دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

از بین بردن پرز لباس با چند راهکار کاربردی و توصیه های کلیدی

  • ملیحه بال افکن
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
  • ۰

از بین بردن پرز لباس که چندان کار سختی نیز نمی باشد و به راحتی می توان با به کارگیری چند روش خانگی آن ها را از بین برد و در این مقاله سعی داریم تا روش ها و دستورالعمل استفاده از آن را بیان کنیم با ما همراه باشید.

ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که لباسی را که بسیار دوست می دارید شروع به پرز انداختن بکند و در نهایت جلوه و زیبایی لباس را بگیرد. توجه داشته باشید که علل وجود این پرزها رشته های تار و پود مانند لباس است که با گذر زمان و استفاده مادام از آن شروع به از هم گسیختن می کنند و به صورت پرز های گردی بر روی لباس ظاهر می شوند.

روش های رفع پرز لباس

بهتر است بدانید که در اغلب لباس های بافتنی فیبرهایی وجود دارد که با گذشت زمان و استفاده مداوم از آن باعث آزاد شدن فیبرها خواهد شد و هنگامی که آزاد می شوند در یک محیط دور هم جمع می شوند و به اصطلاح در یکدیگر گره می خورند که ما آن ها را به صورت پرز مشاهده می کینم.

چگونگی از بین بردن پرز لباس

اما اصلا جای نگرانی نیست زیرا در ادامه ما به بیان روش هایی پرداخته ایم تا بتوانید به راحتی پرزهای موجود بر روی لباس خود را از بین ببرید و لباسی را که بیشتر می پسندید برای مدت ها از آن استفاده نمایید.

استفاده از نوار چسب:

برای انجام این روش بایستی یک نوار پهن تهیه نمایید و تیکه از آن را که دارای چند اینچ طول می باشد جدا نمایید. اکنون قسمت چسبنده را به سمت پایین و در محل آسیب دیده لباس قرار دهید و از اینکه جهت لباس با جهت نوار یکسان می باشد اطمینان حاصل نمایید. حالا انگشت خود را بر روی نوار بکشید و آن را صاف نمایید و سپس آن را بکشید. توجه داشته باشید که هر چه نوار پهن تر باشد سطح بیشتری را پوشش خواهد داد و انجام آن راحت تر خواهد بود.

استفاده از نوار چسب برای از بین بردن پرز لباس

استفاده از ریش تراش الکتریکی:

توجه داشته باشید که ریش تراش یک وسیله الکتریکی است که شما می توانید آن را به راحتی بر روی لباس خود بچرخانید تا از شر پرز های موجود بر روی بافت های لباس خلاص شوید. البته لازم است بدانید که پس از پایان کار بایستی ریش تراش را باز نموده و پرز های داخل را خارج نمایید.

  •  آرون گروپس

تاثیر استفاده از ریش تراش برقی برای رفع پرز های لباس

استفاده از سنگ پا:

شما می توانید از سنگ پومیس یا همان سنگ پا نیز برای از بین بردن پرز لباس خود استفاده نمایید. توجه داشته باشید که حتما بایستی سنگ را به جهت پارچه بر روی لباس بکشید نه بر خلاف آن. توصیه می شود که این کار را بسیار محکم انجام ندهید و همچنین از کشیدن بر روی نقطه از لباس به صورت چند مرتبه جدا خودداری نمایید زیرا سنگ پا لایه های پارچه را از بین خواهد برد و در نهایت با پارگی لباس خود مواجه خواهید شد.

 

استفاده از سنگ پا برای از بین رفتن پرز های لباس

استفاده از تیغ:

اگر ریش تراش الکتریکی در دسترس ندارید می توانید از تیغ که یک گزینه ارزان نیز محسوب می شود استفاده نمایید البته در این روند باید مراقب پاره نشدن لباس خود نیز باشید. بهتر است بدانید که این روش برای پرزهایی که به لباس چسبیده اند بسیار مفید می باشد. برای انجام این روش بایستی در ابتدا یک تیغ بردارید و به آرامی بر روی لباس خود بکشید و سپس آن را بلند کنید و پرز های اضافی را از داخل آن خارج نمایید. توصیه می شود که این روش را چندین مرتبه تکرار نمایید تا پرزها به صورت کامل برداشته شوند.

استفاده از تیغ برای از بین بردن پرز لباس

استفاده از یک دستکش لاستیکی:

برای انجام این روش بایستی یک دستکش لاستیکی در دست بگیرید دقیقا مانند زمانی که قصد شستن ظرف ها دارید. حالا دست خود را از بالا به سمت پایین پارچه بکشید و اینگونه تمامی پرز ها به دستکش خواهند چسبید و شما می توانید آن ها را توسط دستکش جمع نمایید و دور بریزید.

کاربرد دستکش های لاستیکی برای رفع پرز های لباس

شستن لباس البته بدون مواد شوینده:

اگر چنانچه پس از بیرون آوردن لباس خود از ماشین لباسشویی متوجه وجود پرز هایی بر روی آن شدید توصیه می شود که مجدد آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید اما این بار هیچ گونه مواد شوینده بدان اضافه نکنید. پس از پایان شستشوی دوم آن را خارج کنید و چندین مرتبه بتکانید تا اگر پرزی بر روی آن باقی مانده از لباس جدا شود و سپس لباس خود را خشک نمایید.

شستن لباس ها بدون استفاده از مواد شوینده برای از بین رفتن پرزها

خشک کردن لباس در فضای باز:

بهتر است بدانید که معمولا خشک کن ها مقدار زیادی پرز ایجاد خواهند کرد و اگر تمیز نباشند آن ها را به لباس انتقال خواهند داد به همین منظور توصیه می شود که لباس خود را در فضای باز خشک نمایید زیرا درصد ایجاد پرز بر روی آن ها کاهش خواهد یافت. به طور کلی می توان گفت که برخورد نور خورشید و هوای تازه به لباس هر گونه باکتری و بوی بد را از بین خواهد برد و در نهایت لباس را خوشبو خواهد کرد.

خشک کردن لباس در فضای باز برای خلاص شدن از پرز های لباس

استفاده از یک اسفنج یا پد مرطوب:

برای انجام این روش توصیه می شود که یک اسفنج یا پد تمیز را با آب خیس نمایید و آن را فشار دهید تا رطوبت اضافی خارج شود و سپس قسمت خشن یا زبر را بر روی پارچه بکشید و توصیه می شود که این عمل را به صورت رو به پایین انجام دهید تا پرز های موجود بر روی لباس به طور کلی از بین بروند.

استفاده از اسفنج برای از بین بردن پرز لباس

استفاده از سرکه:

برای انجام این روش توصیه می شود که حدود ۶۰ میلی لیتر سرکه به ماشین لباسشویی خود اضافه نمایید و جالب است بدانید که سرکه به رفع پرز لباس کمک فراوانی خواهد کرد و در حقیقت از چسبیدن پرز به لباس جلوگیری خواهد کرد و به راحتی می توانید از شر پرز های روی لباس خلاص شوید.

تاثیر سرکه بر رفع پرز های موجود بر روی لباس

خاکی کردن جیب های لباس:

توجه داشته باشید که هنگام شستن لباس بایستی تمامی جیب های لباس خود را چک نمایید و خالی کنید. توجه داشته باشید که وجود مواردی مثل دستمال کاغذی در هنگام شستشو کار را بدتر خواهد کرد و در نتیجه پرز بیشتری به لباس خواهد چسبید به همین منظور پیش از شستشو توصیه می شود که از خالی بودن جیب ها اطمینان حاصل کنید.

خالی کردن جیب های لباس پیش از شستشو

استفاده از غلتک:

شما می توانید برای از بین بردن پرز لباس از یک غلتک استفاده نمایید که می توانید آن را از سوپرمارک هایی در بخش ماشین لباسشویی تهیه نمایید. برای انجام این روش بایستی غلتک را بر روی لباس به سمت بالا و پایین حرکت دهید و به تدریج مشاهده خواهید کرد که غلتک کم کم در حال جمع کردن پرز ها می باشد.

استفاده از غلتک برای از بین بردن پرز لباس

پس از پر شدن ورق روی غلتک توصیه می شود که ورق روی آن را عوض کنید و این روش را تا از بین رفتن تمامی پرز ها ادامه دهید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *