دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرز تهیه فرنی زعفرانی خوشمزه و محبوب

  • ندا خوشرو
  • ۱۹ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

در این مطلب با طرز تهیه فرنی زعفرانی به همراه نکات طلایی برای ایجاد طعم ایده آل آشنا خواهید شد که امیدواریم از تهیه این دسر بی نظیر و خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

فرنی از انواع دسرهای خوش طعم است که با روش های مختلفی پخته می شود و شما می توانید این نوع دسر را با وانیل و زعفران و … بپزید. در طرز تهیه فرنی زعفرانی از شیر و آرد برنج و شکر و زعفران دم کرده و وانیل و خامه و گلاب استفاده می شود.

فرنی و شله زرد و شیر برنج از انواع دسرهای مخصوص ماه مبارک رمضان هستند و بهتر است شما برای ایجاد تنوع در سفره افطاری تان این دسر ها را در منزل تهیه کنید. فرنی در انواع متفاوتی تهیه می شود که از جمله فرنی های محبوب می توان فرنی با آرد برنج، فرنی با آرد کندم و فرنی با نشاسته اشاره کرد.

طرز تهیه فرنی

مواد لازم

  • شیر : دو لیوان
  • آرد برنج : ۶ قاشق غذاخوری
  • شکر : ۴ قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده : نصف قاشق چایخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • خامه : دو قاشق غذاخوری
  • گلاب : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه فرنی زعفرانی در منزل

برای تهیه فرنی زعفرانی ابتدا آرد برنج را به همراه شیر سرد درون ظرفی مناسب بریزید و مخلوط مواد را هم بزنید تا آرد برنج با شیر به خوبی مخلوط شود، سپس محلول شیر را روی حرارت ملایم شعله گاز قرار دهید و مایه فرنی را به صورت مداوم هم بزنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری شود.

روش پخت فرنی
در مرحله بعدی طرز تهیه فرنی، خامه و وانیل را به مایه فرنی اضافه کنید و به هم زدن مواد ادامه دهید و بعد از اینکه شیر به قوام لازم رسید و مانند ماست سفت شد زعفران دم کرده و گلاب را به مایه فرنی بیفزایید و بعد از گذشت ۵ دقیقه شعله گاز را خاموش نمایید.

روش تهیه فرنی زعفرانی

فرنی را درون ظرف دلخواه خود بریزید و اجازه دهید تا این دسر خوش طعم سرد شود سپس آن را با کمک روش های تزیین فرنی به زیبایی تزیین نمایید و درون یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود.

  •  آرون گروپس

تزیین فرنی

نکات طلایی برای پخت بهتر فرنی

  1. توجه داشته باشید که مخلوط مواد فرنی را باید به صورت مداوم هم بزنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری شود.
  2. حرارت شعله گاز باید ملایم باشد تا فرنی به خوبی پخته شود ولی ته نگیرد.
  3. در صورت تمایل می توانید برای تهیه فرنی رژیمی زعفرانی به جای شکر از عسل استفاده نمایید.
  4. از طعم دهنده هایی نظیر گلاب و فرنی می توانید برای ایجاد طعم بهتر فرنی استفاده کنید.
  5. در صورت تمایل می توانید برای خوشمزه تر شدن فرنی زعفرانی به مایه فرنی بادام و گردو و فندق و مغز پسته اضافه کنید.
  6. در صورت تمایل می توانید از میزان آرد بیشتری برای پخت فرنی استفاده کنید تا این دسر خوش طعم زودتر به غلظت مناسب برسد.

دستور پخت فرنی زعفرانی

دستور تهیه فرنی با نشاسته

فرنی از دسر های پرطرفدار و خوشمزه است که خیلی سریع و راحت نیز آماده می شود و می توان آن را در هر زمان چه در تابستان و یا زمستان تهیه کرده و میل کنید. فرنی علاوه بر اینکه یک دسر لذیذ و یک وعده غذایی مناسب برای تغذیه نوزادان و کودکان به شمار می رود، دارای فواید درمانی نیز می باشد، از این رو می توانید آن را برای رفع سرفه های متعدد به هنگام بیماری هایی مثل سرماخوردگی و یا کرونا مورد استفاده قرار دهید. همانطور که گفتیم؛ فرنی را می توان به روش های متنوعی از جمله با آرد برنج، آرد گندم و نشاسته تهیه کرد، در اینجا با روش تهیه فرنی بدون زعفران با نشاسته آشنا خواهید شد.

طرز پخت فرنی زعفرانی

مواد لازم

  • شیر پر چرب/ ۲ لیوان
  • نشاسته/ ۲ قاشق غذا خوری
  • گلاب و هل/ به میزان کافی
  •  شکر/ ۴ قاشق غذا خوری (نصف لیوان فرانسوی)

روش تهیه فرنی نشاسته

در ابتدا نشاسته را تمیز کنید، هر چند که نشاسته ها معمولا به شکل بسته بندی و تمیز هستند، اما درصورت نیاز می توانید آنها را تمیز کرده و با مقداری آب شست و شو دهید تا ناخالصی های موجود در آن برطرف شوند، برای این منظور کافیست نصف استکان آب روی نشاسته بریزید و بعد از کمی هم زدن، آب آن را دور ریخته و نباید اجازده دهید که آب جذب نشاسته شود.

اکنون برای درست کردن فرنی خوشمزه با نشاسته، در ابتدا شیر سرد را داخل قابلمه ای بریزید و سپس نشاسته و شکر را به آن بیفزایید. در همین حین شعله زیر گاز را روشن کرده و به خوبی هم بزنید تا نشاسته به حالت گلوله گلوله در نیاید، می توانید هم زدن فرنی را تا وقتی که به میزان کافی غلیظ شد، ادامه دهید و بعد آن را از روی حرارت بردارید و میل کنید.

دستور تهیه فرنی زعفرانی

در این مطلب با طرز تهیه فرنی زعفرانی آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این دسر پرطرفدار نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری نمایید. همچنین در صورت تمایل برای یادگیری دستور تهیه انواع فرنی می توانید در اینجا کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *