دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بررسی گوشی هواوی نوا ۵ پرو و مقایسه نقاط منفی و مثبت آن

  • حکیمه فهیمی
  • ۷ اسفند ۱۳۹۸
  • ۰

هواوی نوا ۵ پرو از پردازنده جدید و قدرتمند کایرین ۸۱۰  هفت نانومتری بهره می برد. همچنین صفحه نمایش آن ۶.۳۹ اینچ اولد بوده و در پنل پشتی، دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه، جذابیت گوشی را دوچندان نموده است. با بررسی گوشی خوش دست و شگفت انگیز هواوی نوا ۵ پرو همراه این مقاله باشید. 

کمپانی هواوی تحت شرایط تحریمی آمریکا در ژوئن ۲۰۱۹ از سه گوشی هوشمند سری نوا خود به نام های نوا ۵، نوا ۵ پرو و نوا ۵ آی رونمایی کرد. در این میان نوا ۵ پرو ستاره این خانواده بوده که از پردازنده قدرتمند kirin980 بهره می برد. این اسمارتفون با طراحی جذاب و صفحه نمایش ۶.۳۹ اینچی اولد یکی از بهترین های بازار موبایل می باشد و قطعا هر بیننده ای را به خود مجذوب می کند در ضمن سیستم عامل نوا ۵ پرو بر پایه اندروید ۹.۰ پای بوده و از دوربین های چهارگانه نیز بهره می برد.

شناخت و بررسی گوشی هواوی نوا ۵ پرو

تراشه قدرتمند هواوی نوا 5 پرو

یکی از جذابترین گوشی های شرکت هواوی، نوا ۵ پرو می باشد که با طراحی زیبا و بهره مندی از تراشه هفت ناومتری kirin980 فراتر از یک میان رده معمول در این کمپانی می باشد. چرا که خانواده نوا جزو میان رده های شرکت هواوی شناخته می شوند. این گوشی شگفت انگیز در ۲۱ ژوئن ۲۰۱۹ در کشور چین معرفی و سپس روانه بازار شد. نوا ۵ پرو هواوی از قابلیت های متعدد و جذابی بهره می برد که قصد داریم در ادامه این گوشی چینی را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی

 با مشاهده نوا ۵ پرو در نگاه اول قطعا حس یک گوشی پرچمدار به شما القا خواهد شد. پنل جلویی آن را صفحه نمایشی ۶.۳۹ اینچی فرا گرفته است که در قسمت بالای آن ناچ قطره ای شکلی برای حضور دوربین سلفی تعبیه شده است. در بالا و لبه های دو سمت گوشی حاشیه کم و باریک هستند تنها در حاشیه پایینی اندکی لبه ها ضخیم شده اند. هواوی سنسور فیزیکی اثر انگشت در پنل پشتی را حذف نموده و به پنل جلویی در زیر صفحه نمایش انتقال داده است.

آشنایی با دوربینهای هواوی نوا 5 پرو

کلیدهای پاور و تنظیم صدا در سمت راست گوشی قرار دارند و ماژول سیمکارت در لبه بالایی تعبیه شده است. از جک ۳.۵ میلی متری نیز خبری نیست و به لطف پورت USB-C این گوشی به قابلیت شارژ سریع مجهز شده است. هواوی شارژری ۴۰ واتی را در جعبه این گوشی قرار داده است. در سمت چپ پنل پشتی، دوربین های چهارگانه ای مشاهده می شود که در زیر آن یک فلاش نیز تعبیه شده است. دوربین چندان برآمدگی نداشته و مناسب به نظر می رسد.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

گوشی خوش دست هواوی نوا 5 پرو

بعلاوه شیب رنگی این پنل جذابیت گوشی را دو چندان ساخته است. ابعاد این اسمارتفون ۷.۳۳ * ۷۴.۸ * ۱۵۷.۴ میلی متر بوده و وزنی حدود ۱۷۱ گرم دارد. و با رنگهای مشکی، ارغوانی سبز و رنگ ویژه نارنجی که وه تمایز آن از نوا ۵ می باشد به بازار عرضه می شود. همچنین طبق ادعای هواوی لایه های نانو بکار رفته در بدنه این گوشی طراحی منحصر به فردی داشته که انعکاسی زیبا را به ارمغان خواهد آورد.

رنگهای گوشی هواوی نوا 5 پرو

صفحه نمایش

یکی از مواردی که موجب شگفت انگیز و قابل توجه بودن این اسمارتفون شده است صفحه نمایش گسترده و جذاب آن می باشد. نمایشگر گوشی نوا ۵ پرو از نوع لمسی خازنی اولد بوده و اندازه آن ۶. ۳۹ اینچ می باشد که رزولوشن آن نیز  ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل می باشد و تراکم پیکسلی ۴۰۳ppi را به ارمغان می آورد. طبق شرکت سازنده این تراکم پیکسلی حدود ۱۰۸ درصد از طیف DCI-P3  را پوشش خواهد داد. بهره مندی نمایشگر نوا ۵ پرو از فناوری اولد موجب شده کیفیت بالاتری نسبت به صفحات ال سی دی ارائه دهد. روشنایی و نوع خاموش یا روشن شدن پیکسل ها موجب تفاوت ویژه تکنولوژی اولد با نمونه های دیگر می شود.

آشنایی با نمایشگر گوشی هواوی نوا 5 پرو

همچنین صفحات اولد عمر مفید باتری را نیز افزایش می دهند و بر روی عمق تصاویر تاثیر مثبتی دارند. به این معنا که رنگ مشکی را عمیق تر از دیگر نمایشگرها نشان می دهند. که مزیت بزرگی به حساب می آید. در پایان این بخش قابل ذکر است که زیر نور خورشید مشاهده محتوا در این نمایشگر با وضوح اچ دی پلاس مطلوب بوده و همچنین صفحه نمایش از قابلیت های کنترل نور DC و DCI-P3 بهره می برد و دارای تاییدیه German TUV می باشد.

دوربین

پنل پشتی نوا ۵ پرو از دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه به ترتیب لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/1.8 ، لنز واید ۱۶ مگاپیکسل با دریچه دیافراگم f/2.2 و دو لنز ۲ مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.4  ( یکی جهت عمق سنجی و دیگری به عنوان دوربین ماکرو ) بهره می برد.

اسمارتفون هواوی نوا 5 پرو

در هواوی نوا ۵ پرو خبری از لرزش گیر اپتیکال نبوده و حداکثر وضوح فیلمبرداری ویدئو آن ۴K می باشد.  از دیگر امکانات این دوربین ها می توان به فلش LED، تصویربرداری HDR و پانوراما اشاره کرد و در زمینه فیلمبرداری  وضوح آن ۲۱۶۰p و ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه می باشد.

آشنایی با عضو محبوب خانواده نوا

دوربین سلفی این گوشی ۳۲ مگاپیکسل با گشودگی دیافراگم f/2.0 می باشد که از قابلیت HDR بهره می برد و دارای وضوح فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه می باشد. ویژگی فوکوس خودکار در این دوربین مشاهده نمی شود و از آن ظاهرا جهت شناسایی چهره استفاده می شود.

پردازنده و سیستم عامل

نوا ۵ پرو نیز همانند پرچمداران اصلی سری پی و میت هواوی به پردازنده هفت نانومتری کایرین ۹۸۰ مجهز شده است که دارای هشت هسته پردازشی شامل دو هسته ۲.۶ گیگاهرتز، دو هسته ۱.۹۲ گیگاهرتزی ARM A76 و چهار هسته ۱.۸ گیگاهرتزی ARM A55 می باشد و پردازنده گرافیکی آن را Mali-G76 M‍P10 بر عهده گرفته است.
حافظه رم در نظر گرفته شده برای این اسمارتفون ۸ گیگابایت بوده و حافظه داخلی آن در دو ورژن ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت عرضه می گردد.
ویژگی های جذاب هواوی نوا 5 پرو
همچنین از طریق پورت نانو کارت ( NM Card ) قابلیت ارتقا تا ۲۵۶ گیگابایت را دارد. سیستم عامل نوا ۵ پرو اندروید ۹.۰ پای (EMUI 9.1) می باشد و ویژگی GPU توربو به کار رفته در گوشی نیز عملکرد بازیها را بالا می برد.

باتری

باتری به کار رفته در نوا ۵ پرو ظرفیتی برابر با ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت داشته که به لطف درگاه USB-C قابلیت شارژ سریع ۴۰ واتی را به ارمغان خواهد آورد. این شارژ سریع در سی دقیقه ۸۵ درصد انرژی باتری را تامین نموده و در مدت ۱۵ دقیقه نصف ظرفیت باتری (۵۰ درصد) شارژ می شود.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *