلامتی محسوب می شوند. امروزه از این گیاه دارویی به شکل های مختلفی از جمله خوراکی، موضعی و بخور استفاده می شود. از دیگر مشکلات قابل درمان با کندر می توان به خواب آلودگی اشاره کرد. بررسی ها نشان داده است مصرف کندر می تواند در بهبود خواب آلودگی و بی حالی موثر باشد. همچنین این گیاه به عنوان مسکن برای تسکین دردهای مفصلی مفید است.

فواید کندر در بارداری

خواص کندر

از آن جایی که کندر می تواند حافظه را تقویت کند, مصرف آن به زنان باردار توصیه می شود. چرا که باعث تقویت حافظه و افزایش هوش جنین درون رحم می گردد. با این وجود استفاده بیش از حد این گیاه در این دوران توصیه نمی شود, چرا که ممکن است اثرات سوء ایی بر جنین بگذارد. برخی بررسی ها نشان می دهد مصرف بیش از حد کندر در دوران بارداری, موجب بیش فعالی نوزدان پس از تولد می شود. به هر حال محققان دریافتند تغذیه قبل از بارداری تاثیر بسیار مهمی در هوش کودکان می گذارد. بنابراین به زنان باردار توصیه می شود در حد محدود از این گیاه استفاده نمایند. از دیگر خواص کندر برای زنان باردار, آرام بخشی آن است. همچنین برخی مطالعات نشان داده است مصرف این گیاه خونریزی های بسیار شدید زنان در طول سیکل قاعدگی را کاهش می دهد. از این رو می تواند در پیشگیری از کم خونی در زنان موثر باشد.

  •  آرون گروپس

فواید کندر برای پوست و مو و زیبایی

وجود ترکیبات مختلف و مفید در کندر, باعث شده است استفاده موضعی از این گیاه برای پوست مفید باشد. از این رو امروزه در ساخت بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و زیبایی از کندر استفاده می شود. درمان خشکی پوست یکی از مهمترین فایده های کندر است. روغن تهیه شده از این گیاه برای پوست بسیار مفید است. درمان جای جوش صورت, درمان چین و چروک پوست و بازسازی آن, تقویت ناخن, ضدعفونی کننده زخم و بریدگی, درمان زگیل از جمله مهمترین خاصیت های کندر برای پوست می باشند. علاوه بر پوست, مو نیز از فواید روغن کندر بهره مند می شود. درمان شوره سر, درخشش موها, پیشگیری از ریزش مو از جمله خواص روغن کندر برای مو به شمار می روند.

فواید کندر بر سلامت پوست

کاهش استرس

امروزه استرس و اضطراب قسمت جدا نشدنی از زندگی همه ما می باشد که به منظور رهایی از آن می توانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا شقیقه هایتان را با مقداری کمی از این روغن ماساژ دهید.

بهبود کمر درد

گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی از جمله نشستن های اشتباه، ایستادن به مدت طولانی و بلند کردن وزنه های سنگین و یا بارداری ممکن است دچار کمر درد شوید که به منظور درمان این مشکل می توانید از روغن کندر به صورت موضعی استفاده کنید.

فواید باورنکردنی کندر

تقویت سیستم ایمنی بدن

همانطور که می دانید سیستم ایمنی ضعیف باعث می شود که به صورت مکرر دچار بیماری شوید که بهتر است به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن تان از کپسول کندر استفاده کنید و یا این روغن را در کف پا قرار دهید.

افزایش باروری مردان

استفاده از کندر به منظور افزایش میل جنسی در مردان گزینه بسیار مناسبی است بنابراین، مصرف منظم آن باعث بالا بردن تعداد و همچنین کیفیت اسپرم ها خواهد شد و در نتیجه شانس باروری در مردان افزایش پیدا می کند.

بررسی خواص شگفت انگیز کندر

سلامت رحم

استفاده از روغن کندر سبب کنترل تولید استروژن می شود و در نتیجه از احتمال بروز تومور های بعد از یائسگی و ایجاد کیست در رحم پیشگیری می کند همچنین، این روغن بیماری های زنانه دیگر را نیز برطرف می کند و در واقع برای سلامت رحم بسیار مفید است.

درمان قاعدگی نامنظم

استفاده از کندر به شکل خوراکی کمک زیادی به تنظیم هورمون ها در بدن کرده و با تحرک جریان خون در لگن و رحم سبب درمان قاعدگی نامنظم می شود، همچنین طبق تحقیقات انجام شده به دلیل اینکه کندر دارای خاصیت ضد درد می باشد لذا برای درمان درد پریود و خونریزی شدید در این دوران بسیار تاثیر گذار است.

فواید بی نظیر کندر

کاهش وزن

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از کندر به شکل خوراکی به تعادل هورمون ها به خصوص هورمون تیروئید کمک کرده و در نتیجه سبب افزایش متابولیسم و در نهایت منجر به کاهش وزن می شود.

یکی از گیاهان بسیار مفید است که در درمان بسیاری از بیماری ها موثر است. فواید کندر در تسکین دردهای روماتیسمی شگفت انگیز است. برای آشنایی با فواید و خاصیت های سایر مواد غذایی به بخش خواص مواد غذایی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *