دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی قالبی خوشمزه و مجلسی و فوت و فن های پخت آن

  • محدثه خاکشور
  • ۳۰ دی ۱۳۹۸
  • ۰

این مطلب را اختصاص داده ایم به آموزش طرز تهیه فرنی قالبی با روشی ساده، که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و طرفداران همیشگی خودش را دارد، همچنین دسری منحصر به فرد برای پذیرایی که با آن در میزبانی سربلند خواهید بود.

فرنی قالبی از جمله دسرهای خوشمزه و خوش طعم محسوب می شود که به دو صورت با نشاسته و بدون نشاسته تهیه می گردد، فرنی دارای ارزش غذایی بالایی بوده که انرژی زیادی را برای بدن ما فراهم می آورد، تهیه این فرنی دارای اصول و قوانین خاصی است که در عین حال بسیار ساده می باشد.

حتما همه ی شما از طعم بینظیر فرنی در طول زندگی خود لذت برده اید؛ تهیه فرنی های مختلف همچون فرنی زعفرانی، فرنی با آرد برنج و فرنی سه رنگ دارای محبوبیت زیادی است. فرنی قالبی نوعی از این دسر خوشمزه است که برای پذیرایی در مهمانی ها مورد استفاده قرار می گیرد و این دسر فوق العاده با شکل زیبا و طعم منحصر به فردی که دارد لبخند رضایت را بر لبان تک تک حاضرین جمع می نشاند، این فرنی مزه ای شبیه به مسقطی، فقط با درجه کمتری از شیرینی دارد، امیدواریم آن را تهیه نموده و لذت ببرید.

طرز تهیه فرنی قالبی خوش طعم و خوش مزه

مواد مورد نیاز

  • ۶ قاشق غذاخوری نشاسته
  • ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری گلاب
  • ۲.۵ لیوان شیر
  • ۶ قاشق غذاخوری شکر
  • به اندازه کافی هل

طرز تهیه فرنی قالبی خوش طعم و شکیل

در مرحله اول نشاسته را در مقدار نیم لیوان شیر سرد به خوبی حل می نماییم، سپس ۲ لیوان از شیر را درون قابلمه ای ریخته و بر روی حرارت قرار می دهیم تا به دمای جوش برسد.

مقدار شکر ذکر شده را نیز به شیر در حال جوش می افزاییم، سپس محلول شیر و نشاسته را آهسته و کم کم به محلول شیر و شکر در حال جوش افزوده و مرتب به هم می زنیم تا سفت نشود و یکنواخت و یکدست گردد.

در مرحله سوم طرز تهیه فرنی قالبی, هل ساییده شده را نیز به آن اضافه می کنیم، و به مدت چند دقیقه به طور مرتب باید هم زده شود تا نشاسته ی موجود حل شده و به بیان ساده تر خودش را بگیرد.

زمانی که مایع فرنی مورد نظر به اندازه کافی غلیظ شد، حالا گلاب را هم به آن بیافزایید و پس از یک مرتبه بهم زدن حرارت زیر آن را قطع می نماییم.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طرز آماده سازی فرنی قالبی خوش طعم و لذیذ با ظاهری شکیل

این مراحل تهیه یک فرنی خوشمزه بود، و اگر مایل باشید فرنی را به صورت گرم و به طور عادی میل نمایید، می توانید همین الان از طعم بینظیرش لذت ببرید.

برای تهیه فرنی قالبی این مرحله را نیز باید انجام دهید تا فرنی لذیذ شما شکلی زیبا به خودش بگیرد؛ به فرنی زمان دهید تا دمای آن پایین آمده و ولرم شود.

سپس فرنی را درون قالب ریخته و به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذارید تا شکل بگیرد و در آخر آن را در ظرف دلخواهی که انتخاب نموده اید، برگردانید و به سلیقه خود آن را تزئین کنید.

فرنی قالبی یکی می تواند یکی از بهترین دسرهای خوش طعم و با ظاهری زیبا و متفاوت باشد که در انواع مهمانی ها به کار می رود.

روش تهیه فرنی قالبی خوش طعم و دسری بینظیر و ایده آل

چند نکته طلایی

نکته ی مهم این که درون قالب را چرب ننماید با مشکلی مواجه نشوید و فرنی شما خراب نشود.

از هر نوع قالبی که مایل باشید می توانید استفاده کنید، حتما نباید از قالب سیلیکونی بهره ببرید.

و اما نکته کاربردی دیگر برای تهیه فرنی؛ فرنی را بگذارید ولرم شود و حرارت بالای خودش را از دست بدهد، سپس داخل قالب بریزید و هنگامی که درون یخچال گذاشته اید تا کاملا جامد نشده و شکل نگرفته است از قالب بیرون نیاورید.

جهت بیرون آوردن فرنی قالبی از درون قالب؛ بهتر است به وسیله ی چاقویی اطراف فرنی را از قالب جدا نموده و سپس فرنی قالبی را درون ظرفی خارج نمایید.

طرز تهیه فرنی قالبی خوش طعم و خوشمزه

فرنی میان وعده ی مقوی

مواد تشکیل دهنده فرنی، ترکیباتی خوش طعم و دارای ارزش غذایی بالا می باشد، که انرژی لازم بدن را تامین کرده و موجب افزایش نیروی بدن و در نتیجه تاثیرات مثبت می گردد.

این مواد خوراکی خوش طعم را می توان به عنوان میان وعده ای فوق العاده میل نمود، اما لازم به یادآوری و تاکید می باشد که در خوردن آن افراط در مصرف آن نتیجه ی عکس داشته و برای بدن مضر است.

روش تهیه فرنی قالبی با چند نکته مهم و کاربردی
در این مطلب شما با روش تهیه فرنی قالبی بینظیر در طعم و مزه آشنا می شوید، امیدواریم مورد توجه شما عزیزان و کدبانوهای ایرانی قرار بگیرد و اگر تاکنون آن را تهیه نکرده اید، حتما یکبار آن را امتحان نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *